• Anonym (Hmm)

Behöver gifta män krydda`?

Ikväll var det närmsta jag var att vara med en gift man. Visste inte om det från början. Han var bara en sån där man verkligen ser. Han kom fram o pratade när jag skulle fara. Visade sig han skulle åt samma håll som mig o hade skjuts (erbjöd mig att följa).

Visade sig han var gift sen många år men väldigt charmig, snygg och kramig. Nå väl i skjutsen så började han stryka mitt ben från knäet uppåt. Jeexzz. Jag som är väldigt nära ÄL var ju inte helt oberörd och protesterade väl inte sådär jättemycket precis. Men jag har väl kanske gränser iaf.

Det var inte så lång resa (som turl var kanske). Han hade en sådan utstrålining att jag nog skulle låtit honom följa in om han frågat..

Men frågan jag sen ställer mig nu här hemma (själv). Varför?

Behöver verkligen män denna krydda. Jag gjorde ju inget fel, men han. Hade jag varit hans fru hade jag haft svårt att förlåta även ett sådant litet övertramp. Skulle jag träffa på honom igen ute så.. tja jag hade nog inte tackat nej. Jag känner mig just nu rätt svältfödd på sådan närhet. Och ikväll var han det mest intressanta på hela utestället. Nåväl. Inget värre hände än lite strykningar utanpå. Och nu är jag än mer frustrerad än innan. Gaahh.

Jäkla karlar.

• Svar på tråden Behöver gifta män krydda`?
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-10-31 14:37:59 följande:
    Det är ju olika saker men jag hade haft lika stora skäl att dumpa karln vid båda situationer. Om han knullat någon annan utan att ens ta upp det med mig INNAN hade förhållandet varit så jävla kört. Tilliten skulle vara bortblåst för all framtid.
    I den första situationen är du ju redan dumpad. Och om du ändå inte under några förutsättningar kommer att tillåta att din man knullar någon annan ens om han diskuterar det med dig innan, så riskerar förhållandet också att vara "så jävla kört" redan vid diskussionen.
  • Pixiefied
    Anonym (Hmm) skrev 2010-10-31 02:15:59 följande:
    Ikväll var det närmsta jag var att vara med en gift man. Visste inte om det från början. Han var bara en sån där man verkligen ser. Han kom fram o pratade när jag skulle fara. Visade sig han skulle åt samma håll som mig o hade skjuts (erbjöd mig att följa).

Visade sig han var gift sen många år men väldigt charmig, snygg och kramig. Nå väl i skjutsen så började han stryka mitt ben från knäet uppåt. Jeexzz. Jag som är väldigt nära ÄL var ju inte helt oberörd och protesterade väl inte sådär jättemycket precis. Men jag har väl kanske gränser iaf.

Det var inte så lång resa (som turl var kanske). Han hade en sådan utstrålining att jag nog skulle låtit honom följa in om han frågat..

Men frågan jag sen ställer mig nu här hemma (själv). Varför?

Behöver verkligen män denna krydda. Jag gjorde ju inget fel, men han. Hade jag varit hans fru hade jag haft svårt att förlåta även ett sådant litet övertramp. Skulle jag träffa på honom igen ute så.. tja jag hade nog inte tackat nej. Jag känner mig just nu rätt svältfödd på sådan närhet. Och ikväll var han det mest intressanta på hela utestället. Nåväl. Inget värre hände än lite strykningar utanpå. Och nu är jag än mer frustrerad än innan. Gaahh.

