Anonym (också flata) skrev 2011-04-22 10:05:20 följande:
Jag tror ju inte att det finns någon fast gräns, utan man inom varje förhållande måste definiera dess gränser. För vissa är det otrohet att ens tänka på någon annan, för vissa är det inte otrohet förrän man har ett längre förhållande med någon annan. Och allting däremellan. Så när jag frågade om du hade pratat med din man menade jag mer "har ni diskuterat var gränsen för otrohet går" än "har du berättat att du är intresserad av någon annan". Hångla utan att berätta - det beror nog på vad du lägger i ordet "hångla". Och om du skulle få dåligt samvete. För vissa ligger ju otroheten inte så mycket i själva hånglet som i att partnern inte berättar något.
Har du "testat" din man? Typ: "Vet du, jag tror att det är en tjej på jobbet som stöter på mig." (Sagt med lite förtjusning och... *letar efter rätt ord*) Eller: "Alltså, Anna på jobbet kom in på mitt rum i dag igen. Hon är så himla läcker. Om jag skulle vara med en tjej någon gång hade det varit hon." Se hur han reagerar. Eller är det för jobbigt, för privat, för...viktigt?
Nej jag har inte tagit upp det. Min man har bestämda åsikter om det där med otrohet. Han menar att det blir slut direkt om jag skulle vara otrogen, medan jag är mer flexibel och menar att man faktiskt kan göra snedsteg och hångla, eller tom ligga, med ngn annan utan att för den sakens skull vilja skiljas. Så nej, jag har inte tagit upp det. Inte just nu men vi har pratat mycket om otrohet förr.
Om jag skulle ta upp det så skulle han mest troligt fråga om jag ville ha en trekant eftersom vi diskuterat det tidigare (men då med två män och mig). Jag känner dock att jag absolut i n t e vill det med henne. Jag vill ha henne för mig själv

Och så skulle det bli jättekonstigt eftersom jag är kär i henne. En trekant vill jag bara ha av lust, inte kärlek.
Jag tror säkert att jag skulle kunna fria mig genom att säga att det var "en kul grej" eller liknande om vi hånglat. Men det känns så låååångt bort. Jag vet inte hur jag ska fånga henne. Hon verkar intresserad av mig och frågar rakt ut (vilket iofs kan vara skämt?) men hon bjuder aldrig med mig om hon och hennes gäng ska gå ut etc. Vet inte om hon är osäker på vad jag vill eller om hon är rädd. Eller så har jag bara fantiserat ihop allting och tror att hon blir påverkad av min närvaro bara för att jag blir påverkad av hennes....
Hur vet man??