Arg på svärmor
För att göra en lång historia kort. Min svärmor har tre barnbarn. Två av dessa har min man med en annan kvinna och ett barn med mig.
Mitt problem är att hon tycker bättre om sina äldre barnbarn. Vårt gemensamma bryr hon sig inte om. Detta visar sig genom olika typer av inköp till barnen, ett mer genuint intresse, barnpassning mm (exempel kan ges om ni vill).
Jag förstår att det inte kan vara milimeterrättvisa och det är inte min strävan. Men nu är jag faktiskt sjukt trött på detta. Mina föräldrar gör ingen skillnad på mins mans tre barn varför ska farmor då göra det? Det är ju förfasiken hennes tre biologiska barnbarn.
Jag har tagit upp detta med min man , men han säger bara att hon inte tänker så, hon tänker inte på rättvisa. Men då får han väl se till att hon börjar med det då eller? Men eftersom han inte heller förstår så känner jag att jag måste ta till några drastiska metoder. Så tips mottages! Ska jag helt enkelt skita i att träffa henne och inte heller låta henne träffa mitt barn? Jag vill att hon ska förstå att hon gör fel, för jag orkar inte ha det så här längre!
Vill inte fira jul med henne.