Tips på julklappar till 16-årig tjej mottages varmt!
Om hon gillar att göra egna smycken finns massor att köpa på panduro och pärlshopen bla
Smycken från ex. Snö.
Det bästa är väl att alltid fråga, men oftast får man till svar att dom inte vet. Men du får be 16åringen fundera ett tag, att du frågar igen om en vecka. Så då får hon ta sig en riktig funderare..
Oftast vill man ha flera grejer som man aldrig kommer på när nåon frågar, som t.ex:
Speciell parfym
Mascara (+ annat smink)
Klädesplagg
Skor
Bok?
Beror helt på vad det är för slags 16åring.. själv är jag 20 år så är väl inte allt för gammal ;)
Men jag sjävl flyttade hemifrån redan som 16åring och jag var väldigt inredningsintresserad så det blev mycket sådant då.
Kanske något slags "spa-paket" från t.ex Lush.. dom har jättefina och bra paket!
Smink, kläder/presentkort till någon klädaffär, smycken, kokbok kanske?
Måste få fråga vilken summa ungefär du tänkt dig att lägga...?
Här är min önskelista ( ifrån en mogen 13 åring ) ..
• Produkter ( T.e.x någon presentask ifrån body shop )
• Victoria secret body mist ( pure seduction är högst upp på topplistan, men alla är ju olika )
• Cash
• Lite dyrare smycket ifrån t.e.x snö, edblad, tomas sabo osv( Jag önskar mig ett silver, tjock kedja armband .. hehe .. )
• Mobil skal ..
• EOS lepsyl (stav) ( en rund boll 89 kr )
• Lexington kuddar ..
• Silver klocka ( ganska stor )
• Guldiga happy plugs ..
• Smink ( bareminerals ) gillar jag iaf...
Men kommer nt på mer : ) Kramiis
Smycken, böcker, smink m.m blir hon nog glad för. Gillar hon att hålla på med någon sport? Till exempel en ny innebandyklubba och hon spelar innebandy?
Spa är också ett bra alternativ tror jag : )
Håller hon på med mode och design kanske hon gillar att teckna. Bra blyertspennor och ett skissblock eller kanske promakers. En bok med modeteckningar?
Är det din syster? Då kanske hon skulle uppskatta om du bjuder med henne på något kul som ni kan göra tillsammans: någon workshop (smycke, göra egen hudkräm eller nåt annat), bio, proca-på-ridning, teater, konsert, slalomdag, fika på stan eller vad som helst.
Annars kanske hon skulle uppskatta nåt startset för att gör egen hudkräm?
Det beror ju på vad hon har för intressen.