• Anonym

Snokade, hittade saker jag inte ville veta.. Mår skit:(

ja jag kollade min sambos telefon, fick syn på ett sms av misstag som gjorde mig orolig och dum som jag var så letade jag efter fler, vilket bara gjorde mig MER orolig. Nej han är knappast otorogen men helt klart så "flirtar" han med en av sina kvinnors kunder, och hon med honom. Jag vill inte veta ,jag ångrade att jag ens kollade för nu mår jag skit. Inte kan jag säga något eller fråga honom heller -skulle bli jättearg om han "snokat" i min telefon.. Så jag vet att jag får skylla mig själv men frågan är vad jag ska göra av alla mina jobbiga känslor. Att veta att han är intreserad av någon annan än mig känns som ett stort svart hål i mitt hjärta. Ännu värre att han ska åka till Göteborg där hon bor och träffa henne( med jobbet) nästa vecka...Fy vad jag mår dåligt ;(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-30 10:35
    Såklart ska det stå en av sina KVINNLIGA kunder och ingenting annat....

• Svar på tråden Snokade, hittade saker jag inte ville veta.. Mår skit:(
  • Glädje58
    Hugful80 skrev 2010-10-31 10:53:57 följande:
    Och? Om magkänslan hade fel då? Vad gör man då?
    Om magkänslan hade fel, vilket den sällan har, så hade hon ändå ett skäl till varför hon tittade i hans mobil. Det kändes befogat.

Faktum kvarstår ändå, innehållet i de sms ts hittade, de kräver absolut en förklaring. Och om det endast var en jargong de körde med, för att det skulle kännas lite kul och spännande så tycker jag ändå att han borde talat om detta för ts. "Det här är en jargong jag måste ha med en av mina kunder, detta för att kunna behålla kunden" När jag skriver detta så ser jag hur djävla dumt det låter. Så här håller man väl ändå inte på med kunderna. Nä, du. Det här går inte jag på...
  • Bakverk

Gå på din magkänsla och kvinnliga intuition! du har rätt att ställa krav och bli behandlad med respekt! Man skriver inte vad som helst till en kund....eller?! Han måste ju kunna tänka på konsekvenserna av hans handlade, tänk om du gjort på samma sätt?!! Hur mycket hade det inte svidit för honom och känns som en kniv i hans hjärta???!!! Du måste stoppa att detta pågår och ska inte acceptera det! Och att du kollat hans mobil i detta fallet spelar ingen roll, du har inte betett dig fel det är han som håller på med saker bakom din rygg och det var säkert därför han var mer "gulliggullig" igår för att han känner på sig att något är fel och att han är ute på djupt vatten......

Molly kom ut som en raket 31/12-08!!! 1590 gr, 42 cm...
  • Faile
    Anonym skrev 2010-10-31 07:30:32 följande:
    Det var ju inga kärleksförklaringar men en massa sms av typen : Är på plats på kontoret nu,kom hit!! Väntar..;) " "kanske kan ta en snabb lunch imorgon, om du vill träffa mig ?" svar :OM jag vill ?:)blir nog mer än en lunch om jag får välja ,kram" "tack för ett bra jobb, du är helt enkelt bäst" - "he he, tack vännen; ) jag vet att du tycker det, du är inte så dum du heller ,kram" "har många möten hos se i Göteborg den närmaste tiden, är det du som har ordnat det eller;)? Vad har du egentligen sagt till de andra ?" -" spelar det någon roll vad jag sagt;) huvudsaken är ju att du kommer HIT ;) kanske dags att flytta hit ;) ?" -"vad menar du med hit....till göteborg eller....till dig;)?" "vad vill du att jag ska mena;) ?valet är ditt...finns gott om plats här...både på kontoret och hos mig;) kram!" Etc etc etc.... Mår illa av att tänka på det, för mig är det svårt att tolka på något annat sätt. Pratade aldrig med honom igår, känner mig mest ledsen , funderar på honom, på oss. Fast han märkte ju helt klart att något var fel och var mer kärleksfull och omtänksam än någonsin, har lite svårt att ta till mig det bara...
    Inga kärleksförklaringar? Ursäkta, men de där sms:en låter som om de redan har en etablerad relation av något slag. Och nu menar jag inte vänskapsrelation.
    I mina ögon har de redan klarat av flirt och raggningen, för ett tag sedan av allt att döma.

Hade aldrig aldrig godkänt något som det här. Han hade kunnat gorma ihjäl sig om felet i att snoka, det ändrar inte faktum att han är helt off limits och att det uppenbarligen fanns något att snoka reda på.
    Hade jag inte kastat ut fanskapet så hade jag absolut börjat kräva ett och annat. Hade han velat anklaga mig istället för att förklara sig hade det definitivt varit tack och adjö.
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Anonym (been there)

Du MÅSTE ta itu med det hela. Du kommer att gå sönder annars. Det är en jätteskillnad på att kränkningarna snokeri vs otrohet, och det är viktigt att du förstår det och inte låter honom kollra bort dig med motanklagelser. Såååå lätt hänt när man skäms själv för att man snokat!

