• Anonym (skalle-per?)

ni som tappat hår..

jag har tappat hår i enorma mängder!! känner mig oerhört tunnhårig..det är riktigt hemskt! lossnar minst 10 åt gången, VARJE gång jag bara rör vid håret, å sen så faller en del bara av i stillasittande...håller på o kollar upp nu vad det kan bero på. har inte varit på Vc ännu, men kommer gå dit om detta fortsätter i samma takt.
    Sen så misstänker jag att jag kanske kan vara gravid...och  vad jag förstått, så tappar man hår även då?? då kommer jag ju verkligen bli kal!! är jätteorolig...inge roligt detta..:( nån som har råd å tips? kan tillägga att varje hårstrå som åker av har sin hårsäck med sig.. så det är ju inte avbrutna strån som faller.

• Svar på tråden ni som tappat hår..
  • LoppaPloppa

Hallå där. Tappade också massa hår för några år sen. Det visade sig att jag hade B12 brist. Ta en tur til Vc för att ta några prover vetja. Lycka till

• Anonym (MM)

jag upptäckte att jag hade kala fläckar på vissa ställen och kollade upp detta och fick diagnosen apolecia - som är en sjukdom som gör att man tappar hår tillfälligt ibland.

• Anonym (jag med)

Tappade själv extremt mycket hår förra året, det slutade med att jag var mycket tunnhårig och det såg heltkonstigt ut, för det var ju ojämnt också! Jag vet inte varför jag gjorde detta, men jag började ta apotekets tillskott "kvinna", och håret började växa ut igen! Så någon brist var det jag hade.

Att det såg helt sjukt ut när det började växa ut är ju en helt annan femma, det vara bara att raka av det och låta det växa ut från början, men har du inte tappat så mycket som jag hade behöver du ju inte det. 

Om inte det hjälper kan problem med sköldkörtelhormon (över- eller underproduktion) också ge håravlossning, och det visade sig att jag hade det också. 

• Mrs Statham

Det kan ju vara vad som helst, så gå till vc för att kolla upp det.
    Själv har jag alltid tappat väldigt mycket hår på hösten och våren. Det har avtagit lite när jag börjat äta vitaminer som inte tillverkas längre Rynkar på näsan, någraandra har inte hjälpt så det måste ha varit något spårämne som inte finns i några andra piller som hjälpt.
    Men eftersom jag har så extremt tjockt hår är jag typ bara glad över att bli av med lite fluff.

• Anonym

tappade inte ett hårstrå under någon av mina graviditeter, dock ramlade det av en massa efter att barnen fötts, och jag menar en riktig massa... Kunde skrapa ihop hår från kudden när jag vaknade, som om katten legat där ungefär... När jag tvättade håret blev det alldeles fullt i silen i avloppet, fick en massa hår runt fingrarna när jag hade i schampo...

Blev orolig och frågade min frissa, men hon sa att det var helt normalt, många tappar inte hår alls, under graviditeten, och därför tappar man en massa efteråt, pga hormoner osv plus att kroppen gör sig av med det som normalt skulle tappats de ni månader man var gravid.

Nu, när sonen är 1 år, tappar jag som man alltid brukar, ett par hårstrån lite då och då...

• Anonym (skalle-per?)

tack så mycket för era svar! jag ska helt klart gå till vc och kolla upp det.

• Anonym (skalle-per?)

jag har varit till VC nu. blodtryck å sånt var normalt, hade inga irritationer i hårbotten. de tog blodprov..har inte fått svaren ännu...jag är så orolig...jag äter apotekets vitaminer Kvinna sen jag startade tråden..men d har inte skett nån förändring..har även börjat känna att det bränner å gör ont i hårbotten, som att hela skallen är blåslagen eller nåt. fy...försöker att inte stressa upp mig över detta, då blir det säkert värre...men orolig som fan är jag! å i takt me att håret rasar så rasar mitt självförtroende...inge kul när man ser skallen igenom håret...jag som alltid haft så tjockt...hältfen är borta :(

• Anonym

Samma sak händer mig.
    Jag har tappat väldigt mycket hår,minst halva håret på ett halvår.
    Har varit hos läkaren,väntar på svar.

Men jag är orolig..och mår dåligt,mina fläckar syns...jag är linrädd att inte hitta en lösning.Jag är bara 25 år ochså.

• Anonym (Tunnhårig =()
    Hej!
    Har 2täta graviditeter bakom mig och ammar just nu min 6månaders.
    Sen 3,5månad tillbaka har jag tappat ca 30% av allt mitt hår =(
    Vet att det är hormon påverkan & pga av graviditetshår som nu faller.
    Men jag har iaf börjat med Priorin, synd bara att man måste vänta 5-6månader innan man märker någon skillnad. Dyrt är det oxå, burken med 90tab kostar 399:-  De första 3mån går det åt 1burk/mån.  Sedan räcker en burk i 3mån.   Så på 6månader kommer det att kosta mig 1600:- Men vad gör man inte...
  • Anonym (skalle-per?)
    Anonym (Tunnhårig =() skrev 2010-11-06 18:48:38 följande:
    Hej!
    Har 2täta graviditeter bakom mig och ammar just nu min 6månaders.
    Sen 3,5månad tillbaka har jag tappat ca 30% av allt mitt hår =(
    Vet att det är hormon påverkan & pga av graviditetshår som nu faller.
    Men jag har iaf börjat med Priorin, synd bara att man måste vänta 5-6månader innan man märker någon skillnad. Dyrt är det oxå, burken med 90tab kostar 399:-  De första 3mån går det åt 1burk/mån.  Sedan räcker en burk i 3mån.   Så på 6månader kommer det att kosta mig 1600:- Men vad gör man inte...
    ja, det är verkligen hemskt att det ska behöva kosta så mkt för att ev få behålla sitt hår!
Svar på tråden ni som tappat hår..