• mia1980

Väldigt tidiga graviditetssymptom?

Jag hoppar in här också.
    Har massor av symtom men ska ha mensen de närmaste dagarna. Vet inte exakt. SÅ JOBBIGT!!
    Symtomen är ömma, svullna bröst, ont i livmodern, extra mycket flytningar, törstig till 1000 och trött.

Ska till apoteket idag och köpa test så man har hemma, går med binda för det känns som om mensen kommer hela tiden, men den visar sig inte. Brukar få färgade flytningar en dag eller två innan mensen kommer men inget sånt alls just nu.

Spännande.

Är mamma sen innan och då visste jag att jag var gravid INNAN det syntes på testen och jag har lite samma känsla nu...

Hoppas Glad

• mia1980

Testade idag men inget +
    Borde få mensen idag eller i morgon, men tänker vänta med att testa igen tills på söndag.

• mia1980

Fortfarande inga spår av mensen, gravsymtom finns kvar, fast att jag ibland känner av en mensvärk, men det får jag ALDRIG innan mensen i vanliga fall... Obestämd
    Undra hur det blir, väntar och väntar.
    Blir inget nytt test innan söndag iaf.

Sara84: Ni träffar rätt fortare än ni tror om ni börjar planera.

Om jag är gravid nu så är det HELT oplanerat, dessutom väldigt tidigt i förhållandet. Men om där ligger ett litet knyte så kommer det vara väldigt välkommet ändå Glad

• mia1980
    Fjorren skrev 2010-10-29 08:31:03 följande:
    Shit! Shit! Shit!
    Fick hjärtat i halsgropen imorse!

Kommer få ett barn till!! Fick ett plus nästan direkt! Och sen åkte digitala stickan ner i burken och jajamensan... Har visst ett knyte i mig!!

GULP!!!

*Glaaaad!!*
    Grattis!!!

Själv så har man fortfarande alla symtom, ska testa igen i morgon om mensen inte kommer innan.
  • mia1980
    Fjorren skrev 2010-10-30 16:05:09 följande:
    Jag gick tillbaks och läste vad du skrivit tidigare i tråden; så du är osäker på när du egentligen skulle ha BIM, eller hur? Bara testa och testa varannan dag då som gäller
    Jag tycker man kan läsa mellan raderna att det låter mer eller mindre som att ett litet frö kan ligga och gro därinne... - hoppas du får dig ett plus nu nästa gång du testar dig

Jag vet att mensen skulle komma denna helgen, men inte exakt vilken dag. Så som det känns så börjar jag bli mer och mer säker på att det är någon där inne. Så det är till att testa i morgon igen. Vill veta nu helst, börjar bli lite otålig. Vill att mensen ska komma eller att det är plus för jag gillar inte ovissheten. Det är mest för jag äter mediciner som jag troligtvis måste sluta med om jag blir gravid. Har inte pratat med läkaren men enligt bipacksedeln så är det inte bra att ta dom. Så jag vill veta så man kan ringa alla viktiga samtal redan på måndag.

• mia1980

Testade mig igår morse och fick Minus
    Nu i morse kom mensen.

Så jag har inte en liten i magen.

Så nu håller jag tummarna för er som faktiskt försöker att bli gravida.
    Själv är det inget vi planerar ännu, men är lite slarviga med skydd...

• mia1980
    frejja skrev 2010-11-02 09:14:19 följande:
    God morgon!
    tänkte bara undra om någon annan av er ha varit med om det här; (inte helt mysig men fråga ändå)
    joo igår när jag och min sambo hade sex, det gjorde inte ont inget konstigt alls.
    meen efter när ja skulle kissa...kom det ut som lite rosa aktigt, inte blod men nästa som lite ljust ljust blandat,,,,
    va kan de bero på?!
    ha aldrig blivit så innan...
    Slemhinnorna blir lite extra känsliga när man är gravid så det är inget konstigt att det kan komma liiite blod direkt efter sex.
  • mia1980
    frejja skrev 2010-11-02 09:50:36 följande:

jag är inte gravid.........................

Fick gå tillbaka och läsa lite...
    Men det vet du ju inte än, BIM om några dagar va?

