• Fjorren

Väldigt tidiga graviditetssymptom?

Tack goa ni för era grattisar!!

Ja det känns fortfarande helt overkligt..
    Snacka om jobbigt sitta på jobbet idag..tankarna bara snurrar i skallen på mig... så aaaaningens koncentrationssvårigheter kan man lugnt säga

(¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) justidettanu.blogspot.com/
  • Fjorren
    AnnaPuddel skrev 2010-10-30 13:26:21 följande:
    jag har fått gigantoboobs. mörkare är dom också.shit.
    Hihihi....
    Men har boobsen vuxit men du har inte plussat än, eller? När har du BIM?
  • Fjorren
    mia1980 skrev 2010-10-30 16:00:07 följande:
    Jag mår illa... mensen har inte kommit.
    Ska testa i morgon igen...
    Jag gick tillbaks och läste vad du skrivit tidigare i tråden; så du är osäker på när du egentligen skulle ha BIM, eller hur? Bara testa och testa varannan dag då som gäller
    Jag tycker man kan läsa mellan raderna att det låter mer eller mindre som att ett litet frö kan ligga och gro därinne... - hoppas du får dig ett plus nu nästa gång du testar dig
  • Fjorren
    AnnaPuddel skrev 2010-10-30 17:42:52 följande:
    ja bim 2nov pluss några dagar alt.
    har oftast menscykel på 25dagar. men sist va den 30. vilken den är nångång per år avnån anledning.
    idag känns det som att man vill gråta över allt och jag har haft förstoppning för första gången i mitt liv.
    mina bröst är en storlek större och jag känner tryck där nere då och då.
    blir illamående i tid och otid. och trots att ja slutade röka 9oktober så har ja inget sug efter godis eller onyttigheter som man ska.

haft två negativa tidiga test så jag försöker vänta tills iaf imorgon..
    har köpt 2st cB
    Ja men då har du ju några dagar kvar än till BIM...så du kan helt klart få dig ett positivt resultat inom kort
    Jag testade ju som sagt på BIM-2 och fick ett svagt men iallafall tydligt plus... så ifall du testar dig tex på månd så kanske du får ett annat resultat, ett efterlängtat sådant
    frejja skrev 2010-10-30 18:21:34 följande:
    jag slänger in handduken för den här månaden....=(
    tredje Minus.... bim 6/11.
    Frejja; men om du har BIM den 6/11 så är det ju trots allt en hel vecka kvar... - mycket som kan hända då
    Ge inte upp nu, tjejen!! 
    Vet hur svårt det är med testningen...aarrrgggh...det jobbigaste med det hela är just väntan!! Men om bara 5 dagar ca så kan du testa dig igen
    Förhoppningsvis får du dig ett plus då istället

• Fjorren
    zonnica skrev 2010-10-30 22:59:47 följande:
    nu hoppas jag att det är mina gravsymtom som kommer... Har fått typ mens värk, men jag ska inte ha mens på en hel vecka ännu.. (får alltid mensvärk typ timmen innan mensen kommer) så nu hoppas man.. Kan till lägga att jag mår lite illa på kvällarna..
    Hoppas hoppas det är ett frö som gror i dig då
    mia1980 skrev 2010-10-30 16:00:07 följande:
    Jag mår illa... mensen har inte kommit.
    Ska testa i morgon igen...
    Mia.... - hur har det gått? Har du hunnit testa dig än...?
  • Fjorren
    frejja skrev 2010-11-01 10:50:24 följande:
    Hjärta Fjorren hur känns de i bebismagen?!=)

min sambo ha gett sig tusan på att mina tuttar ha blivit gö mycke större men eeh JAG håller inte med om detta,,,
    ha gjort klart för honom att de inte tog sig denna månaden, men han ge då inte upp hoppet fören mensen verkligen kommer....hur ska jag bete mig?? jag är ju såå säker på att det inte är något....kanke ska försöka bete mig lite mer posetivt för hans skull......?!

....och tänk sen ifall din sambo ändå hade rätt i slutändan?
    Hoppas kan man ju iallafall hehe....

Jo, det känns bra i bebismagen, tycker det spänner och drar emellanåt....ibland ilar det till och ibland moler det... Ja det känns helt enkelt

Det som känns mest dock är tuttarna! Jeeeez! De gör ont emellanåt!
    Hoppas bara de inte växer nåt! Hade skapligt okej bröst innan första barnet, sen växte de av bara helsike under den graviditeten... - och förblev stora som bollar tills ida. Dvs de blev aldrig små och sig själva igen. Så nu hoppas jag bara de inte bli ännu större.. - kaboom!
  • Fjorren
    AnnaPuddel skrev 2010-11-01 14:49:55 följande:
    symtomen ja har just nu är íllamående och sjukt jävla trött..har bim i övermorgon.13 dagar efter äl
    Jepp håller med frejja; håller tumme och tå för er nu!!
    Illamående har jag haft sen den 20e, dvs sen 5 dagar efter min ägglossning...och det har inte slutat ännu! Och min trötthet resulteras i att jag börjar gäspa kring 18snåret om kvällarna..lååångt innan min 1-åring och
    3-åring ens visat tecken till att behövas nattas, haha....
    Så att du är så illamående och trött som du beskriver känns ju som ett riktigt starkt gravtecken tycker jag
  • Fjorren
    AnnaPuddel skrev 2010-11-01 15:42:34 följande:
    mm..nogfan äre ett streck..ett litet litet streck. som syns i starkt ljus.

går inte att ta kort på dock
    Men jäklars!! Då ÄR du ju på smällen tjejen!!!

