• Mareldsbarn

Ni som sålt på Tradera. Vad är er största vinst på en vara och vad var det för en vara?

Jag säljer en del på tradera men tycker mest det blir småmynt av det hela. Dock många bäckar små och jag älskar tradera och är glad att det finns men nu är jag nyfiken på vilken auktion som var er bästa som säljare

Själv säljer jag som sagt mest smått o gott men min bästa var nog en gammal laptop för cirka 900 kronor.

• Svar på tråden Ni som sålt på Tradera. Vad är er största vinst på en vara och vad var det för en vara?
  • Mish

Plagiat och kopia är samma sak?! Eller vad menar ni?

Det handlar om varumärkesskydd.

• BymBym

Minihim... Så tänkte jag också. Är det inte förbjudet att sälja plagiat/kopior alltid. Inte bara på tradera?

• Esmiso

inte så mkt, kan ha varit rutn 500:- för en vinteroverall till barn. Minns inte, men jag tycker Tradera är toppen, inte bara hittar man fina kläder/saker för en billig peng. Man sparar miljön lite också.

• Azusephre
    johandra skrev 2010-10-27 22:00:16 följande:
    Hur i hela friden kommer ni upp i såna summor?? Vad börjar ni på? Högt/lågt? Jag får bara in småsummor oavsett vad jag säljer, märkes eller ej..
    DET undrar jag också! Har ni guldtext i annonsen eller? hehe.
  • Söta Nasse

Jag kan få in en hel del på mina auktioner, men samtidigt kan jag som nu knappt få något alls. Det beroer helt på när man lägger in auktionen. Man ska ha bra foton, upp till 5st är ju gratis.
    Fraktkostnaden ska anges och så är det även bra att använda köp nu funktionen. Väldigt många vill ha sakerna på engång och kan även tänka sig att betala lite mer för att veta att de vinner auktionen.

Man bör skriva en ordentlig beskrivning och använda rätt ord även i rubriken.
    Jag säljer en del saker jag inte vill ha.

Sist fick jag ut 500kr för en 5år gammal peak performance jacka, som kostade 3500kr ny. Den hade dessutom trasig dragkedja, men i övrigt väldigt fint skick.

Nu säljer jag dock 2 par pop vinterbyxor som inte alls går nå bra. den ena har inte fått några bud och den andra futtiga 249kr. Då är de i superfint skick båda 2.

• dicny

Jag tror att det är väldigt många som säljer overaller och andra vinterkläder just nu och att det är därför det inte budas så högt. Eller så kanske folk redan har köpt på sig vad de behöver inför vintern helt enkelt. Men vad vet väl jag...

• Sandrine

Jag har sålt min babybjörn för ca 600:- ,det var nog min bästa försäljning. (5 år gammal, köpt för 800

Har lite (äkta) Marc Jacobs saker ute nu som också går bra, men annars har det mest blivit småsummor för barnkläder och leksaker.

• alvaereva

Jag har sålt nån märkesoverall för kring 700kr. Det är nog det jag fått mest för. Ikväll har jag avslut på ett gäng indiska-bestick. Dom är uppe i 500, så om jag har tur så får jag lite till, kanske går det över 700.

Oftast är det småsummor men jag köper mycket på tradera och säljer sen och får ofta mer pengar tillbaka än vad jag köpte för Bland annat köpte jag förra året två par kavatkängor för 75kr styck. Dom sålde jag i år för 150kr styck Jag vet att jag hade kunnat få mer för dom, men jag satte ett lågt köpnu-pris. Är ju roligt att göra någon annan lycklig också, som tycker att dom fått kängorna för pangpris!

• Angel70

Söta nasse:   va e det för storlek på  pop byxorna

• Söta Nasse

ett par i strl 80 marinblå och ett par i 110 svarta

Svar på tråden Ni som sålt på Tradera. Vad är er största vinst på en vara och vad var det för en vara?