• puss

lämna barnet utanför café?

i dag på stan stod det en barnvagn utanför ett café, med barnet sovandes i.
    är det ok?
    den stod vid fönstret vid ingången, man kan ju anta att mamman var där inne men man vet inte om hon såg barnet eller ej.

vad tycker du?

det är tammefan roligt nästan jämt
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 14:24
    cafét liggger på en gågata utan trafik.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden lämna barnet utanför café?
  • Bevabus

Kan varken svara ja eller nej, för det är så olika på hur miljön ser ut.
    Jag tycker inte det är nå fel i att låta barnet sova i vagnen utanför ens hem, så vad är då skillnaden på ett café kan man tycka...
    Men det är ju oftast mera folk där, ett café ligger oftast inne i stan. Jag personligen hade nog inte känt mig bekväm med det. Troligen bara om det var ett café ute på landet.

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Nalliwer

Utgår från att en förälder antagligen satt inne på fiket och hade koll på barnet. Så har jag gjort många gånger när jag inte velat väcka kidzen. Sålänge man har koll på barnet så spelar det väl iingen roll. Fönster är ju trotts allt genomskinliga.
    Ni som menar att det inte är ok, Varför?

• mamma2kids

på dagis står 15 vagnar ute UTAN uppsikt

• Guld gossarnas Super Mamma

Aldrig utanför ett cafe inne istan! Tänk nu vid halka mm om en bil tappar vägfästet och far in i barnvagnarna...hu...

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • puss
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2010-10-24 14:21:36 följande:
    Aldrig utanför ett cafe inne istan! Tänk nu vid halka mm om en bil tappar vägfästet och far in i barnvagnarna...hu...
    cafet ligger på en gågata. ska lägga till det.
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • vargtimme

tycker det beror mkt på miljön jag också... Att ha barn sovandes ute behöver inte vara något problem, men i stan bland massa folk o bilar.. nej fy, det hade jag vart för nojjig för -man vet ju inte vad för dårar det kan gå förbi o man har faktiskt inte ögonen på vagnen heeela tiden. Så generellt, att låta barnet sova utanför fiket, blir mitt svar nej. Just pga all trafik o alla människor och att jag inte har ögonen på barnet hela tiden, vilket jag skulle vilja ha i en sådan miljö.

Även om kidnappning inte är det mest sannorlika, eller att nåt skulle hända öht, så är det en alldeles för utsatt situation. Kan som sagt komma en bil o kracha in i vagnen eller en cykel... En hund kan rusa fram eller en full idiot... Den risken är större på stan än om barnet ligger i trädgården o sover (oftast, trädgårndar ligger olika , jag vet)

• Guld gossarnas Super Mamma

Aha,ja men då är det rätt oki ändå. har själv gjort så då lillen sov i vagnen och hade vinter kläder på sig,blir ju för varm sovandes inne i vagnen,jag hade vagnen vid det fönster där jag satt.

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • Nape

Jag har inte vågat göra så själv, men flyger inte i taket om andra gör så.

• Linda1976
    mamma2kids skrev 2010-10-24 14:19:35 följande:
    på dagis står 15 vagnar ute UTAN uppsikt
    Det hade jag inte heller accepterat.

Och som svar på ts: NEJ, inte ok. 
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • La Lola

Det beror ju lite på hur det ser ut i övrigt men jag svarade ja.
    Här på min lilla ort står det alltid barnvagnar utanför cafeét.

På alla förskolor sover de flesta utomhus oxå....
    Det reflekterar jag inte över ens.....

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
Svar på tråden lämna barnet utanför café?