Inlägg från: Skojsuss |Visa alla inlägg
  • Skojsuss

Första barnet juni/juli 2011

Hej!!! Jag följs gärna åt tillsammans med er som också vänta första barnet, la även in mig på listan!
    Hoppas att ni mår bra!

10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 - Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 charlieandi - Stockholm
    26/6-11 FruLindström - Vetlanda 
    1/7-11 Ideligen - skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 - Skåne
    5/7-11 Matece - Stockholm
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

• Skojsuss
    FruLindström -  å glögg älskar jag också, men kan nog inte hller tänka mig att dricka den med 2 % i..hmms, det blir svårt.. de har inte helt alkoholfri på systembolaget? Där har de ju alkoholfritt sortiment!!

Här sitter jag och försöker få i mig frukost, vilket är omöjligt. Vill inte påstå att jag är illamående. men inte ett dugg sugen på mat och bara jag tänker på det så känns det som en stor klump i magen. Har för övrigt rätt int i magen hela tiden, som nån molade värk. lite halv segt!

Nehe, bara att försöka få i sig lite juice och sedan bege sig till jobbet!!! Men sen e det helg=)
  • Skojsuss

Hej på er!! Jag sover också som en kratta, vaknar till och från utan nån speceill anledning, givetvis är jag väll kissnödig någon gång, men inte alla!

Håller med dig FruLindström, tycker det är jobbigt när man har gäster eller är bortbjuden. var ska man ha för anledning! Vi ska ha gäster ikväll. Men min kompis har sen son på 9 månader så hon dricker inte, och det är inte alltid jag gör det heller när vi ses, så där tror jag att jag klarar mig=) Däremot ska vi bort nästa helg, å det måste jag klura lite på!

• Skojsuss

Jag har också blivit virrigare=) glömmer bort en massa saker... hmms ja brukar alltid ha stenkoll på läget. både min mamma och kollegor har kommenterat att jag blivit glömsk... undra om de misstänker något (har inte berättat). enligt beräkningarna här är jag i vecka 5 + 4 idag! Spännande!

Ideligen: Ne, fy va tråkigt med missfall! Hur märkte du det?

Nästa torsdag ska jag på inskrivningssamtal, längtar!!!

Här rengar det som bara den, gjort sen igår kväll, seegt!

• Skojsuss

ang havandeskapspenning, så tror jag knappt att jag kommer få det. jobbar på förskola, och det ärknappt några som får det beviljat tyvärr.. trots att vi har en hel del lyft, jobb på golvet, sitta på små stolar osv.. men man kan ju alltid chansa.. som jag mår nu, vågar jag knappt tänka på hur jag ska kunna orka.. hmms.l.

HUr är det med era magar? min har redan växt/ blivit rejält svullen... (eller inbillar man sig bara) men känns som det är svårt att dölja ända fram till jul...

Nu ska jag vilá lite, kom hem från jobbet för ett tag sen.. började kl 6 idag, så lite lagom segt nu... Vi höres säkert under kvällen!!!

• Skojsuss
    charlieandi - ja visst är jeansen hemska!!! hade det häromdagen jag med, personalmöte på kvällen oxå.. hade så ont i magen å höfterna när ja gkom hem på kvällen.. aj, va ont det gjorde.. så det bli leggings nu ett tag framvöer, innan det är dags att inhandla några mammabyxor.. Jag känner att det kan man ju knappt göra föräns man har berättat om det. Känner på mig att jag kommer bli jättestor, suck!!! (Har en förmåga att gå upp i vikt bara jag tittar på sötsaker typ)

Skönt med torsdag kväll, bara en arbetsdag kvar. Känner att helgerna verkligen behövs nu, så man får vila upp sig lite!
  • Skojsuss

Charlieandi - så du jobbar också på förskola.. trevligt!! Vilken ålder har barnen på din avdelning nu? Mkt lyft?

Nu blir det nybakat äppelpaj med vaniljvisp till robinson, sötsuget smyger sig alltid på framåt kvällen, får väll passa på nu när man ändå ska bli tjock=)

• Skojsuss

jo,jag är oxå konstant snuvig, seegt! Men som sagt jobbar också på förskola, så är inte helt säker på vad det beror på. Nu är det äntligen helg=)

• Skojsuss

Hej hej på er!!!

Här har det hänt mkt sen i morse, då jag var inne å läste innan jobbet!!

Grattis och välkomna alla nya, så roligt!!!

Själv ska jag på inskrivning/hälsosamtal på tosdag, längtar som bara den!

Nu ikväll när jag kom hem och tittade mig ispegeln, så tyckte jag att det verkligen syntes på magen. Men det är kanske bara inbillning, eller är man kanske lite svullen framåt kvällen.. Hade tänkt vänta med att berätta till jul (är i v. 12 då), hoppas verkligen att jag kan dölja det tills dess!

