• Runawaybride

Wow: bantningspillret FUNKAR!!

Hej!

Jag är lite lätt uppe i varv just nu och vill bara få berätta det för nån...

Jag är en överviktig kvinna på 28 år som har bantat  "som vanligt" så att säga, med mycket konditionsträning och strikt med maten, i ca ett år. Då har vågen flamsat upp och ner ett hekto hit och dit och det har känts lite som att gå ett steg och gå två tillbaka. Sammanlagt har jag dock gått ner 10 kg men nu gått upp hälften igen....Nåväl, nu vet ni hur förutsättningarna ser ut.

Iförrgår kväll började jag med ett receptfritt bantningspiller, Glycosil, som är ett kosttillskott av gröna kaffebönor, utan koffein. Tydligen ska det också ge en bättre fördelning mellan muskler och fett. Jag fick en provmånad för 79 spänn, man käkar 2 kapslar om dagen. Nu till det otroliga: Jag har gått ner 1 kg på en dag! Det brukade jag inte ens när jag bantade som bäst. Och det konstigaste av allt är att jag har verkligen inte "skött mig". Jag BigMac o co: till middag och glass på kvällen, och den enda motion jag gjort är att strosa på stan. Mina jeans sitter redan mycket lösare, min mage putar inte som den brukar (folk frågar annars om jag är gravid) och jag har liksom stramats upp ungefär som om jag kom från ett träningspass. Så ni förstår att jag är lite eld och lågor över detta...fortsätter det så här är det nog det bästa som hänt mig (förutom min man då...hihi)

Kan ju inte lova att det fortsätter så här, eller att det funkar för alla, men vad jag hört så funkar det revolutionerande för endel, och jag är visst en av dem. Och 79 spänn kan man ju loosa om inte annat.  Men testa det inte om du är gravid eller ammar.

Jösses vad glad jag är! Ska till gymmet och har börjat käka Nutrilette också, så nu blir det väl åka av.

Ha det gott!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-31 14:17
    Uppdatering nästa dag:

Imorse hade jag gått ner ett halvt kilo till...! Kanske bara är vatten eller nåt men ändå, nu har jag gått ner 1,5 kg på två dagar och det är helt sjukt. Det kanske funkar ändå alltså.

• Svar på tråden Wow: bantningspillret FUNKAR!!
  • Anonym (men..)

Vad är det med överviktiga som tar piller för att den snabba och enkla vägen gå ner i vikt?
    Ni kan ju inte stoppa i er mat från donken och GLASS, ta ett piller och tro att ni kommer bli smala? Även om ni mot all förmodan går ner i vikt på kort sikt så kommer ni gå upp igen den dagen ni slutat med pillren. Varför? Jo för att ni inte ändrat era matvanor/motionsvanor.

Det finns liksom en ANLEDNING till att ni är feta, ta tag i den istället! 

• Runawaybride
    Jennie med ie skrev 2010-10-30 18:18:02 följande:
    Ingen reklam? Dumhet alltså.. Beklagar.
    Nå, jag är hellre dum än taskig i alla fall.
  • mannekarlsson

Runawaybride, stå på dig! Jag tycker det är superkul att du hittat något som funkar för dig! Och till er andra som avundjukt tycker att "hon måste vara korkad", eller "det är bara reklam"; gå och skacka skit om era grannar i stället för att försöra glädjen för någon som det går bra för!

Det verkar som Glycotil funkar jättebra för vissa och inte alls för andra: här är en site med en massa omdömmen av folk som prövat Glycotil för att gå ner i vikt

Angående Nuform: svärmor har köpt piller av dem och det var inga problem. Det är klart att om man inte säger upp abbonemnanget inom den tid de angett så får ett till paket till! Då får man ju skylla sig själv! Det har hänt mig med Bonniers Bokklubb, men inte går jag och anmäler den för lujendrejeri; jag är en vuxen person som inte avslutade abbonemanget som avtalat, därför får jag betala för nästa leverans.

• blondandpink

bra men piller kan ge riktigt livshotande biverkningar på lång sikt men å andra sidan
    är ju övervikt också livshotande så det kanseke e bättre än inget eller en start.

• Jennie med ie

Avundsjuka? Nej, inte alls. Men att ta ett kilo mindre från ena dagen till den andra som bevis för att ett piller man stoppat i sig är det som skapat viktnedgången ÄR dumt,. eller naivt åtminstone.

