• Friidaolsson

    Ung mamma, BF 28jan 2011

    Hej! Nu är det så att jag undrar om det finns några fler som ska bli unga föräldrar? Jag är 17år och väntar då mitt första barn, är i ett stabilt förhållande med pappan till barnet som är 21år. :)

    Skulle jättegärna vilja höra hur det gått för andra med att tala om för vänner/familj om sin graviditet, hur ska ni göra med jobb/studier osv? Var det ett eget val eller gemsamt med pojkvännen?

    För mig var det så att i april-maj så gick jag över från p-piller till p-stav, skötte allt som man skulle och var oskyddad i endast 3dagar mellan bytet, tog graviditetstest innan staven sattes in (hade självklart inte sex medans jag var oskyddad under dom 3 dagarna). Jag gjorde allt man skulle men trots det så fick jag bröstläcktage i september, blev rejält chockad och tog upp det med min mamma som genast åkte iväg och köpte gravtest. Fick 2 streck och världen vändes ju upp och ner för mig, den helgen var nog det jobbigaste jag varit med om då killen var och jobbade så vi kunde inte ses och prata. Visste från början att han tyckte att jag skulle göra abort.

    Veckan som kom bestämde jag och killen att vi skulle gå på undersökning på sjukhuset och se vilken vecka jag var i och efter det göra vårat val (trodde ju det fortfarande inte gått sån lång tid.. :D) Väl på sjukhuset så gjorde dom UL, och efter jag såg henne på skärmen visste jag att jag skulle ge upp resten :)

    Kortfattat: Jag fick veta om min graviditet i vecka 21+4. Killen var emot det nu är han med helhjärtat och gör allt för att vi ska kunna flytta ihop osv.. :)

  • Svar på tråden Ung mamma, BF 28jan 2011
Svar på tråden Ung mamma, BF 28jan 2011