• Kalksten

Väldigt tidiga graviditetssymptom?

Jag hopaps också in här om det är ok?! =)

Äntligen fler som känner tidiga symptom som jag!!

Jag o min kille hade sex i onsdags, ÄL ver beräknad 1-2 dagar senare. Det är inte så att vi planerar att bli mer barn nu, utan hade avbrutet samlag, men blir vi med barn så är det ju inte så att vi inte vill behålla det för vi är ändå redo, mer bara ekonomiskt sett man skulle vilja vänta. men allt öser ju sig! Det är ju en glädje i sig att ens kunna få barn!

Ett dygn efter samlag började jag känna molningar i livmoderregionen, jag brukar aldrig känna så...det var som mensvärd fats det inte gjorde ont, utand et var bara lite lätt och så en massa aktivitet...kan kanse va ägget jag kände lossna?

Under de 3 resterande dagarna kände jag precis samma svaga molningar men de va väldigt påtagliga och jag ville inte ha byxor som satt åt över magen för de kändes obehagligt. Så igår kom smärtor, då va de som när jag har riktig mensvärk, det stack o gjorde ont...på kvällen var brösten lite ömma och jätte varma.
    Beräknad första mens dag är 15 nov.

och i mtt fall känenr jag inget som helst chokladsug som jag alltid annars gör...mend et kan ju också  bara va en tillfällighet. men jag e inte hungrig alls...inget smakar gott liksom...när jag väl äter på kvällarna är de dock gott men är inte så sugen.

vad tror ni? kan jag kanske vara gravdi? =)

• Kalksten
    Kalksten skrev 2010-11-07 13:18:33 följande:
    Jag hopaps också in här om det är ok?! =)

Äntligen fler som känner tidiga symptom som jag!!

Jag o min kille hade sex i onsdags, ÄL ver beräknad 1-2 dagar senare. Det är inte så att vi planerar att bli mer barn nu, utan hade avbrutet samlag, men blir vi med barn så är det ju inte så att vi inte vill behålla det för vi är ändå redo, mer bara ekonomiskt sett man skulle vilja vänta. men allt öser ju sig! Det är ju en glädje i sig att ens kunna få barn!

Ett dygn efter samlag började jag känna molningar i livmoderregionen, jag brukar aldrig känna så...det var som mensvärd fats det inte gjorde ont, utand et var bara lite lätt och så en massa aktivitet...kan kanse va ägget jag kände lossna?

Under de 3 resterande dagarna kände jag precis samma svaga molningar men de va väldigt påtagliga och jag ville inte ha byxor som satt åt över magen för de kändes obehagligt. Så igår kom smärtor, då va de som när jag har riktig mensvärk, det stack o gjorde ont...på kvällen var brösten lite ömma och jätte varma.
    Beräknad första mens dag är 15 nov.

Nu har bröstvårtan, men inte vårtgården, blivit mörkade typ lila/brun....
    värken från igår är inte kvar och de känns bara lite olningar då o då nu...

och i mtt fall känenr jag inget som helst chokladsug som jag alltid annars gör...mend et kan ju också  bara va en tillfällighet. men jag e inte hungrig alls...inget smakar gott liksom...när jag väl äter på kvällarna är de dock gott men är inte så sugen.

vad tror ni? kan jag kanske vara gravdi? =)
  • Kalksten

Vad tror ni ok mina syptom?
    de här e första ggn för mig så jag vill ju gärna ha lite respons på mina funderingar =)
    illamående kom igår kväll o nu känenr jag illamåendet börjar komma igen.

men jag kanske bara är skengravid??
    åhh vill ju testa mig nu så jag vet...men beräknad första mensdag är den 15/11 så får väl vänta till någon dag efter de....om inte mensen kommer dvs...

• Kalksten
    Alux skrev 2010-11-08 09:35:29 följande:
    har bara läst TS
    Jag mådde illa från det ägglossningsdagen - bara ca en dag efter att jag och min dåvarande pojkvän hade haft sex.. och det visade sig vara en bebis... så symptomen kan komma tidigt tidigt
    ok...
    många här säger ju attd e kännt de tidigt men när man pratar med MVC så säger de att nej det är nästan omöjligt att känna de nu...
    men jag tror att vissa känner sånt tydligare än andra...jag menar varför inte?