På två sätt: antingen erkänner du, lugnt och sansat, "jag skäms för att jag gjorde det här men kan inte ångra mig pga det jag hittade" ELLER så ber du honom om att ni ska titta igenom telefonen tillsammans! Och hoppas på att han inte hunnit raderat dem. Om han vägrar så kan du ta det som ett bevis. Om han går med på det så har han en chans att förklara för dig.

Jag har fått reda på otrohet och flirteri genom att snoka. Det är jättehemskt, särskilt när man inte vågar konfrontera pga hur man fick informationen. Om jag skulle bli osäker och misstänksam igen så skulle jag be min man att visa mig sina sms och samtalslistor, så att det sker öppet och diskussionen kan komma direkt. Det förutsätter att man kan ta det lugnt och inte bli arg och anklagande...

• Anonym (prata)
    Anonym skrev 2010-10-31 07:30:32 följande:
    Det var ju inga kärleksförklaringar men en massa sms av typen : Är på plats på kontoret nu,kom hit!! Väntar..;) " "kanske kan ta en snabb lunch imorgon, om du vill träffa mig ?" svar :OM jag vill ?:)blir nog mer än en lunch om jag får välja ,kram" "tack för ett bra jobb, du är helt enkelt bäst" - "he he, tack vännen; ) jag vet att du tycker det, du är inte så dum du heller ,kram" "har många möten hos se i Göteborg den närmaste tiden, är det du som har ordnat det eller;)? Vad har du egentligen sagt till de andra ?" -" spelar det någon roll vad jag sagt;) huvudsaken är ju att du kommer HIT ;) kanske dags att flytta hit ;) ?" -"vad menar du med hit....till göteborg eller....till dig;)?" "vad vill du att jag ska mena;) ?valet är ditt...finns gott om plats här...både på kontoret och hos mig;) kram!" Etc etc etc.... Mår illa av att tänka på det, för mig är det svårt att tolka på något annat sätt. Pratade aldrig med honom igår, känner mig mest ledsen , funderar på honom, på oss. Fast han märkte ju helt klart att något var fel och var mer kärleksfull och omtänksam än någonsin, har lite svårt att ta till mig det bara...
    För mig är det rätt tydligt att han antagligen ligger med henne, eller åtminstone vill det. Jag tror du innerst inne vet det, men förtränger det för det är för jobbigt att ta in.
    Han har gått över gränsen -MYCKET värre svek än att du snokat i hans mobil.
    Jag förstår att det här måste vara jättejobbigt, men jag tror du måste prata med honom. Säga att det är oacceptabelt att han han skriver så med henne. Tyvärr tror jag de kommer fortsätta bakom din rygg ändå, sålänge du inte sätter ner foten ordentligt. Hur länge kommer hon vara hans kund? Om du inte gör något så kanske han går hela vägen? du har chansen att förhindra det, kanske han inser vad han håller på att mista då?

Till ni som skriver att detta är "oskyldigt". Det är fruktansvärt naivt. Hade ni verkligen tyckt det var ok om det var era män som skrev såhär med en annan kvinna?
  • Anonym (samma här)

Jag tycker först&främst att du skall tala med honom.
    Det där Sms är inte ok,det är att gå över gränsen anser JAG..

Men du verkar inte heller tycka att det är ok!
    De kanske inte har gjort mer än just flörtat så,men lika ont gör det ändå.
    Vissa killar & tjejer är i behov av grov bekräftelse,att de söker utanför förhållandet efter det.

Inte för tröst nu,men jag har suttit i precis samma sits som du,min Man upprepade detta sms/mail,samtals flörtande även efter första gången jag kom på honom!

Eller egentligen så såg jag bara tjejens sms den gången inte hans svar,så då förklarade han bort det,dessa saker upprepade sig men jag hade aldrig svart på vitt..

Förrän för c.a ett år sen då jag hittade både hans& tjejernas mail,sms....

Han "erkände" & vi hade en tuff tid..

Idag har jag förlåtit det han gjorde,men jag litar inte på honom såsom förut...
    Men jag vet att han inte gick längre än så,han hade alltså inte gjort något fysiskt med dessa tjejer....

Men de som förvånar mig är att din sambo inte märker något?
    Något sådant får en att må så fruktansvärt dåligt,så de går ju knappt att dölja...

Prata med honom!!!!

• sthlm84

fattar inte hur du orkar att dra ut på tiden och går runt och må dåligt. Varför inte vara rak och säga - fan, det var fel av mig att läsa dina mess i smyg men med känslan jag har kunde jag inte låta bli.
    Hur kan du kräva ärlighet från honom om du själv inte kan stå för vad du har gjort?

