• Rullgardin

Min son blir jätte kall i PoP overall !

Har köpt en baby vinteroverall på polarn och pyret, den med 2 dragkedjor fram. Har provat den ute 2 gånger än sålänge och båda gångerna har han varit jätte kall om armarna när vi tagit av han overallen hemma efter vi varit ute, även fast han haft på sig tjocktröja också.

Jätte tråkigt att ha betalt så mkt för en overall som inte håller värmen. Någon annan som haft samma problem ?

• Svar på tråden Min son blir jätte kall i PoP overall !
  • La Lola

Kall redan o det har ju inte ens blivit riktig vinter?!

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Lilly mama

Vår lilla tjej som alltid blev helt svettig i den! Tänk vad olika det kan vara. Det måste kännas trist när den är så dyr... Kan ni inte prova med vantar under? Då kanske armarna håller värmen. Eller lägga en fleecefilt ovanpå.

• La Lola

Barnet är alltså endast en månad gammal?

Har han ingen åkpåse som han ligger i?

• Rullgardin

Nej sonen är 13 månader, ja jag tycker också det är jätte konstigt att han blir så kall, är han så här kall redan nu kommer han frysa jätte mkt i vinter ju :( Vi har alltid vantar på han nu när vi går ut.

• La Lola
    Rullgardin skrev 2010-10-22 13:09:34 följande:
    Nej sonen är 13 månader, ja jag tycker också det är jätte konstigt att han blir så kall, är han så här kall redan nu kommer han frysa jätte mkt i vinter ju :( Vi har alltid vantar på han nu när vi går ut.
    Aha, jag såg bara i din pres att det stod datum o inget år.

Måste vara en dålig overall du köpt....
    Jag har aldrig köpt något annat än overaller från H&M o Kappahl o mina barn har hittils aldrig frysit (förutom då det har varit riktigt kallt som det kan bli här i jämtland men då är man å andra sidan inte utomhus i flera timmar heller).
  • Rullgardin

Okej, ja dyrast är inte alltid bäst, detta är första och sista gången jag köper på polarn och pyret. Jag får leta efter ett underställ i ull, då borde han hålla sig varm hoppas jag.

• Miss Lau
    Rullgardin skrev 2010-10-22 13:43:07 följande:

Okej, ja dyrast är inte alltid bäst, detta är första och sista gången jag köper på polarn och pyret. Jag får leta efter ett underställ i ull, då borde han hålla sig varm hoppas jag.

Jag tycker att du ska gå tillbaka med overallen och på ett trevligt sätt förklara att den inte håller värmen alls. Pop är jättebra med kunder och kanske kan du få ett tillgodokvitto eller pengarna tillbaka.

Jag tycker att mycket på pop är bra men just deras overaller har jag aldrig förstått mig på. De är inte så bra som priset säger
  • Rullgardin

Jag har pratat med polarn och pyret men hon jag pratade va så otrevlig och ville inte alls lyssna.

• Guld gossarnas Super Mamma

gå och lämna tillbaka den och säg att du inte är nöjd,låter ju mkt konstigt att han blir kall,kanske den blir för trång/liten i ärmarna med allt under så luften inte kan cirkulera?

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • Carniwhore

Det är inte skaloverallen du råkat köpt?
    Min son har också den baby modell vinteroverallen. En röd. Vi använde den igår då det var -2 grader och han var absolut inte kall. Trots en tunn tröja bara.
    Men jag har varit lite orolig att den inte kommer vara varm nog. Den känns så tunn jämfört med den med en dragkedja.

Svar på tråden Min son blir jätte kall i PoP overall !