• anju79

Vad ska ni med 6-7 åringar köpa i julklapp/födelsedagspresent?

Som frågan låter. Har total idétorka o behöver lite inspiration. Har frågat dottern vad hon vill ha men får inget bra svar. Kollat i leksakskataloger o då pekar hon på allt!'
    Tips tack:)

• Svar på tråden Vad ska ni med 6-7 åringar köpa i julklapp/födelsedagspresent?
  • Majsan70

szu szu djur av nåt slag önskar sig dottern. Kan tänka mig att ev. köpa ett dansspel till hennes wii o kanske nåt spel till nintendo ds. Kläder är ett säkert kort och filmer.  Kanske biobiljetter oxå. =)

• NoNoo

Hoppas också på många svar; jag har samma dilemma. Barnen fyller 7 i november och sen är det ju jul.
    Jag vet ju vad JAG tycker att de behöver, men det överensstämmer sällan med vad barnen vill ha Obestämd

Norah 031126 & Noomi 031126
  • Majsan70

Men jag måste fråga...gör era barn ingen önskelista? Mina barn har alltid talat om för eller skrivit ner vad de önskar sig.

• NoNoo
    Majsan70 skrev 2010-10-27 12:12:18 följande:
    Men jag måste fråga...gör era barn ingen önskelista? Mina barn har alltid talat om för eller skrivit ner vad de önskar sig.

Nja, det handlar mer om utrop att "Åh- den vill jag ha" när de ser reklam för någon ny barbiedocka på typ CN, men de har redan en hög med barbiedockor som de inte leker med.
    Själv är jag mer inne på lätlästa böcker eftersom de precis lärt sig läsa, och pysselmaterial från typ Panduro då de båda pysslar massor. Men de har ändå inte uttryckt att de önskar sig det.

Norah 031126 & Noomi 031126
  • Majsan70
    NoNoo skrev 2010-10-27 15:06:20 följande:

Nja, det handlar mer om utrop att "Åh- den vill jag ha" när de ser reklam för någon ny barbiedocka på typ CN, men de har redan en hög med barbiedockor som de inte leker med.
    Själv är jag mer inne på lätlästa böcker eftersom de precis lärt sig läsa, och pysselmaterial från typ Panduro då de båda pysslar massor. Men de har ändå inte uttryckt att de önskar sig det.

Ojdå...här skrivs det listor minsann...redan från september..eller ja numer bara en lista eftersom två av barnen är stora.
  • cajsasmamma

Nu i november närmin dotter fyller 7år ska hon få en digitalkamera av mig ;) och sen till jul får hon , nya ridkläder, nåt till hennes ponnier , och lite leksaker alt pysselmatrial!

• pigglet

Digitalkamera är en kul idé. Jag köpte en billig på tredera.

Dottern kommer få en jacka och täckbyxor som hon önskat sig.
    Sedan blir det väl från hennes önskelista - sudd, klistermärken, tatueringar, lepsyl...

Lättlästa böcker : kolla in serien "klass 1b". Superbra!!!

• Millans hustru

vad bra tråd, vill ha ännu fler tips! Vår sexåring är lite sån som beskrivs ovan, går vi i en affär ser hon massor hon tycker är SÅÅÅÅÅ fiiiiint. Men det finns inte kvar i huvudet då vi kommer hem o då tänker jaga tt det nog inte var så fint att hon verkligen önskar sig det. Jag behöver lite hjälp att komma på bra presenter. 

Svar på tråden Vad ska ni med 6-7 åringar köpa i julklapp/födelsedagspresent?