• Madsen1234

Reagerade på att du var helt fanatisk över att du hade tappat ett kilo på en dag. Det kallas också för kroppsvätska. Din vikt kan pendla flera kilon per dag oavsett vad du stoppar i dig. Beroende på väder och hur mycket/lite du dricker. Kroppen sväller liksom beroende på värme/kyla med mera. Knappast något att ropa hurra för. Håller med dom flesta här. Sluta ta en massa konstiga piller som reklameras som mirakel kurer men där biverkningar undanhålls i syfte att sälja.

Rätt kost och motion är det bästa. Gå du inte ner i vikt så motionera lite mer... 

• Anonym (Mumin)

Uppdatera om en månad!

Du har helt enkelt ätit fel om du inte gått ner mer än 10kg på ett år och har haft en övervikt på 20-30kg..

Jag har gått ner 6kg som mest på 5 dagar (trots normalviktig), det gör man ganska lätt med en proteindiet. Så varför köpa dyra piller när man lätt fixar det med lite kostexperiment?

• lonelycowboy

kaffe kapslar funkar verkligen, köpte en burk hos vitamingrossisten, hela 800mg extrakt för 289:,

• Anonym (Jk)

Uppdatera gärna om 4-6 v !!

• Anonym (Polly)

men seriöst, om man går ner ett kilo på en dag, vad tror man egentligen det är som försvinner?
    hur naiv får man vara?
    är det värt att skada kroppen och hälsan istället för att äta nyttigt och motionera?

• hurdummaeni

Hej! tack så mycket för skrattet, jag skrattade mig igenom halva tråden. trådskaparn vet ingenting om viktnedgång, och det är uppenbart att resterande som kommenterat inte heller vet något om vad de pratar om. jag har jobbat med detta i över tio år och ska klargöra lite för dig...

bantningepiller är diurerande, dvs urindrivande. det betyder att de tar kroppens vattenreserv (som aldrig bör lämna kroppen) och får dig att kissa ut det. därför står det att man gått ner 6 kg på en dag, som någon i tråden sa. desa kilona går upp igen så fort du dricker vatten, kroppen behöver nämligen sitt livsviktiga vatten för att kroppsfunktionerna ska fungera som de ska.

alltså, ge fan i piller, de är oftast bara diurerande och innehåller något form av uppiggande medel, men i väldigt låga doser.... de innehåller också kryddor vilka påverkar förbränningen, MEN det påverkar förbränningen ytterst lite, alldeles för lite för att det ska vara värt det.

hur de faktskt kan få en att gå ner i vikt:
    *placebo-effekten, dvs "nu när jag gått ner å mycket kan jag väl inte äta det här..?"
    eller " nu när jag går på pillerdiet ska jag passa på att röra mig lite mer och försöka äta bättre"

dvs, man får en placeboeffekt av att det fungerar, tänker mycket på det, blir centrerad kring det, och på grudn av att man blir centrerad kring det börjar tänk nyttigare.

*man ska dricka mycket vatten när man tar pillerna
    -iofs så försvinner det mycket vatten då de är urindrivande, men att dricka mycket vatten är en jättebra ide om man vill gå ner i vikt, detta kan vara ett sätt att göra sig uppmärksam på att dricka mer vatten. en början på en god vana med andra ord, sålänge man fortsätter dricka så mycket vatten.

dvs, drick mycket vatten, träna 2-3 gånger i veckan (räcker med ett lätt joggingpass eller lite övningar med kroppen i en timme, armhävningar, situps osv) så komemr du se grova resultat redan efter 2 månader. du komemr ha gått från slapp till tränad. om du fortsätter med dina piller i två månader kommer du väga lika mycket men skifta hel tiden beroende på hur mycket du kissar. du kommer förmodligen äta mer ibland för att du "har ju gått ner" vilket kan resultera i viktuppgång istället.....

varför tror folk att det faktiskt finns ett sätt utan att äta mindre? det är det enda man behöver göra för att fettet sa försvinna.

btw, det mesta av vikten försvinner av att man äter mindre, inte frö att man tränar!
    baar ät mindre så rasar kilona, 10kg på ett år är fullt normalt UTAN ansträngning och UTAN att behöva träna!

om du tränar dessuotm, kommer du få en fin slank, tränad kropp också. det blri alltså bäst omman kombinerar de två...

• Eliza02
    En slät kopp skrev 2010-10-30 12:52:54 följande:
    Det osar reklam....

JA det gör det verkligen!! Jag har tagit kaffe tabletter,is da shiit!! Funka inte ett skiit!!!
  • snordin81

Hej!

Jag såg att den här tråden var rätt gammal, men jag är nyfiken på hur det gick för dig med bantningspillret med den där klorogensyran. Funkade det i längden? fick du några bivärkningar?

Mvh

Fia

Svar på tråden Wow: bantningspillret FUNKAR!!