• Fjaril83

Väldigt tidiga graviditetssymptom?

Följer den här tråden, också i smyg. Vågar inte hoppas. Ska egentligen ha bim 18e nov men hade ägglossning i måndags på LH-stickor... Men har känt mig illamående, molvärk i magen, kissnödig. Såna symtom brukar jag aldrig ha. Har INGEN aptit på morgonen, får tvinga i mig frukost. Dock är kruxet att jag hoppas vi fick chansen på det här ägget. Veckopendlar men när jag såg LH-stegringen(nästan 1 v för sent) i måndags åkte jag hem och hade det lite mysigt på tisdagen. 24 timmar efter LH-stegringen alltså, någon som har erfarenhet av att nästan missa sexet i rätt tid men ändå blivit gravida??? Det var minst 6 dagar innan dess som vi hade sex för vi sågs inte min kära man och jag! Hoppas i alla fall så sjukt mycket! Fast egentligen är detta första riktiga försöket. När har ni berättat för vänner / familj att ni är gravida? Tycker det är svårt, folk anar ju redan eftersom jag inte druckit alkohol på 2 månader.... Kärlek A

• Fjaril83

Känns ju som att tre månader skulle vara en hel evighet! Men den dagen... Först ska man ju bli gravid! Men jag tror jag kommer ha svårt att inte berätta, i alla fall för mina vänner.. Familjen kanske är lättare att hålla hemligt för eftersom man vet att de skulle bli ledsna/besvikna om det inte gick vägen.. Håller tummarna för dig! Bra med alkoholfritt öl/vin. Faktiskt gott!

• Fjaril83

Har bara testat negativt hittills. Nu väntar jag med test tills nästa v har bim på tisdag 23e. Men känner massa hugg i äggledarna/livmodern/ligamenten i magen så egentligen tror jag att jag är gravid. Eller hoppas! Men negativa test är ju lite nedslående. fattar inte att det ska vara så svårt att låta bli och tänka på det här hela tiden, det har jag ju aldrig gjort innan men nu räknar jag nästan dagarna till mensen Lycka till allihopa!!!

• Fjaril83

Plus!!!!
    Så man kan ha supertidiga symtom! Fick hugg vid sidan om livmodern redan några dagar kanske 4-5 dagar efter ägglossning och sedan har det fortsatt! Plussade på Bim-2.
    Nu väntar jag några dagar sen ska jag kolla igen bara för säkerhetsskull...

• Fjaril83

Mest skarps korta hugg i nedre delen av magen som jag aldrig har annars. Varit trött (fast jobbat natt så lite svårt att avgöra). Sen lite illamående, har knappt fått i mig nån frukost, vilket jag alltid älskar annars! och sen fick jag lite svamp i underlivet också, vilket jag heller inte brukar ha (progesteronet).... Små saker men allt ihop har gjort att jag anat nästan hela tiden... Men det är klart, jag hade nog kunnat inbilla mig endel symtom också och varit skenis... Vad har du för symtom?

• Fjaril83

Tror nog du är gravid ! Jag hade också symtom jättetidigt! Kul, men bli inte deppig om negativa resultat för tidigt innan bim bara. Det är vanligt att få det. Jag är väl i v 5 nu egentligen då. håller tummarna för er! Detta var första försöket för mig med. 27 år... Kram!

• Fjaril83

Kalksten: vad trist att du fick mens, ja kroppen spelar kanske spratt eller så är det tidiga missfall, det är ju faktiskt ingen som vet! Och då kanske symtomen stämmer...! Ja det här är en hel värld med tankar, funderingar, kärlek, lycka och fruktansvärt mycket oro, är väl bara början gissar jag... Annipigg: har inte ringt mvc ännu. Så nervös att det ska bli missfall. Ska göra ett nytt test imorgon. Tycker jag borde få ont i brösten... Det har jag ju tom vid mens... Skumt. Men imorgon ska jag kolla och sen ringa nästa vecka kanske. Måste smälta detta lite. Plus att jag Veckopendlar just nu så jag vet inte i vilken stad jag ska gå i... Kram till er!!!

• Fjaril83

Äh mina enter funkar ju inte från mobilen verkar det som. Var till KALKSTEN OCH ANNIPIGG mitt inlägg ovanför.

Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?