Har varit på hälsosamtal idag, som jag längtat efter detta samtal... Blev inte alls som jag tänkt mig, så himla ledsen, fundersam och besviken jag var när jag gick där ifrån. Satt nära till gråt under hela samtalet, fick verkligen stålsätta mig för att inte börja gråta. Det jobbiga är att jag självklart är medveten om allt, men hon la fram det på ett sånt sätt som fick mig att känna mig totalt värdelös.
Då jag är lite överviktigt (vilket jag är helt medveten om, och har även påbörjat viktminskning som jag avbröt då jag fick reda på at jag är gravid), så anser hon att jag enbart får gå upp 6 kilo totalt under graviditeten.. Har redan gått upp 2.. så hur ska detta sluta. Jag var tvungen att genomgå glukosmätning eller vad det hette. Och utvecklade jag graviditetsdiabetes var det en fara för fostret.. Hon berättade vidare att dt var oansvarigt av mig att bli gravid med tanke på min vikt.. hmms!!! Sen sa hon att det var viktigt för mitt kommande barns hälsa att jag tog tag i saken och började gå ner i vikt. Vilket jag blev lite fundersam över, då jag hört att man absolut inte får banta under graviditeten.. Vilket min sambo (som tur väl va var med mig) kommenterade.. Då svarade hon bara, banta och gå ner några kilon är väll iaf inte samma sak!
Ska tillbaka på inskrivningssamtal den 9 december, då hoppades hon att vikten stod stilla eller allra helst att jag hade gått ner några kilon..hmms....
Funderar på å ringa å be å få byta barnsmorska!!!!
Var bara tvungen att få skriva av mig ltie, blev lite långt!!!!