• JessAnn

TFP utan hemsjukvård?

JAg tycker du ska förklara läget för läkaren och att du inte vill bli utskriven utan fortfarande vara på permision.
    Läkarna som behandlar dessa prematurbarn ska veta hur de fyller in TFP. Bedömmer de att du ska ha vård av allvarligt sjuktbarn så kommer han få fylla i andra blanketter från FK.
    FK har damma regler över hela landet så oftast är det läkarna som gör själva bedömningen av vilken vård ni ska ha.

• JessAnn
    JessAnn skrev 2010-11-01 21:00:05 följande:

JAg tycker du ska förklara läget för läkaren och att du inte vill bli utskriven utan fortfarande vara på permision.
    Läkarna som behandlar dessa prematurbarn ska veta hur de fyller in TFP. Bedömmer de att du ska ha vård av allvarligt sjuktbarn så kommer han få fylla i andra blanketter från FK.
    FK har damma regler över hela landet så oftast är det läkarna som gör själva bedömningen av vilken vård ni ska ha.

samma ska det stå- inte damma
  • JessAnn
    mina12 skrev 2010-11-01 21:05:23 följande:
    Reglerna är samma, men tyvärr är det olika handläggare och de gör olika bedömningar... Tråkigt men sant.
    Nja, när det gäller vård vanliga av allvarligt sjukt barn är det inte de vanliga handläggarna som får  detta beslut. Det görs av "några" handläggare. Grejen är ofta  fyller man inte in det man ska på blanketterna och tyvärr är det vi som drabbas av detta.
  • JessAnn
    JessAnn skrev 2010-11-01 21:09:00 följande:
    Nja, när det gäller vård vanliga av allvarligt sjukt barn är det inte de vanliga handläggarna som får  detta beslut. Det görs av "några" handläggare. Grejen är ofta  fyller man inte in det man ska på blanketterna och tyvärr är det vi som drabbas av detta.
    jag kan inte skriva idag... När det gäller vård av allvarligt sjukt barn ska det stå
  • JessAnn
    mina12 skrev 2010-11-01 21:13:04 följande:
    Jo, det är specialhandläggare, men det är ändå upp till dem att göra en bedömning. Det var vår läkare som sa att hon skriver ut intyg för allvarligt sjukt barn, men att man ändå inte alltid får vara "lediga" båda två, för hon hade varit med om avslag trots lika intyg...
    Låter ju inte bra. Sånt måste de ju få feedback på. Känns inte ok.

När vi fick tillfälligt vård av allvarligt sjukt barn begärde vi samma handläggare för att vi skulle kunna bedömmas tillsammans.
  • JessAnn
    cloudberry79 skrev 2010-11-01 21:38:35 följande:
    Samma här och vi fick en supertrevlig handläggare! Hon kunde ringa och diskutera sådant vi skrivit och fixade bådas utbetalningar riktigt snabbt. En riktig klippa! Hade vi inte haft henne som handläggare hade vi nog varit rätt lost när det gällde anmälan-begäran-intyg etc. Hon förklarade precis vad hon behövde redan vid första kontakten.
    Vi fick samma bemötande som ni. Hon ringde faktiskt upp oss när blanketten inkom från läkaren och det första hon frågade var hur sonen mådde och hur det gick med honom SEN pratade hon om blanketten.

Men så som vissa härinne har blivit bemötta är inte ok. Det måste ju fram till myndiheten.
Svar på tråden TFP utan hemsjukvård?