• Mummy

Skicka pengar i kuvert - hade ni gjort det??

Ska köpa skolböcker av en tjej via blocket.
    Hon vill inte lämna ut sitt kontinummer via nätet och frågar om jag kan skicka pengarna via brev istället.
    Min fundering är hur lätt kuvertet kommer bort om någon kommer på att det ligger pengar i?'Det handlar om 260 kr.
    Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Skicka pengar i kuvert - hade ni gjort det??
  • sär skriven

Nej, det hade jag inte gjort. Antingen lämnar hon sitt kontonummer, eller så skaffar hon ett paypal-konto eller så hade det inte blivit någon affär.

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Linda1976

260:- är ju inte så mycket, så ja - det hade jag chansat på.

Men man kan ju undra varför hon inte vill det? Vad skulle kunna hända liksom? Kan ni inte använda er av nån betaltjänst, eller att hon skickar dem m postförskott? 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Raskask

Det har hänt att jag har skickat pengar i kuvert. Vikt lite vanligt brevpapper omkring och hoppats på det bästa. Inget har kommit bort hittills. Men jag skulle nog inte skicka pengar som betalning för något. Blir lite svårt att visa att man har betalat om det är en ohederlig typ som säljer varan.

• sär skriven

Men jag tycker hela grejen är skum, hon kan lika väl hävda att hon inte fått några pengar och du kan inte bevisa att du skickat dem. Lägger man ut annonser så är man väl oftast beredd på att lämna ut sitt kontonummer, vilka tramserier!

• whatever1

Troligtvis går hon på soc och måste visa kontoutdrag varje månad till soc. De kommer då att dra av de pengarna på hennes norm och då är det inte lika kul att sälja saker. Vill hon ha pengarna i kuvert, så ge henne det, whats the problem? Försvinner de så får du säga "vad var det jag sa". 

• sär skriven
    whatever1 skrev 2010-10-26 09:29:49 följande:
    Troligtvis går hon på soc och måste visa kontoutdrag varje månad till soc. De kommer då att dra av de pengarna på hennes norm och då är det inte lika kul att sälja saker. Vill hon ha pengarna i kuvert, så ge henne det, whats the problem? Försvinner de så får du säga "vad var det jag sa". 
    Men då kanske inte TS får sin bok!
  • Mummy
    whatever1 skrev 2010-10-26 09:29:49 följande:
    Nja, som student får man inte bidrag från soc
  • Impega

Hon kan ju sen påstå att hon inte fått pengarna och du har inga bevis för att du skickat pengarna heller. 

Du kan ju skicka det som en utbetalningsavi så hon får gå in på sin bank och sen hämta ut pengarna. Kostar lite mer men det kan det ju vara värt. 

Svar på tråden Skicka pengar i kuvert - hade ni gjort det??