Vid hormonförändringar så blir slemhinnor lite känsligare, inget att vara rädd för. Bara det inte kommer mycket eller fortsätter blöda länge efter.
  • mia1980
    Milla8611 skrev 2010-11-02 10:09:37 följande:
    Jag sitter här och läser och funderar. Jag beräknade min ÄL till ca 28:e . Min mens började 14:e och slutade 21:a . har regelbunden mens. Har haft sex flera gånger från den 28:e och käönner nu och har känt i några dagar lite molande värk i magen å för två dagar sedan stack det till också då och då men det gör det inte längre. Undrar nu om det kan vara graviditet??? :) Hoppas verkligen på det. Fick igår en brunaktig flytning enbart en gång. Har inte ont i mina bröst och känner mig inte tröttare än vanligt. Men det jag funderar över mest är den brunaktiga flytningen eftersom jag aldrig, då menar jag aldrig, haft mellanblödningar. Så???? nVad tropr niiiii ???? Kan det vara så bra ??

Det kan ha varit den sk nidblödningen. Den man kan få när ägget fäster, fast den "borde" kommit när du kännt att det stack till, men kroppen gör ju inte alltid som den borde. Håller tummarna för din skull!

frejja skrev 2010-11-02 10:14:07 följande:
    bim den 6e.....men de liksom blödde inte,,,mer som de va typ ljusrosa....

Men en ljusrosa "flytning" är oftast lite nytt blod som följer med ut. Men om det inte kommer mer sen så är det lugnt, bara slemhinnan som fick lite för mycket av sexet, jag får så ibland även då jag vet att jag inte är med barn. Homoner som spökar eller om jag bara är trött då kan man reagera så. Gör oftast inte ont alls vid sex.

• mia1980

Känner att jag har lite svårt att lämna denna tråden...
    Jag har fått min mens denna månaden men efter ett långt snack med killen så ska vi köra på som vi gjort så här långt, slarvar med skyddet. Så det kommer ett barn när det kommer... Inget planerat och som vi jobbar för men det "gör inget" om det skulle dyka upp något. Glad
    Så det kan bli så att jag får symtom ganska snart så det är kul att se vilka som man får följe med när/om det väl tar sig.

• mia1980
    AnnaPuddel skrev 2010-11-04 08:47:56 följande:
    jag fick pluss..gör ont inuti brösten inte i vårtorna..
    Grattis!!
  • mia1980
    Kalksten skrev 2010-11-08 10:26:51 följande:
    ok...
    många här säger ju attd e kännt de tidigt men när man pratar med MVC så säger de att nej det är nästan omöjligt att känna de nu...
    men jag tror att vissa känner sånt tydligare än andra...jag menar varför inte?

blöö mår skit illa nu
    När jag blev gravid för 8 år sedan så hade jag inga direkta symtom men jag var SÄKER på att jag var gravid 1 vecka innan BIM och testade negativt fram till BIM. Allt jag hade var en "känsla" av att något inte stod rätt till och sen på en fest så smakade min öl (som brukade vara riktigt god) vidrigt, öppnade två och smakade då jag trodde det var fel på ölen, men all annan alkohol var precis lika vidrig.
    Kroppen (och jag) visste men det gick helt enkelt inte att bevisa. Damen på ungdomsmottagningen blev väldigt förvånad när jag en vecka innan BIM kom och gjorde negativt och sen ringde på BIM och sa att jag hade haft rätt.
    Alla reagerar ju lite olika på en graviditet, speciellt i början. Man ska nog mest lita på sin magkänsla då jag tror att om man planerar och hoppas "för mycket" så kan kroppen spela en ett spratt.
    Själv hade jag massor med graviditetssymtom förra månaden men innerst inne trodde jag inte på dom och mensen kom, dock sent, men den kom. Tror bara att kroppen "bråkade" med mig för jag gick och tänkte på det hela tiden...

Håller tummarna för er alla att det tar sig inom kort!
  • mia1980

Grattis till era Plus!!!
    Själv vet jag inte om jag har så mycket känningar denna månaden, förra månaden hade jag massor, men det var inget gryn i magen då. Jag har mått lite illa idag och sen spända bröst, men jag vet inte om det är symtom eller om min kropp ska börja vara sån här innan det är dags för mensen.
    Har BIM den 29 november så det är ett tag till.

Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?