• Skojsuss

Har varit på hälsosamtal idag, som jag längtat efter detta samtal... Blev inte alls som jag tänkt mig, så himla ledsen, fundersam och besviken jag var när jag gick där ifrån. Satt nära till gråt under hela samtalet, fick verkligen stålsätta mig för att inte börja gråta. Det jobbiga är att jag självklart är medveten om allt, men hon la fram det på ett sånt sätt som fick mig att känna mig totalt värdelös.

Då jag är lite överviktigt (vilket jag är helt medveten om, och har även påbörjat viktminskning som jag avbröt då jag fick reda på at jag är gravid), så anser hon att jag enbart får gå upp 6 kilo totalt under graviditeten.. Har redan gått upp 2.. så hur ska detta sluta. Jag var tvungen att genomgå glukosmätning eller vad det hette. Och utvecklade jag graviditetsdiabetes var det en fara för fostret.. Hon berättade vidare att dt var oansvarigt av mig att bli gravid med tanke på min vikt.. hmms!!! Sen sa hon att det var viktigt för mitt kommande barns hälsa att jag tog tag i saken och började gå ner i vikt. Vilket jag blev lite fundersam över, då jag hört att man absolut inte får banta under graviditeten.. Vilket min sambo (som tur väl va var med mig) kommenterade.. Då svarade hon bara, banta och gå ner några kilon är väll iaf inte samma sak!

Ska tillbaka på inskrivningssamtal den 9 december, då hoppades hon att vikten stod stilla eller allra helst att jag hade gått ner några kilon..hmms....
    Funderar på å ringa å be å få byta barnsmorska!!!!
    Var bara tvungen att få skriva av mig ltie, blev lite långt!!!!

• Skojsuss

Tack alla för era peppande kommentarer! Som några av er skriver så är jag självklart medveten om att jag har ett antal kilon för mkt! Men trodde inte för allt i världen att det var det som fokusen skulle ligga på när jag gick dit för att få lite info ang. graviditeten. Sen är jag självklart jätteglad att hon gav mig infon, men som sagt sättet hon gjorde det på känndes absolut inte bra. Har bestämt mig för att ringa och byta, tyvär har de inte telefontid från på måndag, mellan 11-12, så ska försöka att jag kan ringa från jobbet!!!

Tack så himla mycket allihopa, ni har fått mig att få bättre, och inte känna att jag e totalt värdelös som denna BM fick mig att känna!!

Nu blir det snart jobb, och sen tar vi helg=)

• Skojsuss

Tog mig mod och ringde för att byta BM idag.. Det gick jättebra!!! BM jag pratade med tyckte nog att hon att sagt lite "klumpiga" saker även om hon inte sa det rätt ut. Denna kvinna verkade iaf vara jättetrevlig!!!  Däremot hade hon lite ont om tider, så fick ingen från 28 dec, men men väntar hellre på henne!!! Sen hade jag fått tid för tidigt UL den 29 dec, så det blir spännande mellandagar! Perfekt att man är ledig från jobbet då!!!!
    Usch, nu på morgonen har jag mått lite illa, svårt att få i mig något...även om jag vet att det blir bättre.. hoppas det släpper, lång dag på jobbet idag, hemma runt sex igen....

Ha en bra dag allihopa!!!!

• Skojsuss

Nä som tur väl är har ju det onda något gott med sig=)
    Igår var jag helt slut (gick iof upp vid 4.30 eftersom jag öppnade), men jag gick och la mig vid halv åtta igår kväll och klockan ringde halv åtta imorse.. har iof varit upp å kissat 3 gånger, men somnat om direkt.. skönt å kännas sig utvilad för en gång skulle när man vaknar, vaknade faktiskt innan klockan med...

4 veckor är länge till och inte säga något... Vi funderar på att berätta för mina föräldrar nästa helg, är då i vecka 10... Ska på läkarbesök på måndagen efter där.. kontroll för en tidigare sjukdom. min mamma brukar ibland följa med mig dit.. känner att jag nog kommer behöva säga på läkarbesöket att jag är gravid, om han nu inte ser det på blodproven eller så.. DÅ känns det iaf bäst och säga det till henne innan.,

Vi har inte börjat titta på graviditetsflrsäkring ännu.. När ska man teckna det?

Nu blir det snart jobb till 17.30 ikväll, och sen ska vi på julbord med jobbet ikväll.. Hoppas att jag känner mig piggare ikväll!!!!

Ha en bra fredag!!!

• Skojsuss

Hej hej på er!!!

Fredag igen, så skönt!!!!

I eftermiddag ska vi åka till mina föräldrar och berätta vad som väntar=) Ska bli väldigt spännande.. Går in i vecka 10 idag, känner att jag inte kan vänta längre.. vill ju så gärna kunna prata med dem under resans gång. Resten av familj/släkt och vänner har vi tänkt berätta för på julafton eller i dagarna däromkring..

