• Fjorren

Väldigt tidiga graviditetssymptom?

Som jag skrev i rubriken, kan man ha graviditetssymptom väldigt tidigt, som i mitt fall bara en vecka efter ägglossningen??

Jag känner mig lätt illamående hela tiden nästan! Så där riktigt lite så man inte alltid märker av det, men sen gör det sig påminnt igen och då känner jag av det ...typ nästan konstant.
    Tycker helt klart det är alldeles för tidigt känna av illamående efter så här kort tid efter ÄL...men vad finns det för logisk förklaring då?

Idag är andra dagen i rad som jag känner mig så här och gjorde INTE det förra eller förrförra månaden (när jag oxå hoppades bli gravid).
    Nån mer som känt så som mig, så här kort efter ägglossningen och myssexet?

Har idag även varit extremt törstig...och är det fortfarande nu på kvällen.
    Så jag har druckit en hel del, både vatten, kaffe och the och det är förmodligen helt klart därför jag kissat så ofta och mycket hela dagen.
    Men ändå... kan inte sluta spekulera i ifall det verkligen beror på allt drickande eller OM det kan bero på ett litet gryn (hoppas!!).

Utöver detta så har jag idag oxå varit grymt mycket hungrig och även rätt sugen på nåt salt.
    Gick under eftermiddagen ner till cafeterian på jobbet och hoppades kunna köpa mig nåt salt kex eller så... Gaaah!
    De hade bara italienska biscottisar och varför jag nu köpte mig en vet jag fortfarande inte.
    Trodde det kanske skulle funka lika bra med det. 
    Men neeej; jag gav till slut bort den till en kollega; jag ville bara ha nåt salt i mig, sött gick bara inte ner!!
    Hur ska jag tolka detta då??

Plus nu ikväll har det stuckit och haft sig i brösen....

Alltså ja...jag hoppas detta är tecken...helt klart.
    Men ska vara realist; det är alldeles för tidigt med tecken ännu...tror jag.

Hur tidigt kände ni av era första tecken??? Närmre BIM antar jag va?

• Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?
  • kcs

jag försökte bli gravid i 6 månader inget hände..... enligt mig fick jag alla symtomer hela tiden men det var bara en massa inbilning då det kan hända när man värkligen längtar.... när jag bestämde mig för att sluta försöka och börja plugga istället så blev jag med barn.... när jag gjorde testet viste jag inte hur långt gången jag var men när ultraljudet kom så räknade vi ut det och då var jag bara en och en halv veckas gången..... jag gjorde rtestet då jag började som dig att må illa, spy, ville ha salt, drack mycket, kännde mig trött..... allt det jag inbilade mig förut med denna gången kännde jag det på riktigt.... så ja man kan känna det så pass tidigt..

• Fjorren
    kcs skrev 2010-10-21 21:51:27 följande:
    jag försökte bli gravid i 6 månader inget hände..... enligt mig fick jag alla symtomer hela tiden men det var bara en massa inbilning då det kan hända när man värkligen längtar.... när jag bestämde mig för att sluta försöka och börja plugga istället så blev jag med barn.... när jag gjorde testet viste jag inte hur långt gången jag var men när ultraljudet kom så räknade vi ut det och då var jag bara en och en halv veckas gången..... jag gjorde rtestet då jag började som dig att må illa, spy, ville ha salt, drack mycket, kännde mig trött..... allt det jag inbilade mig förut med denna gången kännde jag det på riktigt.... så ja man kan känna det så pass tidigt..
    Oj så du kände av din grav så tidigt alltså? Menar du en och en halv vecka in i graviditeten + de två veckorna innan dess,  som barnmorskorna räknar med?
    Eller verkligen en och en halv vecka sedan du befruktades/hade skoj med din respektive?

För isåntfall bli jag lite lätt nervös (på ett positivt sätt, hehe...)..TÄNK om det samma hänt mig nu...?

Om jag väntar säg...ytterligare fyra dagar till...så skulle det isåntfall vara lika tidigt som du testade dig?
    Eller, egentligen...testade du dig innan du gjorde ultraljudet? hur många dagar innan isåntfall...?
    (¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) justidettanu.blogspot.com/
  • kcs

Jag var tydligen en och en halv vecka i graviditeten. Gjorde testet då jag var prick två veckor. Men när jag gjorde testet hade jag ingen aning hur långt gången jag var eller när jag hade sista mens. Så jag va och gjorde ett ultraljud för att se hur långt gången jag var. Det var då jag räcknade ut och kom fram till att jag var prick två veckor när jag gjorde grav testet

• Sessi

Hej! Jag kände att jag va gravid väldigt tidigt..Bara några dagar efter beräknad befruktning..Eller så va det något jag kände på mig!
    Tidiga symptom va ömma bröst, svullen mage, flytningar och när jag fått ett svagt plus (och inte vågade tro på det) så kom även illamåendet..=)
    Lycka till

• Fjorren
    Sessi skrev 2010-10-22 08:52:08 följande:
    Hej! Jag kände att jag va gravid väldigt tidigt..Bara några dagar efter beräknad befruktning..Eller så va det något jag kände på mig!
    Tidiga symptom va ömma bröst, svullen mage, flytningar och när jag fått ett svagt plus (och inte vågade tro på det) så kom även illamåendet..=)
    Lycka till
    Hur tidigt plussade du då, Sessi?
    Väntade du tills din mens inte dök upp eller testade du dig tidigare?

Frågar eftersom mitt illamående som sagt känns av redan nu (OM det skulle va ett gravsymptom vill säga) och då är det "bara" en vecka sen äl idag. 
    Och jepp, jag är som sagt lite lätt illamående även idag... - ingen inbillning bara att jag inte vet vad den egentliga orsaken är...grav eller annat?
    kcs skrev 2010-10-22 08:21:03 följande:
    Jag var tydligen en och en halv vecka i graviditeten. Gjorde testet då jag var prick två veckor. Men när jag gjorde testet hade jag ingen aning hur långt gången jag var eller när jag hade sista mens. Så jag va och gjorde ett ultraljud för att se hur långt gången jag var. Det var då jag räcknade ut och kom fram till att jag var prick två veckor när jag gjorde grav testet
    Oj ja då testade du dig tidigt ja
    Så just idag har det gått precis en vecka sen min äl / min och killens mys... - känns lite väl tidigt testa sig nu men hade i vilket fall som helst tänkt testa mig den 29e, dvs om en vecka idag; två dagar innan beräknad mesn... - Förhoppningsvis kan jag hålla mig så länge men visst fasiken kliar det i fingrarna på mig att testa mig tidigare, hehe.....
    Kanske ska köpa en till förpackning stickor så man kan testa sig tidigare ifall man nu inte vill vänta   
  • Fjorren
    novalee skrev 2010-10-22 10:08:16 följande:
    Fjorren:

Är precis som dig... En vecka sen ÄL och BIM den 29:e
    Spännande och...känner du av något? Eller helt normal känsla i kroppen...?
  • novalee

Fjorren: Normalt å normalt.. vad är de :p hahahaha

Vi mös för en vecka sen & jag hade bara en känsla att de var annorlunda i kroppen, sen så har jag haft molande värk nere i vänstra sidan , de drar och sträcker, mest på kvällarna. Sen så har brösten värkt som tusan!! oxå mer på kvällarna. Sen igår har jag mått illa till o från... De huggit till i ryggen o på sidan ett par ggr så man har fått stanna upp. Även strålat ut i ljumskarna.

• längtan8402

när jag var gravid kände jag av det redan några dagar efter ägglossning.. trött, huvudvärk, en underton av lätt illamående hela dagarna, värkte i ljumskarna gjorde det oxå.. och jag misstänkte..hade rätt jag var gravid men plussade inte förrän någon vecka efter beräknad mens. så för mig kom det mkt tidigt..

• Fjorren

Jisses, svindlande egentligen att det alltså är möjligt känna av en graviditet så pass tidigt!

Sitter och finular på när man ska testa sig... Har två CB stickor hemma och de rekommendarar att man inte ska testa tidigare än 4 dagar innan beräknad mens... Skulle vara den 27e iståntfall... - om 5 dagar.

Hur i jäklars ska jag kunna vänta?! Hahaha....  

Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?