• Sara 84

Väldigt tidiga graviditetssymptom?

Hej! Jag hoppar in här jag med Glad Har BIM nu på söndag. Vi har visserligen inte försökt bli gravida, men vi slarvade en gång denna månaden och det var precis under ÄL! Nu i söndags (omkring en vecka efter ÄL) så började de första symptomen dyka upp. Sen om det är graviditetssymtom eller tidig mensvärk återstår ju att se.

Det började i alla fall med att jag vaknade natten mellan lördag-söndag av ett hugg i ena sidan av magen. Sen hela söndagen hade jag molvärk långt ner i magen och i ryggslutet. Igår (måndag) hade jag extrem huvudvärk som fortfarande satt i imorse. Nu är den dock borta. Igår kväll hade jag röda strimmor på brösten, dom är också borta idag.

Brukar inte känna av min mens alls så därför blir jag lite förvirrad Obestämd 

Lycka till allihop nu! Håller tummarna för att ni får era Plus

• Sara 84

Jag testade med RFSU testa tidigt igår men det visade Minus  Men jag testade på bim-5 eller bim-6 och jag använde inte morgonurin. Men jag är nog inte gravid ändå... Ahh.. undrar vad det är som då händer? Obestämd Mensvärk? Jag har ju ALDRIG mensvärk! Men nån gång ska väl vara den första....

MrBear skrev 2010-10-27 08:39:13 följande:
    Happ..huvudvärk illamående, sovit sen igår eftermiddag. Mina boobs är tunga som bly och värk i livmodern.
    Men ACOtestet blev negativt. ska skaffa ett rfsu testa tidigt i helgen testa på bim -3
    Menar du att du testade på bim-3 eller är det bim-3 i helgen? Vet inte vad jag ska tro om RFSU:s testa tidigt, för om man testar så mycket som en vecka innan bim, då har väl ägget precis fäst sig! Jaja, tror inte jag ska testa mer nu, utan vänta på tanten..
  • Sara 84
    AnnaPuddel skrev 2010-10-27 12:14:32 följande:
    det är ja som är "mr bear". min pojkväns användare.
    I helgen är det -3.
    det är svårt att hålla sig. men tiden går ju fort när man sover hela dagarna.

Fyfaaan aldrig varit såhär trött i mitt liv tror ja.
    springa och kissa på natten och sova. sovasovasova. och snurrig också.
    Jag har också värk i livmodern och svullna tuttar, men dom gör inte ont.

antingen är ja på smällen eller så är ja döende
    Hoppas du plussar nu till helgen då!

Jag vill bara få mensen nu så jag slipper grubbla på det här! Jag är ju förmodligen inte gravid, men blir ändå besatt av tanken när man har haft alla möjliga symptom.
    Nu är visserligen nästan alla symptom borta. Det enda som är kvar är huvudvärken. Den är som värst på morgonen tillsammans med tröttheten. Det bara spränger bakom ögonen och jag kan knappt ta mig ur sängen. Men huvudvärk kan ju bero på en mängd olika saker, och eftersom mina andra symptom är borta så är det bara att ställa in sig på mens.
  • Sara 84
    Fjorren skrev 2010-10-27 12:38:50 följande:
    Tack tjejen
    Fast jag tror jag lagt ner hela alltet denna månad... Testet idag var precis likadant som för två dagar sen, när det var som ett spökstreck....

Så här kommer nog lingonveckan starta rätt vad det är i helgen..... - även om jag har kvar alla de symptom som jag hitils känt; illamåendet, ont i brösten mm mm

Har kanske bara testat för tidigt (BIM-4 idag...) eller så... fattar nada!
    Kan det inte vara ett svagt svagt positivt då, bara att du testat lite tidigt?
  • Sara 84

Haha.. vänta du bara till bim så kommer du nog få ett starkt fint plus! Solig GRATTIS!