• Anonym

Ts,ledsen att behöva skriva det men, inse att han är otrogen...

)blir nog mer än en lunch om jag får välja ,kram" 
    läs mellan raderna, de har redan haft sex

kanske dags att flytta hit ;) ?" -"vad menar du med hit....till göteborg eller....till dig;)
     Man erbjuder inte någon som man inte har en intim rellation till att flytta hem till sig efter ett antal "sexiga" sms

Sorry, men saningen gör ont, bespara sig en massa tid och gör slut nu. Du kommer att få jätte svårt att lita på honom i framtiden och du kommer bara att bli mer sårad.

• Matruskan77
    Faile skrev 2010-10-31 15:16:47 följande:
    Inga kärleksförklaringar? Ursäkta, men de där sms:en låter som om de redan har en etablerad relation av något slag. Och nu menar jag inte vänskapsrelation.
    I mina ögon har de redan klarat av flirt och raggningen, för ett tag sedan av allt att döma.

Hade aldrig aldrig godkänt något som det här. Han hade kunnat gorma ihjäl sig om felet i att snoka, det ändrar inte faktum att han är helt off limits och att det uppenbarligen fanns något att snoka reda på.
    Hade jag inte kastat ut fanskapet så hade jag absolut börjat kräva ett och annat. Hade han velat anklaga mig istället för att förklara sig hade det definitivt varit tack och adjö.
    Är inne på precis samma linje som du!
  • Anonym (S)
    Hugful80 skrev 2010-10-31 10:29:28 följande:
    Men ja, jag skulle ställa frågan rätt ut om jag misstänkte något och ja, jag skulle acceptera svaret jag får eftersom det är MIN PARTNER som svarar, som jag litar på till 100%. Jag går inte runt och misstror min partner.l Jag vet inte vad för män ni har hittat där man alltid måste tro att han inte talar sanning, men min gör faktiskt det.
    alltså - HAHAHAHA!

nej, TS, lyssna inte på denna människa. har du känt en magkänsla så stämmer den nog också. tar jag mig själv som exempel har magkänslan ALLTID stämt, 100% av gångerna den velat säga mig något.

jag fick en magkänsla att min (ex-)pojkvän var otrogen, men valde länge att ignorera den eftersom jag var av uppfattningen att han ALDRIG skulle göra ngt sådant eftersom han borde veta att han inte kunde få någon bättre än mig (hemskt tänkt av mig måhända  - men jag vet att många förstår vad jag menar. den ena av två personer i ett par kan tyckas vara mer trolig som potentiell otrogen - och i vårt fall var det INTE han, det trodde ingen) (hetsa inte upp er över föregående parentes, det är inte den som är det viktiga)
    hur som helst - jag konfronterade honom eftersom jag redan då insett att min magkänsla alltid haft rätt, men han blånekade och skällde ut mig för anklagelserna. detta hände sedan ett par gånger till.
    här måste jag flika in att han alltid varit noggrann med att bibehålla sin integritet - dvs hans mail och sms var superhemliga, något jag valde att respektera och alltid hade gjort. med facit i hand - det borde jag INTE gjort.

en dag hade han glömt att logga ut från sin mail innan han åkte till jobbet, och jag liksom drooogs dit. något kändes ju fel. och det var det, kan jag säga. BIG TIME.
    bara genom hans mail en dagen lyckades jag lista ut att han varit otrogen med 4 olika tjejer under drygt 2,5 av de 3 åren vi varit tillsammans. senaste mailet från "den första tjejen" var mottaget/skickat 3 veckor tidigare. han hade alltså fortsatt hålla kontakten med dom flesta, och det som gjorde mest ont var att läsa innehållet i mailen...det var en helt annan människa. sjukt obehagligt att ha inse att man levt ihop med någon i 3 år och inte ha en aning om vem det egentligen är. jag fick också lösen till hans andra mail senare (jag krävde det) och där fanns det en till tjej han knullat med.

nu var ju den här killen ovanligt korkad som sparade alla dessa mail (och glömde ta bort ALLA mail från sin andra adress innan han gav mig lösenordet...haha, för det märktes att han hunnit radera några...sopa)

nu blev det väldigt mycket om mig, jag ville mest förklara varför jag tycker synd om dig eftersom din pojkvän med största sannolikhet är otrogen (bara det faktum att han skickat sms:en ser jag som otrohet, men det verkar ju helt klart ligga mer bakom...tyvärr).
    jag vet också hur lätt man kan förneka saker - länge - och vilket jävla slöseri med tid och energi det är.

dumpa och gå vidare, man mår skit ett tag (i mitt fall ca 3 månader av totalt mörker) men det är värt varenda ångestsekund - eftersom det dåliga i ditt liv försvinner om du lämnar honom, så det kan BARA bli bättre! :)

kram & lycka till!
Svar på tråden Snokade, hittade saker jag inte ville veta.. Mår skit:(