• Anonym (skalle-per?)

ni som tappat hår..

jag har tappat hår i enorma mängder!! känner mig oerhört tunnhårig..det är riktigt hemskt! lossnar minst 10 åt gången, VARJE gång jag bara rör vid håret, å sen så faller en del bara av i stillasittande...håller på o kollar upp nu vad det kan bero på. har inte varit på Vc ännu, men kommer gå dit om detta fortsätter i samma takt.
    Sen så misstänker jag att jag kanske kan vara gravid...och  vad jag förstått, så tappar man hår även då?? då kommer jag ju verkligen bli kal!! är jätteorolig...inge roligt detta..:( nån som har råd å tips? kan tillägga att varje hårstrå som åker av har sin hårsäck med sig.. så det är ju inte avbrutna strån som faller.

• Svar på tråden ni som tappat hår..
  • Anonym (skalle-per?)
    Anonym skrev 2010-11-06 15:29:49 följande:
    Samma sak händer mig.
    Jag har tappat väldigt mycket hår,minst halva håret på ett halvår.
    Har varit hos läkaren,väntar på svar.

Men jag är orolig..och mår dåligt,mina fläckar syns...jag är linrädd att inte hitta en lösning.Jag är bara 25 år ochså.
    jag förstår precis hur du känner. jag har inte fläckvis kalt, utan det är uttunnat över hela skallen. men just som vid hårfästen osv syns det väldigt tydligt. det blir ju kalt under, även om det inte är fläckar. syns spec om man drar upp håret, och när det är blött ska vi inte ens tala om, då vill jag bara gråta. hoppas du får svar snart! jag har inte fått mina ännu. man vill ju hitta roten till problemet, så man kan försöka ordna det!
  • Anonym (Jag med!)

Berätta gärna vad provsvaren ger. Är i samma sits som du med hatar att gå till läkaren!

• Bebbe Boo

jag tappade oxå OTROLIGA mängder av hår under graviditeten och ett par månader efteråt.
    jag tror (och även vissa andra) attdet kan bero på hur jag har mått under en period (psykiskt) började äta medicin, mår bättre och nu är jag helt stubbig i hela huvudet hehe (håret är alltså på väg tillbaka)

• Anonym (skalle-per?)

fats jag är ju varken gravid, ammande eller äter mediciner. känns så fel när det börjar rasa utan uppenbar anledning

• Bebbe Boo

men tänkte att du kanske känner dig lite nere och stressad?

• Anonym (skalle-per?)
    Bebbe Boo skrev 2010-11-09 11:46:45 följande:
    men tänkte att du kanske känner dig lite nere och stressad?
    tror inte det, är arbetslös för tillfället, och det har inte hänt nåt spec stort just nu. har varit enorm stressad i perioder förr i livet, men det har aldrig påverkat håret.
  • Anonym (skalle-per?)

fått mina provsvar nu, alla värden var normala. konstigt detta! får avvakta å se. får fortsätta äta mina dyra piller å se om de hjälper.

• Anonym (spots)

Jag började oxå tappa för några månader sedan. jag åt ett ppiller som heter yaz så jag slutade med det och håravfallet lugnade sig. 2 månader senare så rasade håret av. Först allmänt uttunnande och det brände i hårbotten och sved. Så en dag hittade jag kala fläckar. Det var lite över en månad sen. Fläckarna har inte blivit större och det har slutat brännas,svida och klia i huvudet och jag tappar mindre. Jag hoppas att det inte blir värre nu men jag har inte sett nån återväxt ännu. Läkaren kunde inte säga vad det är men troligen alopecia med tanke på fläckarna. Jag ska iväg snart å ta prover för att utesluta annat. Jag fortsätter följa tråden för att höra hur det går för er andra. Det är jobbigt det här å jag har känt mig rätt ensam i det.

• Anonym (skalle-per?)
    Anonym (spots) skrev 2010-11-09 19:08:19 följande:

Jag började oxå tappa för några månader sedan. jag åt ett ppiller som heter yaz så jag slutade med det och håravfallet lugnade sig. 2 månader senare så rasade håret av. Först allmänt uttunnande och det brände i hårbotten och sved. Så en dag hittade jag kala fläckar. Det var lite över en månad sen. Fläckarna har inte blivit större och det har slutat brännas,svida och klia i huvudet och jag tappar mindre. Jag hoppas att det inte blir värre nu men jag har inte sett nån återväxt ännu. Läkaren kunde inte säga vad det är men troligen alopecia med tanke på fläckarna. Jag ska iväg snart å ta prover för att utesluta annat. Jag fortsätter följa tråden för att höra hur det går för er andra. Det är jobbigt det här å jag har känt mig rätt ensam i det.

din stackare! ja, jag har oxo känt nåt brännande och svidande i hårbotten. att det bultar. jag hoppas det löser sig för dig!
  • Anonym (skalle-per?)
    Anonym (Tunnhårig =() skrev 2010-11-09 18:53:26 följande:

Det här testar jag...  www.priorin.se 

In o läs!  Glad

tack för tipset! *läser*
  • Anonym (Tunnhårig =()
    Min hårbotten kliat oxå =(

Vore det inte för att jag hade likadant efter graviditeten med mitt första barn skulle jag oxå börja undra.
    Kliingarna kom samtidigt som jag började tappa hår..

Kommer in och uppdaterar om ca 6mån med tablett ätandet..
  • Anonym (gg)
    Anonym (skalle-per?) skrev 2010-11-09 11:56:36 följande:
    tror inte det, är arbetslös för tillfället, och det har inte hänt nåt spec stort just nu. har varit enorm stressad i perioder förr i livet, men det har aldrig påverkat håret.
    Det fnns en tidsförskjutning i stress och håravfall. Stressen kan ha varit för ett halvår sedan när hårstråna går in i vilofas, men det märks först senare.

Har även jag haft stora håravfall, även ca 4-5 månader efter jag hade covid, efter förlossning, vid sjukskrivning för depression, när jag vaccinerade mig mot covid också. Kom alltid 3-6 månader efter, och det är de enda sambanden jag sett.
  • Anonym (Vatten)

Jag tappar emellanåt groteska mängder hår och jag har blivit tunnhårigare (hade ju inte mycket till att börja med heller). Min frisör reagerade också av hur mycket som rasade av när hon höll på med håret... Det jag har kommit på (eller om det var frissan som tipsade mig tror jag) var att dricka ordentligt med vatten. Jag är sjukt dålig på att få i mig vätska men de perioder då jag verkligen "kämpat" med att få i mig tillräckligt tycker jag faktiskt att det lossnar mindre....

Svar på tråden ni som tappat hår..