Jäkla karlar.
    Jag har mycket svårt att karlar behöver den kryddan mer än kvinnor, kvinnor är bara smidigare, vi undviker att bli påkomna.
  • MisterZegna
    Pixiefied skrev 2010-10-31 15:40:53 följande:
    Jag har mycket svårt att karlar behöver den kryddan mer än kvinnor, kvinnor är bara smidigare, vi undviker att bli påkomna.
    Precis så tror jag. Tabut är ännu större så kvinnor döljer det bättre.
  • Akropol
    MisterZegna skrev 2010-10-31 21:02:58 följande:
    Precis så tror jag. Tabut är ännu större så kvinnor döljer det bättre.
    Det kanske bara är så att kvinnor inte förväntas tänka med fittan på samma sätt som alla vet att män tänker med kuken. Tabut är snarare mindre eftersom kvinnor kan säga att deras män inte ger dem den uppmärksamhet de behöver och därför är utsvultna på kärlek. Män gör det bara för att de inte kan kontrollera en djurisk drift. Lura inte er själva.
  • MisterZegna
    Akropol skrev 2010-10-31 21:11:18 följande:
    Det kanske bara är så att kvinnor inte förväntas tänka med fittan på samma sätt som alla vet att män tänker med kuken. Tabut är snarare mindre eftersom kvinnor kan säga att deras män inte ger dem den uppmärksamhet de behöver och därför är utsvultna på kärlek. Män gör det bara för att de inte kan kontrollera en djurisk drift. Lura inte er själva.
    Nej, jag är rätt övertygad om att en kvinna som är otrogen mot sin man får mycket mera skit för det än en man. Det är nog inte helt jämställt där. Det finns ju massor av män som är kända för att ha massor av affärer vid sidan om men som ändå är respekterade. Kvinnan förväntas ta ett större ansvar för att hålla ihop familjen, tror jag. 
  • Akropol
    MisterZegna skrev 2010-11-01 11:43:47 följande:
    Nej, jag är rätt övertygad om att en kvinna som är otrogen mot sin man får mycket mera skit för det än en man. Det är nog inte helt jämställt där. Det finns ju massor av män som är kända för att ha massor av affärer vid sidan om men som ändå är respekterade. Kvinnan förväntas ta ett större ansvar för att hålla ihop familjen, tror jag. 
    Jag skulle säga att dina odokumenterade anekdotiska belägg väger lika lätt som mina odokumenterade anekdotiska belägg.
  • Anonym (Hmm)

Jag håller med om när det gäller aspekten på kvinnor resp män och sexualitet.

Till och med i lördags när Jag var den som blev stött på av en gift man så kände jag det som att Jag var "slampigare" än honom om jag gått hela vägen. Och då har jag ändå varit singel i flera år (och rätt skötsam sådan dessutom).

Tänk den dag en kvinna stolt kan säga -I got lucky förra helgen.. och det var härligt. Nope det är meningen vi ska sitta med benen i kors och bara vifta med ögonfransarna och förskräckt utbrista -Usch o fy om någon visade intresse för mer än byta telefonnummer för att kunna gå ut och ta ett fika någongång.

• Akropol
    Anonym (Hmm) skrev 2010-11-01 14:57:01 följande:
    Jag håller med om när det gäller aspekten på kvinnor resp män och sexualitet.

Till och med i lördags när Jag var den som blev stött på av en gift man så kände jag det som att Jag var "slampigare" än honom om jag gått hela vägen. Och då har jag ändå varit singel i flera år (och rätt skötsam sådan dessutom).

