• Längtan efter dig

Vegetarian men äter fisk?

Såg på "halv åtta hos mig" för ett tag sedan. Där var en tjej som påstod sig vara vegetarian, men hon åt fisk och skaldjur. Jag har aldrig förstått hur en del kallar sig vegetarianer men äter sånt. Vegetarian = man äter inget kött. Fisk och skaldjur = kött. Hur svårt kan det vara?

You want to see a miracle? Be the miracle.
  • Svar på tråden Vegetarian men äter fisk?
  • viseversa
    Villimey skrev 2010-10-31 18:52:08 följande:
    Jag är vegetarian och äter bäver.
    ja vi har ju tydligen kommit fram till att alla djur som lever i vatten inte är kött. Så bäver är okej mao=)
  • Andrea  03
    Villimey skrev 2010-10-31 18:52:08 följande:
    Jag är vegetarian och äter bäver.
    Fine för dig, men bäver är ett köttdjur.
  • Andrea  03
    rosyposy skrev 2010-10-31 18:53:26 följande:
    Men varför utesluter du inte fisk då? Vad är det med fiskar som gör att du inte ser det som oetiskt att äta dem?

Frågar igen: vad är fisk om inte kött?
    För att fisk är otroligt nyttigt.
  • ticktick

Men Andrea 03: Du gör bort idg själv här ifall du fortsätter neka till att fisk är kött. Fiskkött, kalvkött, griskött, halalkött, fruktkött... oups.

• rosyposy
    Andrea 03 skrev 2010-10-31 18:56:46 följande:
    För att fisk är otroligt nyttigt.
    Det är sant, men vad är det om inte kött?
  • jaghopparhögt

Varför ska det tjaffas som struntsaker?
    Det måste väl vara bra mycket enklare att säga att man är vegetarian men äter fisk än att räkna upp att man inte äter nötkött, fläsk, kyckling, vilt osv eller benämna någon obskyr etikett som ingen vet vad det är?

• Andrea  03
    ticktick skrev 2010-10-31 18:57:39 följande:
    Men Andrea 03: Du gör bort idg själv här ifall du fortsätter neka till att fisk är kött. Fiskkött, kalvkött, griskött, halalkött, fruktkött... oups.
    Men snälla rar lilla vän jag tycker inte att fisk är kött. Min åsikt, många andra vegetarianers åsikt. Vad andra tycker ger jag blanka fan i.
    Dessutom hur kan man göra bort sig genom att hålla fast vid sin egna åsikt? Får man inte ha egna åsikter på familjeliv, eller?
  • ticktick

Men SÄG vad fisk består av då!

Svar på tråden Vegetarian men äter fisk?