• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • Emmastoffe

Jag kan hänga på. Vi ska ha vårt första barn, och det är beräknat till den 24 Juni 2011.
    När är du beräknad till?

• Myrie

Ja hjälp, det kände jag också. Kände inte att det var nån idé att skriva där nästan där det är så många svar. Jag är gravid med första barnet, BF 7 juli.

• FruLindström

Jag vet inte riktigt =S
    Ska på första hälsosamtalet hos BM på måndag.
    SIsta mensens första dag var 13/9....så borde va i v.6+4 eller något.
    Så tror det blir i slutet av juni.

Det roligaste är väl att de skedde på bröllopsresan =) 

• Emmastoffe

jag hade sista mensens första dag den 18 sept. och är beräknad till den 24 juni. Så om jag räknat rätt blir du nog beräknad till den 19 juni. :) Hur mår ni? Sympotom?

• FruLindström

Nja, perioden mellan mina "mensar" är längre än 28 dagar, har för mig att de senaste gångerna varit 36 dagar.
    Så därför jag tyvärr har svårt att räkna ut hur det ligger till =P

Jag mår annars väldigt bra, förutom väldigt morgonpigg, men det gör ju inget =)
     Lite mer kissinödig än vanligt kanske.

Men jag har även slutat snusa så känner mest av det. Men går faktiskt väldigt lätt när man har en underbar anledning.

Men är lite kluven. Hade tänkt köra en svensk damklassiker nästa år....men får lägga den på hyllan.
    Men är anmäld till tjejvasan i slutet av feb. Mår man skit bra hela graviditeten borde det gå utan större problem....men det vet man ju tyvärr inte?!?!?!?!?!

Har ni berättat eller håller ni det hemligt????

• emselott

Sista mensens första dag 29e sept och har BF kring den 6:e juli.
    Jag blev gravid under en helt osannolik vecka. Jag var i Frankrike ihop med sambon - en resa jag fick i 30-årspresent. Där nere friade sambon på det mest tokromantiska sättet och jag blev med barn. Mycket möjligt att det skedde på samma dag tom! :D

• FruLindström
    emselott skrev 2010-10-30 08:56:18 följande:
    Sista mensens första dag 29e sept och har BF kring den 6:e juli.
    Jag blev gravid under en helt osannolik vecka. Jag var i Frankrike ihop med sambon - en resa jag fick i 30-årspresent. Där nere friade sambon på det mest tokromantiska sättet och jag blev med barn. Mycket möjligt att det skedde på samma dag tom! :D
    Jag ryser när jag läser.
    Hjälp vad romantiskt...helt otroligt.
    Den slår ju min bröllopsrese-graviditet  med råge =P
  • FruLindström

Självklart massa grattis med =)

• emselott

Tack! Men du får ju inte tro att det var för att bräcka dig som jag skriv det där *skrattar* Det härliga är ju när man får fina gemensamma minnen för livet och dessutom mådde jag lite dåligt när han friade. Han var så nervös att han skakade i hela kroppen och jag som inte fattade vad som var på gång kände bara av den där stämningen i luften och fick ont i magen och trodde att vi skulle bli rånade eller nåt haha!
    Jag är fortfarande ganska omtumlad och tagen!  Dessutom bev pappa intagen på sjukhus samma kväll, och är kvar där fortfarande, plus att jag håller på med mitt exjobb och hoppade på en 15-poängskurs i förhandling och... Ja. *skrattar åt mig själv* Så det är liksom lite mycket just nu. Men jag tar allt med upphöjt lugn. Försöker iaf. Det mest påträngande är snussuget.. Jag slutade på stående fot när jag +ade.. :)

Jag har också mer än 28 dagar långa cykler, men känner å andra sidan av ÄL väldigt tydligt. Får väl se vad de säger när man ääntligen gör ultraljudet där man brukar fastställa hur långt man är gången.

Just nu känns det ungefär som när jag var liten och skulle börja skolan. Sjukt pirrig och nervös och längtar så jag knappt har ro att gå och lägga mig om kvällarna! (jag var kanske inte normal ens som barn..*flina*)

• FruLindström

Slutade med mes snusandet direkt. Men suger på tunna skivor av rå ingefära hela dagarna och det gör det faktiskt mycket lättare.
    Haha, nä då, men tror ändå du bräckte mig =P
    Men det vet ju inte barnet om när den sen på äldre dar får reda på att den blev till på mammas och pappas bröllopsresa ;)

Låter lite som vårat liv. Jag har egentligen planer på att börja plugga ev samtidigt som vi funderar på att flytta till en annan stad. Mannen var på anställningsintervju i Oskarshamn förra veckan (vi bor nu i Vetlanda). Damklassikern, polishögskolan, för trång lägenhet?, hur kommer djuren ta det?, ekonomi?, båda har jobb men tycker ändå det kan va svårt att få pengarna att räcka ibland, bestiga kebenekaise nästa sommar med 2 andra par (tror vi får hoppa det =P).
    Mycket tankar och frågor....men tror att det alltid är så? För alla. Total lycka men samtidigt ett styng av rädsla för hur man ska klara det.

Vi har tänkt att försöka vänta med att berätta till julafton...får väl se om vi klarar det ;) 

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011