• Modgun

Hur mycket ska han äta?

Är det kvar i flaskan när han har ätit eller är den helt tom?

• Modgun
    t0va skrev 2010-10-27 22:49:09 följande:
    oftast är den tom och han ligger och suger lite till men efter rapning så är han nöjd. När vi rapat innan han är mätt så blir han hysterisk och vi får ge lite till. Några gånger så somnar han och då är det kvar men oftast inte mer än 10ml. 
    Prova att gör lite mer än vanligt. Visst man kanske får slänga en del, men hellre det än att man får göra nytt hela tiden. Tar han nappen?
  • Modgun
    t0va skrev 2010-10-28 09:39:56 följande:
    Nu när vi hittat en rund napp så har han börjat ta den :) 

Är storlek 1 på nappen, kan det kanske vara så att det är jobbigt att äta så han somnar? Kan ju köpa nästa storlek och prova förr eller senare behöver han ju ändå en större.  
    Va gott, det kan också vara så att han helt enkelt vill suga på något, och då är nappen underbar.

Ja det kan absolut vara så att dianappens hål är för litet och han vill ha mer och det fort. Mina små har gjort likadant som din när de ha velat ha större hål. Lillan blev sjukt arg vid varje måltid, så vi bytte strl och hon blev nöjd igen. Lilleman somnar istället för att bli arg, men då vaknar han hungrig efter en timma igen eller så.
  • Modgun
    t0va skrev 2010-10-28 13:26:02 följande:
    Jag köpte större nu så får vi testa och se, ibland har han blivit arg när vi gett mat, nu när du skriver det så verkar det nästan som om han inte får så mycket han vill.  Är ju en hel djungel det här. 
    ja det är det sannerligen. Det kan vara så att han inte får det han vill ha så att säga. ´Skulle jag använda "etta"nappen till lilleman så skulle han hinna somna innnan han har ätit klart. Hoppas att det går bra för er =)
  • Modgun
    t0va skrev 2010-11-01 18:41:55 följande:
    Det verkar fungera bättre nu äter han mycket mer och somnar inte på samma sätt. Det verkar gå längre tid emellan matningarna vid några tillfällen så vi fortsätter med nummer 2 på nappen. Nu har han ökat till 180ml utan att somna och sen står han sig i 4 timmar. 
    Vad gott att höra.
    Men då vet ni hur ni ska göra nästa gång han blir stökig med flaskan. Det fins ju fyra strl på napparna.
  • Modgun
    t0va skrev 2010-11-05 18:56:05 följande:
    oj, min var "bara" 49cm är inte förrens nu som han har börjat växa ur 50 kläderna. Tror jag har kommit åt "växa"-knappen. ;) 

Tittade på ett paket nan och där stod att de "ska" dricka runt 150-200ml 4-5 gånger/dygn så han är inte helt utanför det. På måndag blir det vägning på bvc får se vad läkaren säger då.  
    Man ska inte gå så mycket efter vad som står på paketet. Det är bara en fingervisning. Ta min son som ett exempel. Han har ätit 180ml (vilket blir 200ml ersättning när man räknar med pulver och vatten)  och han är bara två månader, han äter ju mer än vad tabellen visar att han "ska" göra. Fast min son var ganska stor när han föddes och ju större de små liven är Ju mer kräver dom..
  • Modgun
    t0va skrev 2010-11-05 20:01:27 följande:
    Precis var därför jag skrev "ska", sen är bvc-tanten helt insnöad på ml. Sist fick jag höra att han åt förlite sen efter vägningen var det tvärt om. "jaha då äter han väll tillräckligt" var hennes kommentar, men hennes åsikter skiter jag i så länge Theo mår bra. 
    Precis. Sålänge grabben din äter och växer som han ska så skit i bvc.
Svar på tråden Hur mycket ska han äta?