• supermimmi

bearnaisesås

Ska fixa sås i kväll. Ge mig era hetaste recept på bea, har provat göra några gånger, med olika recept.
    Det blev gott, men söker ändå det lilla extra.

• Svar på tråden bearnaisesås
  • Girlinthecity

Mitt tips är att köpa färdig! Aldrig värt besväret!! Ska du ändå envisas med att göra egen, är mitt tips mycket timjan. Kanske inte direkt det svar du hade önskat, men lycka till i alla fall.

• Halkatla

Timjan i bearnaise??? Dragon ska det vara. Det är ju den som sätter rätt karaktär på såsen!

Alltid värt besväret att göra egen, säger jag, min man och hans bror. Tyvärr har jag inte receptet i huvudet...

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • supermimmi

Ja, timjan lät lite udda tycker jag med. 
    Vill inte köpa färdigt, det är ju lite skoj att göra egen, ibland i allafall.

• Girlinthecity

HAHA, ja ni hör, ajg hör inte hemma i sånna här trådar. Men timjan är ju supergott till kött, och i potatisgratäng, och till det har vi ju bea. Har timjan över allt. Men lycka till i alla fall!

• supermimmi

Ok, Misslillan, tar och provar Per Mobergs recept i kväll. Tack för tipset! Ha en härlig fredagsmyskväll!

• Linda1976

Färdig bea? UÄK!

De flesta recept funkar - så länge det är dragon och rejält med vinäger i.

Persilja är trams i beasammanhang.

Schalottenlök hellre än gul också.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • MissLillan
    Linda1976 skrev 2010-10-22 17:49:55 följande:
    Färdig bea? UÄK!

De flesta recept funkar - så länge det är dragon och rejält med vinäger i.

Persilja är trams i beasammanhang.

Schalottenlök hellre än gul också.
    bomanders chilibea är god.
  • trollkarl

nä ussh o fy för färdig bea!

Gör egen, går bra mycket fortare, smakar bra mycket bättre..
    se till att ha bra råvaror så löser sig resten..

• CoolJen

Då jag har gjort bea(till restaurang) har jag gjort på ägg, olja, dragon+dragon vinäger, vitt vin, salt

kan ju även vara gott att blanda i en stark krydda

Svar på tråden bearnaisesås