blöö mår skit illa nu
  • Kalksten
    mia1980 skrev 2010-11-08 10:38:16 följande:
    När jag blev gravid för 8 år sedan så hade jag inga direkta symtom men jag var SÄKER på att jag var gravid 1 vecka innan BIM och testade negativt fram till BIM. Allt jag hade var en "känsla" av att något inte stod rätt till och sen på en fest så smakade min öl (som brukade vara riktigt god) vidrigt, öppnade två och smakade då jag trodde det var fel på ölen, men all annan alkohol var precis lika vidrig.
    Kroppen (och jag) visste men det gick helt enkelt inte att bevisa. Damen på ungdomsmottagningen blev väldigt förvånad när jag en vecka innan BIM kom och gjorde negativt och sen ringde på BIM och sa att jag hade haft rätt.
    Alla reagerar ju lite olika på en graviditet, speciellt i början. Man ska nog mest lita på sin magkänsla då jag tror att om man planerar och hoppas "för mycket" så kan kroppen spela en ett spratt.
    Själv hade jag massor med graviditetssymtom förra månaden men innerst inne trodde jag inte på dom och mensen kom, dock sent, men den kom. Tror bara att kroppen "bråkade" med mig för jag gick och tänkte på det hela tiden...

Håller tummarna för er alla att det tar sig inom kort!
    jag tror precis som du att man känenr sin kropp o märker nog när de är något som inte är som det brukar. Jag tänker som så här, vi går ju inte o åplanerar att skaffa barn nu så det är inte så att vi försöker, utan det blev att vi hade oskyddat samlag, tog ut min spiral i våras för att jag fick så mkt värk o blödningar och för att vi tänkt börja försöka inom två år. och vi blir ju självklart jätte glada om de äör en bebis mend et är inte så att vi försöker o därför tänker jag attd e inte borde vara hjärnspöken som framställer symptom...utan jag har känt mina konstiga känslor i livmoderregionen som jag aldrig förr känt o sen gick jag in o läsa om symptomer...
    får väl vänta till efter BIM iaf innan jag testar...
  • Kalksten

pratade med BM i telafon idag o hon trodde inte att alla dessa sympom som molningar, stickningar, värk i livmoderregionen, ömma bröstvårtor som e svullna o liksom öppnat sig samt de svaga illamåendet som kommer i vågor - INTE var gravidsyptom för man kunde inte käönna det så tidigt sa hon. men det där tror inte jag ritigt på faktsikt! Speciellt inte efter att ha läsat vad alal ni kännt...

• Kalksten
    Fjorren skrev 2010-11-08 20:42:06 följande:

Kikar in här nästan dagligen och läser hur ni har det tjejer! Var ju nu ca 1,5 vecka sen jag testade positivt men kan liksom inte släppa denna tråden riktigt än

Vill bara nämna för er som nu senast skrev tex att BM sagt att det inte är möjligt känna av gravsymptom så pass tidigt... att; det där kan man nog aldrig veta!!
    I mitt fall började ilamåendet exakt 5 dagar efter sex/ÄL, dvs den 20e okt. Sen testade jag positivt först den 31 okt!! Så hela 11 dagar efter illamåendet börjat!
    Och...illamåendet håller i sig ännu....!

Så absolut att man kan känna av symptom tidigt! Vet det av egen erfarenhet!
    Ge nu inte upp hoppet tjejer... - rätt vad det är så har ni plussat!
    Lycka till ni alla!!

Tack Fjorren för ditt inlägg! =)

Ja vi får väl se...nu ikvällt ycker jag att alla sympom lagt av...jaja vi får väl se nästa vecka! 
  • Kalksten

Åhh vad spännande Lääängtar och maelgi!! Ni får berätta här hur de gick!!
    men när hade ni BIM??

• Kalksten

jag vet inte vad jag ska tro i ena stiunden är jag lika säker som jag va dagen efter samlag att jag va gravid, hade aldrig känt denna känsla..var stensäker i flera dagar...men nu vet jag inte...tycker sympomen avtagit rejält...så väntar mig nog mens på måndag...men vi får väl se vad som sker...o som visa här säger så kan de ju visa sig att jag är gravid även om jag inte plussar på BIM...krångligt de ska vA DÅ ;)

de jobbiag e att vi har planerat en fest på lördag sedan 2 mån tillbaka...suck...de blir till o smussla med alkoholfritt vin! =)

