Anonym (ångest) skrev 2011-01-04 10:59:32 följande:
"................Hur vet man om det är ens eget mående det är fel på eller ens förhållande? Det är trevligt i alla fall att läsa att det finns de som tagit sig ut på andra sidan även om den där speciella kvinnan dykt upp.
Jag tror att det är vanligt och helt sunt att tänka som dig. Att ibland fundera, ifrågasätta och undra om det är såhär livet ska vara eller om det går att leva/göra annorlunda, kanske med en annan partner. Jag själv funderar ofta på om gräset är grönare på andra sidan, trots att jag lever (och tidigare levt) i en bra relation.
Jag tror att vissa (jag bla) lever nära sina känslor och har lätt att bli kär, förälskad, attraherad eller kåt på en annan människa. Vad man sedan väljer att göra med sina känslor är ju en annan sak.... Skulle jag hoppa på varje impuls jag känt för någon annan än min partner så skulle jag varit konstant otrogen eller bytt partner väldigt ofta genom åren.
Nu är jag tokattraherad av en tjej och håller på att gå i atomer emellanåt men jag försöker hålla huvudet kallt eftersom jag vet hurdan jag är

Jag tänker mer rationellt nuförtiden också. Visst vill jag testa mina känslor för henne men samtidigt så är jag inte beredd att offra min man, eller vår relation, som jag har det kanon med. Jag försöker väga för- och nackdelar och ser helt enkelt att min nuvarande relation har så mycket mer plus än jag tror att den här kvinnan skulle kunna ge mig.
En sak till som jag tänker på när jag läser ditt inlägg är att du sätter något slags romantiskt hopp i att hitta "den speciella kvinnan". Som om en människa liksom skulle göra dig hel. Jag tror snarare att det ligger hos dig. Ingen människa i världen kan göra dig lycklig 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året, oavsett kön. Det är bara i prinsessans värld, Starlet och Vecko Revyn som sådant existerar

Jag menar inte att låta störig, inte alls, men tror att du måste tänka om lite där, så att du inte hoppas på något orimligt. Ingen människa är Jesus. Vi är ju bara människor...