GRATTIS!

Lägg till dig i grav-tråden sen om du vill
  • Fjorren

Kikar in här nästan dagligen och läser hur ni har det tjejer! Var ju nu ca 1,5 vecka sen jag testade positivt men kan liksom inte släppa denna tråden riktigt än

Vill bara nämna för er som nu senast skrev tex att BM sagt att det inte är möjligt känna av gravsymptom så pass tidigt... att; det där kan man nog aldrig veta!!
    I mitt fall började ilamåendet exakt 5 dagar efter sex/ÄL, dvs den 20e okt. Sen testade jag positivt först den 31 okt!! Så hela 11 dagar efter illamåendet börjat!
    Och...illamåendet håller i sig ännu....!

Så absolut att man kan känna av symptom tidigt! Vet det av egen erfarenhet!
    Ge nu inte upp hoppet tjejer... - rätt vad det är så har ni plussat!
    Lycka till ni alla!!

• Fjorren
    Mysgosmys skrev 2010-12-01 23:01:38 följande:
    Men har för mig att du hade gravsymptom månaden innan också, kan det inte vara så att man inbillar sig en massa symptom så där tidigt då, gravid eller ej?
    Jag tror nämligen inte att man kan känna av det så tidigt då det tar minst en vecka innan ägget fäster och sen X antal dagar till innan kroppen märker av nåt..

Men grattis till graviditeten ändå! =)
    Hej hej
    Som svar på din fråga; jag hade försökt bli gravid sen två månader tillbaks (räknat från när jag sen väl lyckades bli gravid så att säga)....
    Första månaden så hade jag alla möjliga graviditetssymptom, ja...det stämmer....men eftersom det var alla tänkbara symptom jag hade, som sen visade sig bara vara önsketänkande, så blev jag så himla nestämd och bestämde mig att inte fokusera nåt mer på magen och en eventuell bebis den kommande månaden...
    Och månad två så hade jag verkligen inga symptom alls heller... - och fick naturligtvis negativt sen också när jag testade.

Det som var den verkliga skillnaden denna gång var att jag, precis som jag skrivit i trådstarten, redan fem dagar efter äl blev illamående!! Och det släppte aldrig! Och har ännu inte släppt! Illamående vaaarje dag än så länge...precis som jag var 5 dagar efter äl!
    Jag fick inga andra större symptom; illamåendet var det som var riktigt märkbart (om man jämför med hur jag upplevde det två månader innan, när jag var "skengravid" och tyckte mig känna alla möjliga symptom så att säga...)

Så ja, i mitt fall så känns det inte som nån tvekan från min sida; jag kände av graviditeten fem dagar efter vi haft sex... - det lär ju ha varit ungefär i samband med att det befruktade ägget fäste, ungefär....

Lycka till nu ni alla som hoppas på ett tidigt graviditetstecken; hopp finns!
    Jag vet!

Håller tummar för er allesammans!
  • Fjorren
    Mårran69 skrev 2010-12-04 21:33:03 följande:
    Det tar ca 6 dagar innan ett embryo utvecklats till blastocyst och kan fästa i livmoderslemhinnan. Sen tar det ytterligare några dagar innan graviditetshormon utsöndras.

Att du mådde illa kan ju bero på andra saker. Kanske nåt du ätit? Eller psykets inverkan?

Grattis till din graviditet!
    .....och ända sen den 20e okt har jag varit illamående varje dag? Nej, i mitt fall tror jag 100% på att det var graviditeten som jag kände av... - är ju samma symptom än idag!! Har haft så varje dag sen den 20e okt... - inte troligt det har att göra med nåt jag ätit med andra ord....
  • Fjorren

Kuuul att kicka igång min tråd igen
    Har ibland undrat hur det gått för alla er tjejor som hoppades på ett tidigt gravtest då i slutet av förra året?

Hoppas det gick som ni ville

(¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804. Flingan BF 110711 ♥ ¸.?°´¯) justidettanu.blogspot.com/
  • Fjorren
    AnniPigg skrev 2011-03-22 22:24:15 följande:
    Kul att denna tråden vaknat igen!

Jag blev inte gravid då, nu är vi på försök nr 4, hade ÄL för en vecka sen, har haft extrem molvärk och stickningar sedan dess, inte alls som de tidigare gångerna vi försökt! och sedan igår är jag väldigt trött. BIM om 7 dagar, hoppas hoppas!!
    Håller tummarna för att det är ER gång, detta försök nu då!
    Önskar er ett stort lycka till!!
    (¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804. Flingan BF 110711 ♥ ¸.?°´¯) justidettanu.blogspot.com/
  • Fjorren

Har nu bara 17 dagar kvar till BF....och är nu supertrött på att vara bautastor och höggravid!

Råkade hitta denna min gamla tråd från när jag började misstänka att jag var gravid och kunde nu inte hålla mig från att läsa igenom den igen.....

Tänk att det ändå var så i slutändan att man blev gravid?

Så ni alla som tvivlar därute... - jag känner att jag helt klart kan stå för faktum att man helt klart KAN ha graviditetssymptom väldigt tidigt!
    Som i mitt fall bara en vecka efter ägglossningen!!

Lycka till alla ni som är i det stadiet som jag befann mig i, för ca 9 månader sedan!!

Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?