• Kalksten
    Fjaril83 skrev 2010-11-11 18:10:58 följande:
    Följer den här tråden, också i smyg. Vågar inte hoppas. Ska egentligen ha bim 18e nov men hade ägglossning i måndags på LH-stickor... Men har känt mig illamående, molvärk i magen, kissnödig. Såna symtom brukar jag aldrig ha. Har INGEN aptit på morgonen, får tvinga i mig frukost. Dock är kruxet att jag hoppas vi fick chansen på det här ägget. Veckopendlar men när jag såg LH-stegringen(nästan 1 v för sent) i måndags åkte jag hem och hade det lite mysigt på tisdagen. 24 timmar efter LH-stegringen alltså, någon som har erfarenhet av att nästan missa sexet i rätt tid men ändå blivit gravida??? Det var minst 6 dagar innan dess som vi hade sex för vi sågs inte min kära man och jag! Hoppas i alla fall så sjukt mycket! Fast egentligen är detta första riktiga försöket. När har ni berättat för vänner / familj att ni är gravida? Tycker det är svårt, folk anar ju redan eftersom jag inte druckit alkohol på 2 månader.... Kärlek A
    ja de där med o berätta tycker jag kommer va svårt den dagen man blir gravid...
    de flesta jag vet väntar tills de gått 3 månader, efter den mest kritiska perioden...

men om sagt det där med att man aldrig tar ett glas vin till middagen hos vänner, svärföräldrar o föräldrar e knivigt...
    som nu på lördag när vi ska på fest, jag ska smuggla ner alkoholfritt vin jag i fall i fall jag nu är gravid...
  • Kalksten
    Fjaril83 skrev 2010-11-12 09:20:46 följande:
    Känns ju som att tre månader skulle vara en hel evighet! Men den dagen... Först ska man ju bli gravid! Men jag tror jag kommer ha svårt att inte berätta, i alla fall för mina vänner.. Familjen kanske är lättare att hålla hemligt för eftersom man vet att de skulle bli ledsna/besvikna om det inte gick vägen.. Håller tummarna för dig! Bra med alkoholfritt öl/vin. Faktiskt gott!
    ja de blir svårt att hålla de hemligt den dagen man blivit gravid...

ja de gick kanon emd alkoholfritt, jordgubbsvinet är supergott! =)
    Hade en riktigt rolig kväll.

jaha nu är man på BIM...men det känsn som jag eg inte borde få mens förrän på fredag, brukar i princip alltid få det runt kl 15 på fredagar =D

hum...men om mensen inte kommit på onsdag ska jag nog ändå testa för de är ju uträknat BIM idag enligt den här på sidan...

men brösten ömmar som f-n och de brukar de göra när jag ska ha mens så jag betvivlar jag e gravid nu faktiskt :/
  • Kalksten
    Lääängtar skrev 2010-11-15 13:33:16 följande:
    Fick ett jättesvagt streck på gravtest idag:) Spännande! Men urinrovet på sjukhuset förra veckan var negativt...
    var i tiden är du??? haft BIM?
  • Kalksten

Inte gravid. Testa med CB idag o fick ett tydligt minus, är på BIM-1 så ska vänta ett tag o se...komemr inte mensen så får de ju bli ett test igen nästa vecka! Men jag tror att det är så somd e visade nu faktiskt.

• Kalksten
    Fjaril83 skrev 2010-11-22 22:05:25 följande:
    Mest skarps korta hugg i nedre delen av magen som jag aldrig har annars. Varit trött (fast jobbat natt så lite svårt att avgöra). Sen lite illamående, har knappt fått i mig nån frukost, vilket jag alltid älskar annars! och sen fick jag lite svamp i underlivet också, vilket jag heller inte brukar ha (progesteronet).... Små saker men allt ihop har gjort att jag anat nästan hela tiden... Men det är klart, jag hade nog kunnat inbilla mig endel symtom också och varit skenis... Vad har du för symtom?
    STORT GRATTIS till Plusset!! =)

jag hade precis exakt samma syptom som du o flera andra runt o efter ägglossning...men sedan avtog det och jag fick mens i fredags...så jag kanske fick ett tidigt missfall elelr så va de bara att kroppen spela mig ett spratt =)

Stort grattis till Hattifnatt89 också!!! vad roligt o spännande!!
  • Kalksten
    AnniPigg skrev 2011-03-22 22:24:15 följande:
    Kul att denna tråden vaknat igen!

Jag blev inte gravid då, nu är vi på försök nr 4, hade ÄL för en vecka sen, har haft extrem molvärk och stickningar sedan dess, inte alls som de tidigare gångerna vi försökt! och sedan igår är jag väldigt trött. BIM om 7 dagar, hoppas hoppas!!
    för mig vart det inget Plus...
    men då försökte vi inte seriöst men den fabriken ska väl ta fart snart! =) så hoppas man att man kan få barn ju!!!
  • Kalksten

plussade 20 juli och är ungefär i v.4 lycka lycka!!!

hoppas den lille håller sig där inne nu!

Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?