• AnniPigg

Väldigt tidiga graviditetssymptom?

Hoppar in här jag med! Har BIM 30 nov ca, känner mig trött, har haft molande värk i 4 dagar och igår började jag även må illa, vilket också har suttit i idag. Hoppas på att mensen inte hälsar på här om ett tag. Är min och sambons första försök till bebis, så kanske inte ska bli allt för ledsen om det inte går denna månad. Tycker att jag borde känna min kropp ganska väl.... känns som att nånting är på gång.

Är det någon som vet om illamåendet kan höra ihop med ÄL, så att man blir lurad och tror att man är graviditets-illamående? Jag kanske bara känner av ÄL-illamående(finns det)? Eller vad tror ni?

Är huvudvärk tecken på graviditet?

• AnniPigg
    Fjaril83 skrev 2010-11-22 19:48:44 följande:
    Plus!!!!
    Så man kan ha supertidiga symtom! Fick hugg vid sidan om livmodern redan några dagar kanske 4-5 dagar efter ägglossning och sedan har det fortsatt! Plussade på Bim-2.
    Nu väntar jag några dagar sen ska jag kolla igen bara för säkerhetsskull...
    Stort grattis till plusset!!!!
    Jag ska testa på söndag, kan knappt vänta! Vad hade du för symptom?
  • AnniPigg
    Fjaril83 skrev 2010-11-22 22:05:25 följande:
    Mest skarps korta hugg i nedre delen av magen som jag aldrig har annars. Varit trött (fast jobbat natt så lite svårt att avgöra). Sen lite illamående, har knappt fått i mig nån frukost, vilket jag alltid älskar annars! och sen fick jag lite svamp i underlivet också, vilket jag heller inte brukar ha (progesteronet).... Små saker men allt ihop har gjort att jag anat nästan hela tiden... Men det är klart, jag hade nog kunnat inbilla mig endel symtom också och varit skenis... Vad har du för symtom?
    Okej.
    Jag har mått illa sen 2 dagar efter ÄL, till och från. Molvärk har jag haft sen samma tid men det är också till och från, samt svullen långt ner i magen. Trött och kissar ofta, men det vet jag inte om det har med detta att göra, har varit sån sen innan, kissat mycket. Jag är SÅ rädd att detta bara är skengraviditet! Undrar om man kan känna dessa symptom kring ÄL att det bara är därför? Men nu är det ju en vecka sedan Äl så jag vet inte.... blir sååå förvirrad. Är på BIM -7 idag men ska göra gravtest på söndag (BIM-2).

Vilken vecka är du i nu då?
  • AnniPigg
    annvian skrev 2010-11-23 20:33:44 följande:
    Hej hopp,

Vi verkar ha BIM ungefär samtidigt. Jag har på söndag, 28.

Går oxå och småinbillar mig att det är nåt där. Har oxå gjort ett minustest i går morse. Tänkte vänta till fredag då det får bli ett CB digital...
    Spännande! Håller tummarna för oss!
    Är det första barnet? Vilket försök?
  • AnniPigg
    annvian skrev 2010-11-23 21:38:44 följande:
    Första och första :)...

Nu har jag inte läst hela din tråd men jag tyckte mig inte kunna se hur det är för dig? Du hade liten sen innan oxå?
    nej! första barnet och första försöket för mig med! hoppade ganska nyligen in i denna tråd.
    Hur gammal är du?
  • AnniPigg
    annvian skrev 2010-11-23 22:22:19 följande:
    Skrattande

31. Och du
    22 :)
  • AnniPigg
    Fjaril83 skrev 2010-11-23 23:33:26 följande:
    Tror nog du är gravid ! Jag hade också symtom jättetidigt! Kul, men bli inte deppig om negativa resultat för tidigt innan bim bara. Det är vanligt att få det. Jag är väl i v 5 nu egentligen då. håller tummarna för er! Detta var första försöket för mig med. 27 år... Kram!
    Äsch jag vet inte. Nu tvivlar jag starkt... kände så många symptom förra veckan men nu verkar det ha avtagit. Man blir riktigt depp av det här för man hoppas så mycket. Det är svårt att tänka på något annat nu Rynkar på näsan BLÄ!

