• Mare82

Någons bebis som inte tycker om välling?? vad ger ni istället?

Hejsan!! jag undrar om det är fler som har bebisar som inte tycker om välling?? Jag har precis börjat föröka ge välling, har provat först majsvälling och sen havrevälling, men hon gillar det inte alls. Allt annat hon får smaka gillar hon. Hon är 6 månader.
    Jag har provat nu i ca 5 dagar, ska jag vänta ett tag och prova sen igen?? tacksam för många svar!!

• Svar på tråden Någons bebis som inte tycker om välling?? vad ger ni istället?
  • Mare82

Jag provade nestles majsvälling och sempers havrevälling, men nix... gröt älskar hon, men hade varit skönt att kunna variera lite. Hon ammas fortfarande så det är ingen panik, men tänkte det kunde vara bra att ersätta ammningen med lite välling sen
    Hur länge har du försökt med vällingen??

• Mare82

jo jag vet att det finns gröt, men tänkte som ett alternativ till senare, skulle inte själv vilja äta samma måltid flera gånger om dagen. fungerar det inte så gör det inte.
    Jag smakar oxå alltid, tyckte att havregröten smakade betydligt bättre lite mildare :o)

Några fler med erfarenhet????

• Mare82

Tack!! ska prova med lite bröstmjölk i, men fungerar det inte får det väl bli gröt istället... jag jobbar nämligen några timmar i veckan och pumpar nu ut mjölk som pappan ger och tänkte gå över till välling istället dom få gångerna... men det är väl bara till att pumpa lite till så där är i frysen i nödfall :o)

• Mare82

Tack tack... jag ger lite gröt vissa dagar och lagad mat vissa (blir då inte hela portioner), sen får hon gnaga på en macka till frukost eller lite mosad banan annars ammas hon..

Svar på tråden Någons bebis som inte tycker om välling?? vad ger ni istället?