• Sara 84
    MrBear skrev 2010-10-28 06:09:31 följande:
    två negativa test...fattar inte varför jag tar åt mig. det är 6 dagar kvar till bim.
    frejja skrev 2010-10-28 10:42:16 följande:
    tog ett test idag på morgonen...inte ens udd på att vara nära ett plus =( bim 6/11 så kan ju hoppas det är för tidigt än...
    känner ju hur det stramar och sticker där nere....hungrig och tröttare än vanligt, sover illa om nätterna...
    men är väl bara fixidé... =(
    jag ha rätt ont på vänster sida i äggstocken va kan de bero på??
    Håller tummarna för att ni testat för tidigt! Eller ja, ni HAR ju testat för tidigt Solig så jag håller tummarna för att ni får ett plus vid bim.
  • Sara 84
    Yiskah skrev 2010-10-28 08:17:37 följande:
    Min mens kom idag  (BIM+6) och jag har sjukt ont Gråter

Tråkigt Rynkar på näsan Ta nu nya tag och satsa på november! Lycka till!!

• Sara 84

Nu ska vi inte ge upp innan mensen kommer, och hoppas på att den håller sig borta!

Jag vet inte vad jag ska tro heller längre... Nu har jag ju nästan inga grav.symptom alls. Men tycker det är så märkligt att jag kände av så mycket nästan precis en vecka efter ÄL. Det började ju med ett hugg i sidan av magen, sen hade jag molvärk långt nere i magen och i ryggslutet under ett dygn. Fick för mig då att det var ägget som hade fäst?? Men det kanske inte går att känna sånt, kanske bara inbillning. I min första graviditet fick jag också väldigt ont i magen ungefär en vecka efter ÄL. Kanske bara sammanträffanden....

Det enda jag har nu och haft de senaste dagarna, är en fruktansvärd huvudvärk (speciellt på morgonen) och hunger hunger hunger!! Igår när jag åt rödlök så fick jag ett hastigt illamåendeanfall också, trodde jag skulle kräkas. Men det försvann rätt fort.... Annars är det rätt lugnt.

• Sara 84
    frejja skrev 2010-10-28 13:15:04 följande:
    njae du ha rätt! ska ju peppa varadra =)
    men känns såå illa när man tro sig känna något sen bli de likförbannat ett Minus =(
    äter du borago kapslar eller glandin25?
    Nä äter inget sånt. Ja pepp pepp nu! Nån här ska väl i alla fall få till ett Plus ! Blir spännande dagar framöver nu.
    mia1980 skrev 2010-10-28 13:18:21 följande:
    Jag hoppar in här också.
    Har massor av symtom men ska ha mensen de närmaste dagarna. Vet inte exakt. SÅ JOBBIGT!!
    Symtomen är ömma, svullna bröst, ont i livmodern, extra mycket flytningar, törstig till 1000 och trött.

Ska till apoteket idag och köpa test så man har hemma, går med binda för det känns som om mensen kommer hela tiden, men den visar sig inte. Brukar få färgade flytningar en dag eller två innan mensen kommer men inget sånt alls just nu.

Spännande.

Är mamma sen innan och då visste jag att jag var gravid INNAN det syntes på testen och jag har lite samma känsla nu...

Hoppas Glad
    Välkommen! Låter ju lovande i alla fall att du har samma känsla nu! I min första graviditet så fick jag fruktansvärt ont i magen 1 vecka efter ÄL. I min andra graviditet blev jag så OTROLIGT sugen på salt innan jag plussade. Nu har jag ju haft ont i magen 1 vecka efter ÄL, men tror inte att det är nåt...
  • Sara 84

När har ni andra tänkt testa? Eller väntar ni på mensen? Fjorren, du ska väl testa snart igen? Glad
    Jag kommer vänta på mensen nu. Kommer säkert i helgen.

• Sara 84

Fjorren, tror absolut inte du kan ha fått spökstreck på två test i rad! Håller tummarna för att jag har rätt.

Själv hoppar jag av tåget här... mensen kom nu ikväll flera dagar för tidigt. Jaja, som sagt så har vi ju inte försökt bli med barn, utan det var lite slarv. Men när man får för sig att man blivit gravid så är det ändå en oerhörd besvikelse när man inte är det, oavsett om det var planerat eller inte. Men min tur kommer nog igen om några år eller så.

Kommer ändå fortsätta att följa tråden lite till för att se hur det går för er andra. LYCKA TILL NU! Skrattande

Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?