Men kul för dig! Verkligen kul att det gick på första försöket! Hoppas att det går bra för dig i graviditeten. När ska du till mvc?
  • AnniPigg
    Kalksten skrev 2010-11-23 23:36:38 följande:
    STORT GRATTIS till Plusset!! =)

jag hade precis exakt samma syptom som du o flera andra runt o efter ägglossning...men sedan avtog det och jag fick mens i fredags...så jag kanske fick ett tidigt missfall elelr så va de bara att kroppen spela mig ett spratt =)

Stort grattis till Hattifnatt89 också!!! vad roligt o spännande!!
    Vad tråkigt att mensen kom :( Får hoppas på nästa månad då! Jag väntar med spänning och hoppas min mens inte kommer om knappt en vecka.
  • AnniPigg
    Yiskah skrev 2010-11-30 11:20:54 följande:
    Jag kände bara ett lätt illamående på kvällarna men inget mer förutom att brösten var spända, svällda och ömmande. På BIM fick jag ett stort fint plus :D Utan några överdrivna symptom. Så håll ut tjejer!
    Tack, det ger lite mer hopp! Är på BIM idag, ingen mens i sikte. Ska göra ett test imorgon så får vi se...
  • AnniPigg
    Yiskah skrev 2010-12-01 13:18:59 följande:
    Lycka till! Låt oss veta hur det gick Solig
    Det blev negativt :/ Fortfarande ingen mens i sikte dock... men slutade med p-piller för en månad sen så cykeln kan ju vara rubbad. Har dock jättemycket (ursäkta) flytningar, tjocka genomskinliga... fattar inte vad det kan va? Någon annan som haft så?
  • AnniPigg
    Yiskah skrev 2010-12-01 22:43:55 följande:
    AnniPigg: Sålänge du inte fått din mens så är det ju inte för sent :) Testa imorgonbitti igen! Ang. flytningarna; jag får så varje månad vid ägglossning! Det kan inte vara så att sen du slutade med pillren så är cykeln rubbad tror du? Eller har du tagit äl-test? :)
    Mensen har fortfarande inte kommit, inga tecken på att den är påväg. BIM +2 idag. Gjorde ett ÄL-test igår men det var inte positivt så det kan nog inte vara ÄL-flytningar... :/ hm, detta är såå förvirrande. Dessutom fick jag positivt på ÄL-testen för 2½ vecka sen...

Har nästan inga symptom alls nu förutom flytningar och trötthet, lite lite värk långt ner i magen ibland. Känner mig inte gravid längre som jag gjorde för en vecka sen, då hade jag hur mycket symptom som helst ju! Bara att vänta och se helt enkelt. Har inte bestämt när jag ska göra nästa grav.test men hade tänkt vänta ett bra tag för att inte bli besviken...
  • AnniPigg

Någon som vet något om förändrade bröstvårtor? Jag är på BIM + 5 idag, har fått förändrade bröstvårtor nyligen, själva vårtan har blivit lila-aktig och där vårtgården börjar är det knottrigt(små upphöjningar... Någon annan som varit med om det? Gjorde grav test igår men det var neg.

• AnniPigg

Mensen kom igår... 5 dagar sen. Bara att försöka igen...

• AnniPigg
    Fjorren skrev 2011-03-20 20:57:35 följande:
    Kuuul att kicka igång min tråd igen
    Har ibland undrat hur det gått för alla er tjejor som hoppades på ett tidigt gravtest då i slutet av förra året?

Hoppas det gick som ni ville
    Kul att denna tråden vaknat igen!

Jag blev inte gravid då, nu är vi på försök nr 4, hade ÄL för en vecka sen, har haft extrem molvärk och stickningar sedan dess, inte alls som de tidigare gångerna vi försökt! och sedan igår är jag väldigt trött. BIM om 7 dagar, hoppas hoppas!!
Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?