• puss

lämna barnet utanför café?

i dag på stan stod det en barnvagn utanför ett café, med barnet sovandes i.
    är det ok?
    den stod vid fönstret vid ingången, man kan ju anta att mamman var där inne men man vet inte om hon såg barnet eller ej.

vad tycker du?

det är tammefan roligt nästan jämt
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 14:24
    cafét liggger på en gågata utan trafik.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden lämna barnet utanför café?
  • mysmarre73
    lokisse skrev 2010-10-25 19:34:45 följande:
    och jag har ingen sympati över för folk som riskerar att skalla sina barn.
    o hur många skallar sina barn..... inte jag iallfall. dricker inte ens kaffe. el nåt varmt. o förrästen heter det skålla inte skalla
  • älskarlivet81
    Busbellan skrev 2010-10-25 19:35:51 följande:
    jaha, jag anser fortfarande inte att det finns nån risk att ta hänsyn till, men så har jag en sund riskbedömning också
    Det har jag också, finns många sjuka människor i staden jag bor i..
  • älskarlivet81
    lokisse skrev 2010-10-25 19:36:36 följande:
    men den som du sitter brevid kanske gör och lyckas välta koppen i ditt knä...
    Och hur stor är sannolikheten för det? Då kan man aldrig ta sig en kopp kaffe hemma heller när barnet är vaket?
  • Busbellan
    älskarlivet81 skrev 2010-10-25 19:37:16 följande:
    Det har jag också, finns många sjuka människor i staden jag bor i..
    Tänk om nån av dem skulle sitta INNE på cafet när du är där, vem vet vad han/hon skulle kunna hitta på med ditt barn som då befinner sig där inne
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Pixiefied
    shitvadjaghatar skrev 2010-10-25 19:34:06 följande:
    OMG!
    Det skulle jag aldrig våga.
    Skulle aldrig ta den risken, vet alldeles för många barn som blivit skållade eller brända av just detta.
    Jag känner inte till ett enda barn som blivit skållat, men så umgås jag med människor som inte dricker skållande het vätska över sina barn, utan gör som "älskarlivet" och lutar sig ifrån barnet.
    Busbellan skrev 2010-10-25 19:34:10 följande:
    Men vad skönt för dig att känna så. Skönt för mig att vara helt övertygad om att ingen kommer springa iväg med mitt barn när jag sitter inne och fikar
    En falsk övertygelse baserad på total okunnighet. Tror du familjen som besköts i sin lägenhet i Malmö i helgen då de låg och sov var övertygade om att inget dylikt skulle inträffa? Det tror jag, jag skulle aldrig förvänta mig att bli beskjuten i mitt hem, att kliva upp och ha ett kulhål i fönstret, men SHIT HAPPENS, så din övertygan är inte värt ett skit och vill du utsätta ditt barn för risker som går att undvika, fine, skit i att spänna fast dem då ni åker bil också.
  • nine05

Undrar om dagens föräldrar inte är lite  överspända/nojiga. Man kan inte måla fan på väggen varje dag.

• lokisse
    mysmarre73 skrev 2010-10-25 19:37:11 följande:
    o hur många skallar sina barn..... inte jag iallfall. dricker inte ens kaffe. el nåt varmt. o förrästen heter det skålla inte skalla
    det är den absolut vanligaste olyckan efter fall som det söks läkarhjälp för sa det är en hel del som gör det.
    jag har inget å pa mit tangentbord och enligt fls regler har far du inte klaga pa stavning.
  • Pixiefied
    lokisse skrev 2010-10-25 19:36:36 följande:
    men den som du sitter brevid kanske gör och lyckas välta koppen i ditt knä...
    Ingen sitter såpass nära, eller så ligger barnet kvar i vagnen, inne. Obestämd Jag har fyra barn, den äldsta är sex, ingen av dem har skållats.
  • mysmarre73
    lokisse skrev 2010-10-25 19:40:30 följande:
    det är den absolut vanligaste olyckan efter fall som det söks läkarhjälp för sa det är en hel del som gör det.
    jag har inget å pa mit tangentbord och enligt fls regler har far du inte klaga pa stavning.
    mm men det blir ju fel skalla o skålla är ju två helt olika saker.
Svar på tråden lämna barnet utanför café?