Arg på svärmor
Hur gamla är barnen?
Hur gamla är barnen?
Jag tror att åldersskillnaden är en stor del av förklaringen. Det är ju t ex enklare att passa en 12-åring än en 2-åring.
Det kan ju också röra sig om någon slags kompensation för att de äldre har gått igenom en skilsmässa medan er gemensamma bor med båda sina föräldrar.
När det gäller inköp osv så tycker jag man ska se till de situationer där det faktiskt kan jämföras som vid jul och födelsedagar. Får alla barn julklappar av farmor? Vad det kostar går liksom inte att jämföra när det är så stor skillnad på barnen. En set kläder till en tvååring går på ett par hundralappar medan motsvarande för en tonåring med bestämd stil kan kosta åtminstone det dubbla.
Jag tycker absolut inte att du ska göra något drastiskt förrän ditt barn blir så stort att det faktiskt märker att det görs skillnad. En tvååring är ju knappast medveten om det. Med lite tur ändrar hon sig av sig självt allteftersom ditt barn blir större.
För att förtydliga: angående pris på barnkläder så tänkte jag vad typ jeans och tröja kostar, alltså något som man kan ge bort i julklapp eller till födelsedag, inte vinteroveraller eller annat som verkligen behövs.
En annan sak som kan vara känslig: hur är din och svärmors relation ts? Det kan vara så att det är dig hon har svårt för och medan barnet då är så litet går det liksom inte att skaffa sig en egen relation till barnet. Jag tänkte på det där att hon går när ni kommer.