• anju79

Vad ska ni med 6-7 åringar köpa i julklapp/födelsedagspresent?

Som frågan låter. Har total idétorka o behöver lite inspiration. Har frågat dottern vad hon vill ha men får inget bra svar. Kollat i leksakskataloger o då pekar hon på allt!'
    Tips tack:)

• Svar på tråden Vad ska ni med 6-7 åringar köpa i julklapp/födelsedagspresent?
  • Millans hustru

vår dotter äslkar att få hårgrejer typ diadem (använder hon olika sorter varje dag), lypsyl med svampbob hittade vi på coop igår, det komemr hon bli glad för. sen tänkte vi köpa badskum, det har hon itne fått på ett år så det komemr hon bli glad för, vi har totalt glömt bort hur mysigt hon tycker det är. Sen funderar jag lite på tidningspremuneration på Bamse, jag tror hon skulel tycka det var häftigt att få en egen tidning i lådan... Någon som har fler bra tips? Kul att ha lite att välja på då man funderar o planerar. o ja jag älskar att planera jul!!

• cajsasmamma
    pigglet skrev 2010-10-27 20:20:55 följande:
    Digitalkamera är en kul idé. Jag köpte en billig på tredera.

Dottern kommer få en jacka och täckbyxor som hon önskat sig.
    Sedan blir det väl från hennes önskelista - sudd, klistermärken, tatueringar, lepsyl...

Lättlästa böcker : kolla in serien "klass 1b". Superbra!!!
    Jag kolla på några digitalkamer på Net&Net för under 800kr
  • Helene OSV

Tänkte köpa en dvd-spelare till bilen (jag blir vansinnig när de bråkar och härjar i bilen så jag köper den med hopp om att lunget ska sänka sig över bilen) Tänkte köpa en med två skärmar så en kan sitta längst bak så tjejerna ser och en i mitten så Valter ser.
    Ska köpa så lite julklappar som möjligt faktiskt, det brukar bli alldelse för mycket.

• Millans hustru
    Helene OSV skrev 2010-11-07 14:49:03 följande:
    Tänkte köpa en dvd-spelare till bilen (jag blir vansinnig när de bråkar och härjar i bilen så jag köper den med hopp om att lunget ska sänka sig över bilen) Tänkte köpa en med två skärmar så en kan sitta längst bak så tjejerna ser och en i mitten så Valter ser.
    Ska köpa så lite julklappar som möjligt faktiskt, det brukar bli alldelse för mycket.
    men berätta ändå, vad ska du köpa mer eller vet du vad de komemr få ungefär? försöker komma på nya ideer här!
  • Dr Mupp

Dotter 7 år
    Son blivande 6-åring

Sonen fyller sex i november. Kommer av oss få en bok om vulkaner (han älskar vulkaner) och en gameboy med några spel.

Till jul så blir det en Wii konsoll gemensamt till alla barnen. Sen vet jag inte.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • cajsasmamma

Nu vill min dotter ha en platt-TV i sitt rum , få väl bli det med om hon och morfar få bestämma ;)

• Helene OSV
    Millans hustru skrev 2010-11-07 14:58:47 följande:
    men berätta ändå, vad ska du köpa mer eller vet du vad de komemr få ungefär? försöker komma på nya ideer här!
    Jag vet inte riktigt, kanske smyckeskrin, har faktiskt inte kommit på nåt mer.
  • elles mamma

min 7åriga dotter leker mest med sina build a bear djur, har fyra stycken och vill ha en massa saker till dem så det får bli nåt där. Sen ska hon få ett nintendo ds, dock inte av mig....

• sunsed1

min 7 årings önskelista:

1. teleskop (så hon kan titta på stjärnorna)
    2. trummor
    3. pyssel
    4. pet shop djur
    5. Bella Sara kort (häst samlarkort)
    6. DVD filmer

Dock jar jag redan köpt till henne
    1. Nya ridlektioner för nästa termin
    2. Liten 10` Laptop
    3. Eltandborste som hon velat ha länge.

