• Soffiloppi

Köpa overall!?

Behöver snabbt lite tips om overaller.
    Jag väljer mellan:

1.en rosa/rosarutig My Wear (Ica MAxi) för 229 kr. m. rabatt
    grå dragkedja, resår i midjan, hamp under foten...

2.en ljusrosa/cerice Friends (Coop) för medlemspris 249 kr.
    Nylon m. microfleecefoder

Vilken hade du valt?

• Svar på tråden Köpa overall!?
  • Girlinthecity

jag vet ingenting om just de två. mina krav för overall är att de ska vara vindtäta, vattenavstötande,. snölås vid ärmar och ben, helt sydda sömmar och reflexer samt att de ska kunna torkas i torkskåp! Det finns overaller som smälter i torkskåp. Sen att det ska vara varma och bekväma så klart!!

• Mummy

Hur mycket vatten tål de? Jag köpte i panik termobyxor åt dottern på Maxi förra vintern. Tror hon hade dom en månad, sen var de sönder och läckte in vatten från dag ett.
    Har ni mycket slask bör du ha en vattentät overall, vilket jag tvivlar på att de två är.

Annars brukar coop få väldigt bra betyg, men det är nog inte den du syftar på...

• Soffiloppi
    Mummy skrev 2010-10-25 14:50:00 följande:
    Hur mycket vatten tål de? Jag köpte i panik termobyxor åt dottern på Maxi förra vintern. Tror hon hade dom en månad, sen var de sönder och läckte in vatten från dag ett.
    Har ni mycket slask bör du ha en vattentät overall, vilket jag tvivlar på att de två är.

Annars brukar coop få väldigt bra betyg, men det är nog inte den du syftar på...
    Båda är vind-och vattentäta. Båda med fleecefoder inuti. Båda är vinteroveraller, båda har avtagbar huva och gummihempa vid fötterna. Priset skiljer inte mycket, båda är prisvärda. Jag vet att Coops Friens har fått bra i tester, med My Wear vet jag inte, har sökt tester men inte hittat nåt.

Så enda skillnaden är eg. märket och ev. hur stora de är i storleken jmf. med andra märken.
    Om min dotter är 84 cm. lång och rätt smal ska man ta strl. 86 el. 92 då?
    Fix och P.O.P är väldigt stora i storleken hur är det med Ica Maxis overaller och Coop?
  • Mummy

VattenTÄTA tror jag inte att de är. Möjligen vattenavvisande

• Soffiloppi
    Mummy skrev 2010-10-25 14:50:00 följande:

Jo det är Coops märke som är Friends och som fått bra i tester.
  • Soffiloppi
    Mummy skrev 2010-10-25 15:01:07 följande:
    VattenTÄTA tror jag inte att de är. Möjligen vattenavvisande
    Ok. vilket märke skulle du rekommendera? Jag menade nog vattenavvisande för är det väldigt blött så är det ju overall plus regnkläder som gäller. Det är få overaller som är helt vattentäta. Det måste ju lufta också annars blir det genomvarmt inuti.
  • Mummy

Vi var inne på gneis, men den är dyr. Så vi tog faktiskt en från KappAhl för 699. Dock gick maken med i deras klubb, vilket gör att man får 25% rabatt. Så vi gav 525 kr. Och då tål den mer vatten än Didriksons modeller vi kollade på.

Jag äsger inget om Coops. Men My Wear har vi provat och den köper jag aldrig igen

• Agamemnon
    Soffiloppi skrev 2010-10-25 15:03:42 följande:
    Ok. vilket märke skulle du rekommendera? Jag menade nog vattenavvisande för är det väldigt blött så är det ju overall plus regnkläder som gäller. Det är få overaller som är helt vattentäta. Det måste ju lufta också annars blir det genomvarmt inuti.
    Kör du overall OCH regnkläder? Det låter jätteklumpigt i mina öron. Många, många overaller är vattentäta, fast kanske inte Ica Maxis. Men Coops har väl fått Bäst i test i flera år nu, då borde den också vara vattentät och då skulle jag köra på den.
    ♥ Olivia 080308 ♥ BF maj 2011 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Soffiloppi

Vi har en grön Bamse för 500 (Lindex) som vi ska byta, hon fick av mormor men vill absolut ha en rosa, så priset har inte så stor betydelse, vi får tillbaks 500 kr. för den ena då det är öppet köp.

Tänkte bara att om någon av Icas eller Coops är bra trots det billiga priset är det onödigt att köpa en jättedyr.
    Har tidigare alltid köpt på PoP, men nu när vi har två barn vill man hålla nere klädkontot lite mer :)

Svar på tråden Köpa overall!?