• Soffiloppi

Köpa overall!?

Behöver snabbt lite tips om overaller.
    Jag väljer mellan:

1.en rosa/rosarutig My Wear (Ica MAxi) för 229 kr. m. rabatt
    grå dragkedja, resår i midjan, hamp under foten...

2.en ljusrosa/cerice Friends (Coop) för medlemspris 249 kr.
    Nylon m. microfleecefoder

Vilken hade du valt?

• Svar på tråden Köpa overall!?
  • Soffiloppi

Undra om någon här på FL har köpt eller sett den rosarutiga overallen från Ica Maxi och isåfall vill lägga upp en bild...?

• amalie79
    Soffiloppi skrev 2010-10-25 20:00:33 följande:
    Nej tusan också, vi provade den gröna Bamseoverallen och då vill hon plötsligt ha den istället. Den satt perfekt och är storlek 86, bara lite för stor i armar och ben. Men GRÖN, den rosa i Lille Skutt var slut så mormor köpte den gröna, men ska hon verkligen gå omkring med en illgrön overall!?
    Ja varför inte, Lindex Bamsekläder är ju jättefina och Bamse är mycket coolare än Skutt! : )
  • Leija
    Soffiloppi skrev 2010-10-25 20:11:39 följande:
    Ja precis, så tänker jag med. Varför ska det bara vara rosa. Pappan tyckte den gröna var ful tyvärr, men han har ju inte sett hur fin hon är när hon har den på sig :) 
    Bara det att hon sa tidigare att hon vill ha en rosa (är inne i en sån period nu utan att vi tvingat på nåt) och då blir det jobbigt om hon ska ändra sig igen och vägra ha den gröna sen.
    Kanske borde köpa den rosa också, var ju inte dyrt och den gröna har vi ju fått från mormor :)

Ska prata lite mer med min sambo/pappan när han kommer hem från jobbet senare så får vi se...
    Hon nöjer sig nog med bara den gröna oxå om hon har bara den att välja på ;oP
    jag tycker dessutom att det är bra med klara starka fäger på barnen så de syns.
    Köp rosa vantar till henne, och en rosa fin mössa så är nog lilla damen nöjd =)
    Gillar hon dessutom den gröna är det ju bara att hålla med henne och säga att den är sååååå fin och att hon är väldigt tjusig i sin nya fina overall. ;oP Då ändrar hon sig nog inte.
  • Leija
    Soffiloppi skrev 2010-10-25 20:12:53 följande:
    Undra om någon här på FL har köpt eller sett den rosarutiga overallen från Ica Maxi och isåfall vill lägga upp en bild...?
    Jag har klämt och känt på e overallerna på Maxi, de känns OK som extra overall, men skulle inte köpa den för att ha på tex dagis. Men jag funderade på den som extra kläder bara, den är ju väldigt billig.
  • Soffiloppi
    Leija skrev 2010-10-25 20:15:42 följande:
    Hon nöjer sig nog med bara den gröna oxå om hon har bara den att välja på ;oP
    jag tycker dessutom att det är bra med klara starka fäger på barnen så de syns.
    Köp rosa vantar till henne, och en rosa fin mössa så är nog lilla damen nöjd =)
    Gillar hon dessutom den gröna är det ju bara att hålla med henne och säga att den är sååååå fin och att hon är väldigt tjusig i sin nya fina overall. ;oP Då ändrar hon sig nog inte.
    Ja hon är verkligen fin i den, men tycker ju hon är fin i allt iofs ;)
    Hon har en vit/rosa Bamsemössa som passar till, rosa halsduk också, får väl köpa till lite rosa detaljer så blir det inte ultragrönt ändå. Svarta ullfodrade vinterskor har hon till.
  • Mummy

Självklart kan hon ha en grön!
    Ang overallen på Coop, så är det inte den för 399 som varit med i testerna, utan den för 699 (eller liknande pris)

• Mynta
    Soffiloppi skrev 2010-10-25 21:01:03 följande:
    Ja hon är verkligen fin i den, men tycker ju hon är fin i allt iofs ;)
    Hon har en vit/rosa Bamsemössa som passar till, rosa halsduk också, får väl köpa till lite rosa detaljer så blir det inte ultragrönt ändå. Svarta ullfodrade vinterskor har hon till.
    Haha, men alltså? Vad gör det om det är grönt? Måste man piffa upp det med massa rosa bara för att det är en flicka? Flickor MÅSTE inte ha rosa på sig alltid, alltid, alltid.
  • Leija
    Mynta skrev 2010-10-25 21:13:24 följande:
    Haha, men alltså? Vad gör det om det är grönt? Måste man piffa upp det med massa rosa bara för att det är en flicka? Flickor MÅSTE inte ha rosa på sig alltid, alltid, alltid.
    Det var ju för att flickan själv ville ha rosa ;oP
  • Soffiloppi
    Leija skrev 2010-10-25 20:16:45 följande:
    Jag har klämt och känt på e overallerna på Maxi, de känns OK som extra overall, men skulle inte köpa den för att ha på tex dagis. Men jag funderade på den som extra kläder bara, den är ju väldigt billig.
    Det bara 20 kr. som skiljer i slutpris mellan Ica MAxi och Coops overaller så det lutar väl åt  att ha Coops Friends som extraoverall isåfall. Vet inte om jag ska köpa storlek 86 el.92 än bara. Hon har en extraoverall (från en kusin)hemma redan, en grå och neongul i storlek 92.
  • Soffiloppi
    Mynta skrev 2010-10-25 21:13:24 följande:
    Nej självklart inte, men hon vill själv ha mycket i rosa, vi har aldrig själva tvingat på nåt som är rosa, hon verkar bara vara inne i en rosa period som många andra tjejer.
    Jag jobbar som förskollärare och ibland undrar man om det inte finns inbyggt på något sätt i ryggmärgen hos barnen själva, ungefär som att det fanns en "rosa" gen nånstans hos tjejer, spelar ingen roll hur genusmedveten man än är känns det som...
    Fast min tjej är väldigt mycket "pojkflicka" trots sin kärlek till rosa. Hon är tuff, bestämd, våghalsig och gillar att leka med killar. Det går väldigt mycket killar på hennes förskola också.
    Just nu är hon i en Bamseperiod också. Hon ville först ha rosa overallen med Lille Skutt, men vi får hoppas nu att den gröna med Bamse kommer att gå lika bra :)
  • Soffiloppi

Den är verkligen ILLGRÖN, men gillar hon den så är det ok. för mig. Är hon nöjd är jag det med :)

• Soffiloppi

Nu har jag pratat med min sambo. Han håller med mig att overallen verkligen är illgrön, men vill hon ha den så får hon ha den. En stor fördel är ju att hon lär synas på dagiset iallafall!
    Undrar om det finns nån mer här som köpt eller ska köpa grön Bamseoverall till sin tjej :)

• Tinnys

Coops overall, friends hade bäst i test för något år sen, så det är ju okej, vi hade den förra året och är jätte nöjda.

Svar på tråden Köpa overall!?