• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • Aurora1979

villsågärna: Härligt att det ser bra ut! =) Hur har du mått under behandlingen??

Ego: Jag har nu fått tid för mitt FET,  blir på onsdag 26/1. =)

• phillie12

Åh vad roligt att allt går så bra för er! Själv väntar jag fortfarande på mensen så att vi kan komma igång någon gång.. :(

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • Skrollansmamma
    Aurora1979 skrev 2011-01-24 18:27:40 följande:
    villsågärna: Härligt att det ser bra ut! =) Hur har du mått under behandlingen??

Jag har mått hyfsat, upplevde spraytiden som ganska jobbig. Det är väl olika för alla men jag fick rätt så rejäla biverkningar. Nu när jag sprutar mår jag klart bättre, nu är det med äggstockarna som spänner.

Hur går det för dig?
  • Skrollansmamma
    phillie12 skrev 2011-01-24 18:30:20 följande:
    Åh vad roligt att allt går så bra för er! Själv väntar jag fortfarande på mensen så att vi kan komma igång någon gång.. :(
    Jobbigt att vänta man blir så jäkla otålig!

Har mensen kommit ännu??
  • phillie12

Ja är det någonting man lär sig så är det väntan. Jag försöker tänka som så att vi får "njuta" av den här tiden som är kvar utan barn och att vi fortfarande är (relativt) unga och sådär... Pfft! Går ju bra när allt man gör är att längta efter barn! 

Neeeeeeeeeeej, mensen har inte kommit än! Jag blir galen! Min pojkvän och min mamma säger "Täääänk inte på mensen, om du tänker på den så kommer den inte!" Nåväl, visst! Det märker jag ju för det ända jag tänker på är att jag vill att mensen ska komma, såklart, och inte f*n kommer den. Däremot har jag haft spottings i en vecka nu, vilket jag aldrig har haft förr. Har även provat det beprövade ta-ett-gravtest-så-kommer-mensen-tricket men det funkar inte nu heller. Har tagit två gravtest (negativa såklart, haha) och ändå kommer inte mensen... :( 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • Skrollansmamma

Usch jag förstår att du känner dig frustrerad! Det är bra att du försöker tänka positivt, men jag veeeet att det är svårt emellanåt. Jag har inte väntat på mensen men jag kan verkligen relatera till din frustration.

Jag försöker också tänka, vi ska njuta av denna tiden nu utan barn. Men hur lätt är det när det enda man vill är att ha barn och dessutom alla kompisar får barn på löpande band...

Vi måste vara starka! Styrkekrama till dig!

• MariaMiia
    Aurora1979 skrev 2011-01-24 18:27:40 följande:

Wow, det är ju idag! Lycka till nu..
    Startar ICSI under februari/mars 2011 www.cattiz.blogspot.com
  • MariaMiia

Väntar också, två veckor kvar till nästa möte på kliniken.

Seegt!

Phillie; det är lösenord på din blogg. Annars hade jag gärna läst. Skriver även jag, fast på engelska. Se länk nedan om det är intressant.

Startar ICSI under februari/mars 2011 Min blogg; www.cattiz.blogspot.com
  • HaBaNiTa

Phillie10 kolla med sjukhuset om du kan får sätta igång din mens med provera istället då är det även lättare att planera in allt annat! Kram

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI