• Längtan efter dig

Vegetarian men äter fisk?

Såg på "halv åtta hos mig" för ett tag sedan. Där var en tjej som påstod sig vara vegetarian, men hon åt fisk och skaldjur. Jag har aldrig förstått hur en del kallar sig vegetarianer men äter sånt. Vegetarian = man äter inget kött. Fisk och skaldjur = kött. Hur svårt kan det vara?

You want to see a miracle? Be the miracle.
  • Svar på tråden Vegetarian men äter fisk?
  • höbåtsolle

Jag kan köpa att vissa inte äter uppfött kött, utan bara fångad fisk och vilt.

• Mornie Alantie

Det finns flera ord för den dieten och vegetarian är inte ett av dem. Pescetarian eller demivegetarian är bra ord.

Så irriterande när man som icke-fiskätare får fisk eller fiskbuljong för att folk inte förstår ordet vegetarian längre!

Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Wednesday85

Det har jag också tänkt på, vet en del som äter kyckling också, det är ju också kött!

• Mornie Alantie
    höbåtsolle skrev 2010-10-28 20:03:07 följande:
    Jag med, folk får äta vad de vill. Men de är inte vegetarianer.
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Anova

Jag försökte att få folk att fatta att jag åt fisk + vegomat när jag berättade att jag var pescatorian. Ingen fattade. Sa man att man åt fisk då uppfattades man ofta som om man åt kött också.. Vegetarian + fisk är det många som säger. Eller semivegetarian eller demivegetarian.. Men då blir det krångligt, folk tror att man äter kyckling om man kallar sig semi-/demivegetarian.

• LinaIda

Tänkte exakt samma sak när jag såg programmen! Störde mig något fruktansvärt... kalla saker vid deras rätta namn tack!

• Barbabok
    Mornie Alantie skrev 2010-10-28 20:03:39 följande:
    Det finns flera ord för den dieten och vegetarian är inte ett av dem. Pescetarian eller demivegetarian är bra ord.

Så irriterande när man som icke-fiskätare får fisk eller fiskbuljong för att folk inte förstår ordet vegetarian längre!
    Kan ju bara hålla med. Så trist att försöka beställa mat och jodå de har vegetariskt- fisk!?! Blä nä tack.
    Le, och någon kanske ler tillbaka
  • evaoregon
    Mornie Alantie skrev 2010-10-28 20:04:14 följande:
    Jag med, folk får äta vad de vill. Men de är inte vegetarianer.
    Jag håller med!
  • Längtan efter dig
    höbåtsolle skrev 2010-10-28 20:03:07 följande:
    Självklart, men saken är den att det kan ställa till det för de som faktiskt är vegetarianer.
    You want to see a miracle? Be the miracle.
  • LabLover
    Anova skrev 2010-10-28 20:06:33 följande:

Jag försökte att få folk att fatta att jag åt fisk + vegomat när jag berättade att jag var pescatorian. Ingen fattade. Sa man att man åt fisk då uppfattades man ofta som om man åt kött också.. Vegetarian + fisk är det många som säger. Eller semivegetarian eller demivegetarian.. Men då blir det krångligt, folk tror att man äter kyckling om man kallar sig semi-/demivegetarian.

Håller med. Det är enklare att säga vegetarian + fisk. Då blir det inga missförstånd.
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 & en bulle i ugnen ♥
Svar på tråden Vegetarian men äter fisk?