Väldigt tidiga graviditetssymptom?
Hejsan!
Hoppar in i den här tråden...
Jag och min sambo försöker få barn och förra veckan hade jag äl. Hade värk i magen flera dagar innan samt när jag hade äl. Därefter kände jag inget mer i magen förrens en vecka senare, i tisdags. Det började på förmiddagen som en plötslig smärta som varade i max 10 sek och kan bäst beskrivas som ett tydligt nålstick i "tjejmagen" sen kände jag ingenting mer under hela dagen. Men senare på kvällen strax innan jag skulle gå och lägga mig högg det till ordentligt på höger sida i "tjejmagen" och denna smärta fortsatte i minst en timme innan det avtog och blev mer som en vag molande värk. Jag hade så ont...kunde varken ligga på rygg, mage eller på sidan...drog jag upp benen mot magen så kändes det som "tjejmagen" på höger sida var svullen och som att något tog emot och det gjorde ännu ondare. Men som sagt det försvann efter ca en timme och dagen efter var det helt borta och har inte känt något mer sedan dess.... Man blev ju först orolig att det var något som var fel...men nu hoppas jag att det var ett tecken på något positivt.
Kan tillägga att jag inte tror att det var ett tecken på att mensen är på g, ska ha mens i helgen men jag brukar aldrig få mensvärk tidigare en samma dag som den kommer.
Är det någon mer som upplevt något liknande och fått ett plus?
Grattis till alla er som har fått ett plus!