Mysgosmys skrev 2010-12-01 23:01:38 följande:
Men har för mig att du hade gravsymptom månaden innan också, kan det inte vara så att man inbillar sig en massa symptom så där tidigt då, gravid eller ej?
Jag tror nämligen inte att man kan känna av det så tidigt då det tar minst en vecka innan ägget fäster och sen X antal dagar till innan kroppen märker av nåt..
Men grattis till graviditeten ändå! =)
Hej hej
Som svar på din fråga; jag hade försökt bli gravid sen två månader tillbaks (räknat från när jag sen väl lyckades bli gravid så att säga)....
Första månaden så hade jag alla möjliga graviditetssymptom, ja...det stämmer....men eftersom det var alla tänkbara symptom jag hade, som sen visade sig bara vara önsketänkande, så blev jag så himla nestämd och bestämde mig att inte fokusera nåt mer på magen och en eventuell bebis den kommande månaden...
Och månad två så hade jag verkligen inga symptom alls heller... - och fick naturligtvis negativt sen också när jag testade.
Det som var den verkliga skillnaden denna gång var att jag, precis som jag skrivit i trådstarten, redan fem dagar efter äl blev illamående!! Och det släppte aldrig! Och har ännu inte släppt! Illamående vaaarje dag än så länge...precis som jag var 5 dagar efter äl!
Jag fick inga andra större symptom; illamåendet var det som var riktigt märkbart (om man jämför med hur jag upplevde det två månader innan, när jag var "skengravid" och tyckte mig känna alla möjliga symptom så att säga...)
Så ja, i mitt fall så känns det inte som nån tvekan från min sida; jag kände av graviditeten fem dagar efter vi haft sex... - det lär ju ha varit ungefär i samband med att det befruktade ägget fäste, ungefär....
Lycka till nu ni alla som hoppas på ett tidigt graviditetstecken; hopp finns!
Jag vet!
Håller tummar för er allesammans!