Önskelistan får väl mormor och resterande familjemedlemar ta över, känns som om jag har redan lagt ut alt för mycket utöver julklappsbudgeten iår.

• LillaJag76

Hej
    Har tänkt på detta med julklappar till 6 åringar och vad olika det är.
    Jag har en dotter och vi kommer köpa:
    '
    Spel till nitendo DS
    Någon stor legosats 
    Pippi filmer (riktiga)
    Sparkcykel - om jag hittar någon bra.
    Akravell pennor
    Sällskapsspel (hon älskar monopol)
    Morgonrock

Sedan tror jag att det blir något mer....

• anju79

Hittills har det blivit:
    Singstarmickar och 2 skivor till
    Pyssel böcker
    Hanna Montana film
    Kläder

Fyller år 1 månad efter jul o då blir det ett Nintendo DS.

• Millans hustru

vad är singstarmickar? vad behöver man för att det ska funka? låter spännande!

• Allrona

Dockskåp
    Hannah Montana saker
    Frisörset
    Barbie
    Lätt att läsa böcker (att läsa själv)
    Pyssel

• anju79

Millans hustru: Mikrofoner till Singstar till playstation. Typ karaoke, jättekul:)

• Millans hustru

ah man måste ha playstation, det har vi inte... men kanske till födelsedag då, låter superkul!

• NoNoo
    pigglet skrev 2010-10-27 20:20:55 följande:
    Digitalkamera är en kul idé. Jag köpte en billig på tredera.

Dottern kommer få en jacka och täckbyxor som hon önskat sig.
    Sedan blir det väl från hennes önskelista - sudd, klistermärken, tatueringar, lepsyl...

Lättlästa böcker : kolla in serien "klass 1b". Superbra!!!
    Tack för tipset om böckerna. Har tipsat det vidare till mostern.
    Norah 031126 & Noomi 031126
  • NoNoo
    LillaJag76 skrev 2010-11-14 09:10:45 följande:
    Hej
    Har tänkt på detta med julklappar till 6 åringar och vad olika det är.
    Jag har en dotter och vi kommer köpa:
    '
    Spel till nitendo DS
    Någon stor legosats 
    Pippi filmer (riktiga)
    Sparkcykel - om jag hittar någon bra.
    Akravell pennor
    Sällskapsspel (hon älskar monopol)
    Morgonrock

Sedan tror jag att det blir något mer....
    Vill tipsa om biltemas sparkcykel. Billig och bäst i test enligt DN tror jag det var.
    Norah 031126 & Noomi 031126
  • Analoga

Vår 6-åriga tjej har bl a önskat sig en hello kitty-laptop, ett stall till sin barbiehäst, + lite annat smått och gott. Kommer inte ihåg allt hon kryssat för i reklambroschyrerna

• Millans hustru

vår dotter har sett reklam på tv med en vit hund som går när man trycker på knappar i "kopplet". ingen aning om vad den kostar, o tror inte det blir aktuellt men någon som vet pris?

Vi brukar ge EN riktigt "onödig" julklapp, typ gosedfjur eller plastpolly pocket eller dyl som önskats hett, men det känns inte soma tt en vit hund är... "den"?

• LindaHirvonen

Våran dotter som blir 6år i Joanuari har önskat (i Julklapp & Födelsedags presenter) sig:

Coola Kläder (typ häftiga klänningar, strumpbyxor, Tights osv)
    Ett Skrivbord
    En Stol
    En Discolampa
    En HÖgtalare till sin CDspelare?!
    Microfoner så hon kan sjunga

vet inte om det var till någon hjälp..

Vi är sådana så vi köper heller "Nyttiga" Julklappar till barnen & Sparar Leksaker till FÖdelsedagar..

(¯`°?.¸ ♥Melissa, Nova & Cornelia/ ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Vad ska ni med 6-7 åringar köpa i julklapp/födelsedagspresent?