• Linn och Robin

Tips på julklappar till 16-årig tjej mottages varmt!

Tips på julklappar till 16-årig tjej mottages varmt!

Gabriel 061217 och Ebba 090515
  • Svar på tråden Tips på julklappar till 16-årig tjej mottages varmt!
  • Linn och Robin
    mandelblomma skrev 2010-10-22 23:19:36 följande:
    dotter 17 år ska få:
    presentkort på kläder...det ÄRsvårt att köpa rätt.
    Men så har hon önskat sig en dag i stan med shopping och lunch med mig :)
    Vi åker till stokholm ( bor i grannstad) en dag och mycket ihop.
    Ev en fotölj till henes rum
    Andra tips:
    Smink
    Schal och vantar från Indiska hon önskat sig.
    Biocheckar
    Telefonkort
    sminkurs har hon fått och det uppskattades likaså ett spaa besök med valfri behandling med mig ( mamman alltså)
  • Mrs Statham
    Linn och Robin skrev 2010-10-22 23:22:49 följande:
    Mogen/fjortis haha, går det att vara det på samma gång? medveten, modetjej (går mode &design) men flamsig som en tjej i tonåren är
    Tycker hon om att sy? om hon går mode design tänkte jag. I såna fall tror jag att sy grejer skulle uppskattas.
  • Linn och Robin
    Mrs Statham skrev 2010-10-22 23:26:39 följande:
    Tycker hon om att sy? om hon går mode design tänkte jag. I såna fall tror jag att sy grejer skulle uppskattas.
    Mja 10 timmars sömnad i veckan i skolan, jag tror ärligt att hon tycker det räcker gott och väl men det var ett bra tips!
  • Mrs Statham
    Linn och Robin skrev 2010-10-22 23:31:58 följande:
    Mja 10 timmars sömnad i veckan i skolan, jag tror ärligt att hon tycker det räcker gott och väl men det var ett bra tips!
    Hahaha, jaa det kanske det gör.
    Vet hon själv vad hon önskar sig??
    Saker från den egna önskelistan brukar ju vara mest uppskattade i den åldern liksom Flört

Men annars skulle jag nog satsa på en dag på stan
  • Namnam

Om hon gillar att göra egna smycken finns massor att köpa på panduro och pärlshopen bla

• lycklig90

Det bästa är väl att alltid fråga, men oftast får man till svar att dom inte vet. Men du får be 16åringen fundera ett tag, att du frågar igen om en vecka. Så då får hon ta sig en riktig funderare..

Oftast vill man ha flera grejer som man aldrig kommer på när nåon frågar, som t.ex:

Speciell parfym
    Mascara (+ annat smink)
    Klädesplagg
    Skor
    Bok?

Beror helt på vad det är för slags 16åring.. själv är jag 20 år så är väl inte allt för gammal ;)
    Men jag sjävl flyttade hemifrån redan som 16åring och jag var väldigt inredningsintresserad så det blev mycket sådant då.

Kanske något slags "spa-paket" från t.ex Lush.. dom har jättefina och bra paket!

• Linn och Robin
    lycklig90 skrev 2010-10-23 10:53:17 följande:
    Det bästa är väl att alltid fråga, men oftast får man till svar att dom inte vet. Men du får be 16åringen fundera ett tag, att du frågar igen om en vecka. Så då får hon ta sig en riktig funderare..

Oftast vill man ha flera grejer som man aldrig kommer på när nåon frågar, som t.ex:

Speciell parfym
    Mascara (+ annat smink)
    Klädesplagg
    Skor
    Bok?

Beror helt på vad det är för slags 16åring.. själv är jag 20 år så är väl inte allt för gammal ;)
    Men jag sjävl flyttade hemifrån redan som 16åring och jag var väldigt inredningsintresserad så det blev mycket sådant då.

Kanske något slags "spa-paket" från t.ex Lush.. dom har jättefina och bra paket!
    Nä, jag är ju 22 så skiljer kanske inte många år emellan, men vi lever helt olika liv och för mig känns det som om de vore närmare 15 år sen jag var 16
    Jag vet att hon gillar prydnader, men tror det är roligare och uppskattas mer när man flyttat hemifrån men ändå sådant man väljer att köpa själv.
    Som det är nu är hennes rum uppochned i vilket fall och ett överskott på prydnader
    Smink är ju sådant som alltid uppskattas, därför tänkte jag att de är nog lika bra att köpa paketet på en sminkkurs från MakeUpStore, dels för att det är lite roligare att ge bort och så får hon ju smink till samma värde!
    Skor har jag också funderat på, hon lånar flertalet av mina men säger ändå att det inte riktigt är hennes smak, så det känns svårt att våga sig på det då hon har svårt för att själv hitta det hon gillar
  • Mamma Maria

Smink, kläder/presentkort till någon klädaffär, smycken, kokbok kanske?

• baralillajag1087

Här är min önskelista ( ifrån en mogen 13 åring ) ..
    • Produkter ( T.e.x någon presentask ifrån body shop ) 
    • Victoria secret body mist ( pure seduction är högst upp på topplistan, men alla är ju olika )
    • Cash Drömmer
    • Lite dyrare smycket ifrån t.e.x snö, edblad, tomas sabo osv( Jag önskar mig ett silver, tjock kedja armband .. hehe .. )
    • Mobil skal ..
    • EOS lepsyl (stav) ( en rund boll 89 kr ) 
    • Lexington kuddar .. 
    • Silver klocka ( ganska stor ) 
    • Guldiga happy plugs ..
    • Smink ( bareminerals ) gillar jag iaf... 

Men kommer nt på mer : )  Kramiis

• HarIngetNamn

Smycken, böcker, smink m.m blir hon nog glad för. Gillar hon att hålla på med någon sport? Till exempel en ny innebandyklubba och hon spelar innebandy?
    Spa är också ett bra alternativ tror jag : )

• MadHatter

Håller hon på med mode och design kanske hon gillar att teckna. Bra blyertspennor och ett skissblock eller kanske promakers. En bok med modeteckningar?

Är det din syster? Då kanske hon skulle uppskatta om du bjuder med henne på något kul som ni kan göra tillsammans: någon workshop (smycke, göra egen hudkräm eller nåt annat), bio, proca-på-ridning, teater, konsert, slalomdag, fika på stan eller vad som helst.

Annars kanske hon skulle uppskatta nåt startset för att gör egen hudkräm?

Det beror ju på vad hon har för intressen.

Svar på tråden Tips på julklappar till 16-årig tjej mottages varmt!