Inlägg från: Anonym (samma lika) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma lika)

få 10-åring att sova i egen säng själv!!! HJÄLP

när jag träffade min man så sov hans son som då var 7-8 år i hans säng JÄMT! han hade vart ensam med sonen sen han var ca 1 år så det hade blivit naturligt att han sov med pappa alla nätter när han var hos honom. i början innan vi blev seriösa så tycket jag väl att de var mest gulligt att dom hade den nära relationen men sen gick det till den gränsen att.. nä men du kanske ska sova hemma för pojken vill sova med mig??? då blev jag less.... sa vad jag tyckte om saken och sen den dagen har pojken sovit i sin egen säng han har kanske kommit 4 gånger på 4 år. nu är han 12 år och försöker fortfarande få sova i våran säng om jag eller pappa är borta men med mig får han inte sova!! men pappa däremot går det fort farande..... vi gjorde så att vi förklarade att du är så pass stor nu att du kan sova i egen säng. och jag menar han har fortfarande lampa tänd på natten. låt han ha det tills han känner sig trygg.... tror inte man gör barnen någon tjänst i att ha dom i sängen. är dom inte rädd så är det ju bara ett sätt att vara den som har kontrollen hela tiden barn är smart!

i min säng sover jag och min man!!! vårt sovrum är ju det enda rummet i huset som är vårt där ingen annan har att göra.... alla vill ju ha sitt eget kryp in?? både barn och vuxna!!

Svar på tråden få 10-åring att sova i egen säng själv!!! HJÄLP