• Rullgardin

Min son blir jätte kall i PoP overall !

Har köpt en baby vinteroverall på polarn och pyret, den med 2 dragkedjor fram. Har provat den ute 2 gånger än sålänge och båda gångerna har han varit jätte kall om armarna när vi tagit av han overallen hemma efter vi varit ute, även fast han haft på sig tjocktröja också.

Jätte tråkigt att ha betalt så mkt för en overall som inte håller värmen. Någon annan som haft samma problem ?

• Svar på tråden Min son blir jätte kall i PoP overall !
  • Missimo84

Men det låter som om ta har köpt skaloverallen. Den tjocka vinteroverallen är väldigt tjock för att vara en funktions overall, och den är varm. Väldigt varm, overallen jag köpte när min son var ett år användes knappt eftersom vädret var så milt. En förra vintern var den guld värd.

• Villimey
    Dolphin skrev 2010-10-26 21:49:44 följande:
    Jag tycker också babyoverallen verkar jätte tunn. Är jätte orolig att min son kommer frysa i den, har den i stl 86 så han skulle ju kunna ha barnoverallen istället. Men det känns inte så kul att köpa ny igen, dyrt framför allt.
    Man kanske behöver en annan overall också? Vad tror ni? Särskillt när man är orolig att dom ska glömma sätta på honom extra kofta eller ullfrotte-set under när det blir riktigt kallt.
    Går han på förskola? undrar eftersom du skriver dem. Ett underställ av ull och sedan fleccelager under overollen. Flerlagerprincipen är viktig när man klär sig för kalla dagar.
  • invo

Låter jättekonstigt, mina barn har varit varma och goa alla dessa år med polarns overaller. Torra och varma och dagispersonalen har tom varit nöjd. Han har inte för mkt under så att det blir trångt i ärmarna?

• k girl

Jag testade babyoverallen när vi gick ut häromdagen, nollgradigt. Vi var ute drygt en timme och sonen var mycket varm och gosig när vi kom in. Ingen tjocktröja utan vanlig bomullsbody och byxor under. Säger som ovanstående, blir det kanske för trångt?

• 4 prinsar

men den är ju varm!!!behövs knappt nåt under,ändå är den varm o bra.din son är nog en liten frusen en...för det stämmer inte att den är kall.

Liam,Elliot o Mio,älskar er
  • invo
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2010-10-27 09:27:30 följande:
    Jag tror iaf att den är för trång,så det stoppar upp cirkulationen....för dom overallerna är super varma.
    Ja, vi har typ bara haft långkalsonger och långärmad tröja under på barnen. De har varit varma.
  • Dolphin
    Villimey skrev 2010-10-26 22:25:53 följande:
    Går han på förskola? undrar eftersom du skriver dem. Ett underställ av ull och sedan fleccelager under overollen. Flerlagerprincipen är viktig när man klär sig för kalla dagar.
    ja förlåt det glömde jag skriva. Han håller på att skolas in på dagis och nån gång har jag sett dom ta på de andra barnen för lite kläder (enligt mitt tycke) trots att de har tjockare kläder eller fleecekläder att ha på sig.
    Så om dom skulle glömma göra det på min son så vill jag ju vara säker på att han inte fryser när det är kallare än 0 gradigt.
    Nu funkar den säkert det tvivlar jag inte på men håller den verkligen värmen när det är -10?? Är den andra Pop overallen eller Molos overaller varmare?
  • Rullgardin

Ja jag har som sagt ingen aning varför han blir kall, overallen är lagom stor, han är en liten kille på 74 cm och overallen är strl 86, så nog finns där plats i armarna.

• Carniwhore
    Rullgardin skrev 2010-10-27 21:33:50 följande:
    Ja jag har som sagt ingen aning varför han blir kall, overallen är lagom stor, han är en liten kille på 74 cm och overallen är strl 86, så nog finns där plats i armarna.
    Kan den vara för stor? nej, jag vet inte. Men vi har också strl 86 och våran kille är nog 83 lång nu iaf.
    Kommer inte på någon rimlig förklaring. Men åk till butiken och reklamera den isf, jag har förstått att det är rätt lätt på pop butikerna.
  • Villimey
    Dolphin skrev 2010-10-27 20:46:31 följande:
    ja förlåt det glömde jag skriva. Han håller på att skolas in på dagis och nån gång har jag sett dom ta på de andra barnen för lite kläder (enligt mitt tycke) trots att de har tjockare kläder eller fleecekläder att ha på sig. Så om dom skulle glömma göra det på min son så vill jag ju vara säker på att han inte fryser när det är kallare än 0 gradigt.Nu funkar den säkert det tvivlar jag inte på men håller den verkligen värmen när det är -10?? Är den andra Pop overallen eller Molos overaller varmare?

Än så länge är ju inte den riktiga kylan här något måste dem spara till vintern. Det beror lite på hur länge dem är ute och hur rörliga dem är också. Jag hade PoP förra året på min ett-åring men babyoverollen växtes ur innan jul men jag tycker vinteroverollerna höll värmen jättebra.
Svar på tråden Min son blir jätte kall i PoP overall !