Hugful80 skrev 2010-10-31 10:29:28 följande:
Men ja, jag skulle ställa frågan rätt ut om jag misstänkte något och ja, jag skulle acceptera svaret jag får eftersom det är MIN PARTNER som svarar, som jag litar på till 100%. Jag går inte runt och misstror min partner.l Jag vet inte vad för män ni har hittat där man alltid måste tro att han inte talar sanning, men min gör faktiskt det.
alltså - HAHAHAHA!
nej, TS, lyssna inte på denna människa. har du känt en magkänsla så stämmer den nog också. tar jag mig själv som exempel har magkänslan ALLTID stämt, 100% av gångerna den velat säga mig något.
jag fick en magkänsla att min (ex-)pojkvän var otrogen, men valde länge att ignorera den eftersom jag var av uppfattningen att han ALDRIG skulle göra ngt sådant eftersom han borde veta att han inte kunde få någon bättre än mig (hemskt tänkt av mig måhända - men jag vet att många förstår vad jag menar. den ena av två personer i ett par kan tyckas vara mer trolig som potentiell otrogen - och i vårt fall var det INTE han, det trodde ingen) (hetsa inte upp er över föregående parentes, det är inte den som är det viktiga)
hur som helst - jag konfronterade honom eftersom jag redan då insett att min magkänsla alltid haft rätt, men han blånekade och skällde ut mig för anklagelserna. detta hände sedan ett par gånger till.
här måste jag flika in att han alltid varit noggrann med att bibehålla sin integritet - dvs hans mail och sms var superhemliga, något jag valde att respektera och alltid hade gjort. med facit i hand - det borde jag INTE gjort.
en dag hade han glömt att logga ut från sin mail innan han åkte till jobbet, och jag liksom drooogs dit. något kändes ju fel. och det var det, kan jag säga. BIG TIME.
bara genom hans mail en dagen lyckades jag lista ut att han varit otrogen med 4 olika tjejer under drygt 2,5 av de 3 åren vi varit tillsammans. senaste mailet från "den första tjejen" var mottaget/skickat 3 veckor tidigare. han hade alltså fortsatt hålla kontakten med dom flesta, och det som gjorde mest ont var att läsa innehållet i mailen...det var en helt annan människa. sjukt obehagligt att ha inse att man levt ihop med någon i 3 år och inte ha en aning om vem det egentligen är. jag fick också lösen till hans andra mail senare (jag krävde det) och där fanns det en till tjej han knullat med.
nu var ju den här killen ovanligt korkad som sparade alla dessa mail (och glömde ta bort ALLA mail från sin andra adress innan han gav mig lösenordet...haha, för det märktes att han hunnit radera några...sopa)
nu blev det väldigt mycket om mig, jag ville mest förklara varför jag tycker synd om dig eftersom din pojkvän med största sannolikhet är otrogen (bara det faktum att han skickat sms:en ser jag som otrohet, men det verkar ju helt klart ligga mer bakom...tyvärr).
jag vet också hur lätt man kan förneka saker - länge - och vilket jävla slöseri med tid och energi det är.
dumpa och gå vidare, man mår skit ett tag (i mitt fall ca 3 månader av totalt mörker) men det är värt varenda ångestsekund - eftersom det dåliga i ditt liv försvinner om du lämnar honom, så det kan BARA bli bättre! :)
kram & lycka till!