I dag ha jag kännt en massa yrsel, kom knappt upp ur sängen i morse, så fick stanna hemma från jobbet!!!

Hoppas ni får en skönt helg, i snön=

• Skojsuss

Hej på er!!!

Länge sen jag skrev något nu, men brukar vara inne å läsa rätt ofta.. Hänt mkt på senaste..

FruLindström, tänker på dig! Fyy vad hemskt!!!

Själv e jag hemma från jobbet med grym magsmärta... ringde min BM idag som skickade mit vidare till gyn... pratade med dem och fick en tid på torsdag.. blev legom nervös... sucka hoppas allt e bra!!!

Mysigt att se era magar och vad ni har inhandlat i bildtråden..

Föresten nån som vet hur det är med smärtstillande, är det panodil och alvedon som är okej?

• Skojsuss

Hej på er!!!

Länge sen jag skrev något nu, men har varit inne å läst med jämna mellanrum!!! Varit ledig sen innan jul, men har ändå haft fullt upp.. renoverar och grejar för fullt, allt för att få de färdigt innan bebisen kommer.. då vill man ju bara kunna njuta dagarna långa=)

Usch imorgon är det tillbaka till verkligheten igen då man börjar jobba, känns väll sisådär.. får se hur det går med ryggen med, börjat få lite ont i den (jobbar på förskola)...

Hur sover ni? JAg brukar för detmesta sova på magen.. känns nu att det börjar "trycka" lite väl mycket när man ligger på den, så har himla svårt och somna nu förtiden, däremot sover jag mkt längre på morgonen än vad jag gjort på flera år..  men det blir det ju tyvär ändring på from i morgon=(
    Har inte berättat något på jobbet ännu, då jag "bara" var  i vecka 12 innan jul.. så imon får jag ta på mig något säckigt så jag kan dölja det fram tills jag hinner berätta iaf... Har ju börjat synas en del nu...

Tänk att man redan är i vecka 15, känns nästa lite overkligt... UL den 3 februari, längtar som bara den.. Dels för vi bestämt oss för att börja titta på bebis grejer och så efter där, men självklart för att få se det lilla livet=)

Hoppas allt är bra med er... Nu ska jag försöka hänga med här lite bättre när man kommer in i rutinerna igen...

• Skojsuss

holly03 - annars mår jag faktiskt rätt så bra... ont i magen emellanåt och svårt och äta.,. får peta i mig lite åt gången...

ne, iof gör det väll inget om föräldrarna få veta, men visst vill man hålla det hemligt ett tag till.. Själv ska jag skola in ett tvillingpar på 1,5 år med start nästa vecka.. kommer nog bli tufft..  Känns inte som det första man vill visa/berätta att man ska ha barn och kanske inte jobba längre än till maj/juni lr nått.. men men, så kan det bli ibland...

Hur mår du? Börjat inhanda något sött ännu?

• Skojsuss

jag är 25 år, fyller 26 i sommar.. själv? första barnet? Det är det för oss!!
    Kan må lite illa emellanåt men ingen större fara, värre med smärtan som kommer imagen iblnd... Har inte heller spytt nåogt, skönt!

Nej vi ska inte ta reda på könet, det får bli en överaskning!
    Så får bli lite inköpt av "neutrala" kläder här med.. Å Mumin e ju jättesöt, vart hittade du den?
    Har inte kollat särskillt mycket på kläder ännu, tänkte vänta tills UL.. då ska det inhandlas massor=) Inte bara kläder, utan säng, vagn å allt vad man behöver.. ska även tapetsera barn rummet.. vi tycker dock det är svårt vad för färg man ska välja.. funderar på ljusgult och någon barnbård... hmms....

Har du funderat på å söka HP??? har hört att det inte är alls många i förskolan som får det tyvär! Min BM tyckte man skulle söka hur lr hur bara för att påvisa att man faktiskt är behov av det i förskolan oxå!!!

• Skojsuss

okej!! Kanske man ska kika in på lindex å titta lite... Vilken storlek köpte du, 56? Svårt det där.. kan tänka mig att man får en hel del kläder i början...
    Nehe, nu borde jag egentligen sova, börjar jobba 6.30 imorgon.. men sov alldelles för länge i morse så inge vidare trött nu.. tur man börjar jobb, så man blir trött om kvällarna.. hela december tror jag knappt jag var vaken efter nio någon vardagskväll.. men klart tröttheten kanske har blivit bättre med!!!

• Skojsuss

Första jobbdagen avklarat, gick förvånatsvärt bra.. mysigt å träffa alla goa ungar igen, blev lite kramkalas allt=)
    Blev aldrig nått ritkigt läge att berätta på jobbet heller.. vill helst berätta för alla i arbetslaget samtidigt, inte lätt när det är en massa barn runtomkring hela tiden..

Nehe, nu ska vi åka å titta på en bil, en kombi=)

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011