TheLove skrev 2010-12-21 09:05:01 följande:
Undrar om någon finns kvar i tråden?
Hur gammal är din dotter TS? och hur har det gått för henne?
Min son har skelat i ett par månader men det blev värre i helgen så jag ringde ögonkliniken och fick en tid redan igår. (har stått i kö ett bra tag) Det konstaterades att sonen har +7 och +6,5 och vi har inte heller märkt annat än skelning och i vissa fall kisning.
Jag blev så lättad att det bara var glasögon som behövs och att vi förhoppningsvis slipper lapp för ögat och operation. Så jag tänkte inte mer på att det var ett stort synfel han hade. När vi träffade farmor och farfar sa de att han ser ju små detaljer i böcker, nått måste vara fel på resultatet... Men nu när jag läst (och även startat en egen tråd) förstår jag ju att det inte är ovanligt att de kan se ändå...
Åh jag är så lättad! Vad skönt att han snart får sina glasögon. Han är så glad för dem och frågade i bilen efter vi provat ut dem "vart är mina glasögon då?" Tokungen :) Han är 2½ får hoppas att det går bra med glasögonen...
Vår dotter är 1 1/2 år och det har gått fantastiskt bra med glasögonen! Trodde verkligen inte det, eftersom hon är en väldigt bestämd fröken...

I början bet hon bort sadlarna hela tiden, men nu gör hon det någon gång ibland bara och tror det är när de sitter för hårt på henne. Har varit lite knepigt att ställa in dem rätt tycker jag och jag är fortfarande inte riktigt nöjd, för tycker de sitter lite dumt vid näsan på henne. Förra helgen hade hon sönder dem, bröt av ena skalmen, så hon var utan i 2 dagar. När vi var inne hos optikern för att hämta dem fick vi prova ett par ggr innan de fick dem att sitta bra, då vi satte tid sådana där som går runt öronen nu istället och varje gång optikern gick iväg för att ställa in blev hon arg... På kvällen när hon skulle sova fick vi inte ens ta av henne dom, sötnosen!
Vi var på återbesök innan jul och det såg jättebra ut med glasögonen på! Ögat som hon skelar med står helt rakt och hon har rätt styrka på sina glas, så det känns skönt. Fick dessutom träffa läkare som kollade så hon inte hade något fel inuti ögat, men allt såg bra ut!
Visst önskar jag fortfarande att hon skulle kunna vara utan dem, men det känns otroligt bra att de hjälper så och förhoppningsvis ska ju skelningen bli bättre och t o m försvinna! Lycka till med allt!