Tänk den dag en kvinna stolt kan säga -I got lucky förra helgen.. och det var härligt. Nope det är meningen vi ska sitta med benen i kors och bara vifta med ögonfransarna och förskräckt utbrista -Usch o fy om någon visade intresse för mer än byta telefonnummer för att kunna gå ut och ta ett fika någongång.
    Så länge som ni tror det och säger så kommer det vara vad som gäller. Det är inte männen som dömer ert handlande utan ert hycklande.
  • Tra
    Anonym (Hmm) skrev 2010-11-01 14:57:01 följande:
    Tänk den dag en kvinna stolt kan säga -I got lucky förra helgen.. och det var härligt. 
    Jag känner flera kvinnor som stolt kan säga så.
  • MisterZegna
    Akropol skrev 2010-11-01 11:57:37 följande:
    Jag skulle säga att dina odokumenterade anekdotiska belägg väger lika lätt som mina odokumenterade anekdotiska belägg.
    Jo, fast det är ju jag som har rätt Skrattande
  • Akropol
    MisterZegna skrev 2010-11-01 16:27:29 följande:
    Jo, fast det är ju jag som har rätt Skrattande
    Nä! Min hörsägen är är sanningen medan din hörsägen bara är löst hopplockade myter. Tungan ute
  • Anonym (Hmm)
    Akropol skrev 2010-11-01 15:03:40 följande:
    Så länge som ni tror det och säger så kommer det vara vad som gäller. Det är inte männen som dömer ert handlande utan ert hycklande.
    Jag har aldrig hycklat över andra så tillvida det inte gällt 100+ klubben.. Har vissa kommit upp i den så verkar mer "löpandebands principen" gälla. Och då är det en annan femma.

Kan väl heller inte säja jag mött den inställningen hos mina närmsta heller. Mer "-Det var fan på tiden" om jag gjort det ena eller andra. Men ja, jag har mött den ändå hos vissa andra. Och tar man FL så verkar det vara den vanligaste inställningen till den här saken. Speciellt när det gäller upptagna män. (som att man ska ansvara för vad de gör eller agera samvete åt dem).

Även om jag anser mig vara en stark och självständig kvinna så ligger det ändå i botten att man är lösaktig om man "hoppar i säng" med någon man precis träffat. Sen är det ju även stor skillnad på var man bor. Om man som jag bor i en mindre stad där kanske inte alla känner alla, men många känner många så är det betydligt lättare få ett dåligt rykte om sig.
  • Akropol
    Anonym (Hmm) skrev 2010-11-01 16:56:01 följande:
    Även om jag anser mig vara en stark och självständig kvinna så ligger det ändå i botten att man är lösaktig om man "hoppar i säng" med någon man precis träffat. Sen är det ju även stor skillnad på var man bor. Om man som jag bor i en mindre stad där kanske inte alla känner alla, men många känner många så är det betydligt lättare få ett dåligt rykte om sig.
    Det här är det olyckliga. Det är också något som upprätthålls mellan kvinnor. Vad gäller hycklandet så handlar det om att man inte ska döma andra för saker man gör eller gjort själv. Dags att sluta fråga om andras beteende i trådar kanske.
  • Anonym (Klos)
    Anonym (Hmm) skrev 2010-11-01 16:56:01 följande:
    Jag har aldrig hycklat över andra så tillvida det inte gällt 100+ klubben.. Har vissa kommit upp i den så verkar mer "löpandebands principen" gälla. Och då är det en annan femma.

Kan väl heller inte säja jag mött den inställningen hos mina närmsta heller. Mer "-Det var fan på tiden" om jag gjort det ena eller andra. Men ja, jag har mött den ändå hos vissa andra. Och tar man FL så verkar det vara den vanligaste inställningen till den här saken. Speciellt när det gäller upptagna män. (som att man ska ansvara för vad de gör eller agera samvete åt dem).

Internet och FL är inte verkligheten.
  • Anonym ((unga älskarn))
    Pixiefied skrev 2010-10-31 15:40:53 följande:
    Kan intyga dätta till 100 %.  Har varit yngre hemlig älskare/kk åt flera gifta/sambo mogna kvinnor under 80-90 talet. 
  • Anonym (gösses)

Vilken otroligt sexistisk och korkad fråga.

Jag vara med några motfrågor, bara för att belysa idiotin.

Är alla kvinnor på hela planeten exakt likadana? Tänker exakt likadant och beter sig exakt likadant?

Statistiskt sett är fler kvinnor otrogna i Sverige än män, betyder det då att ALLA kvinnor då är otrogna?

Om jag råkar för en skithög till kvinna, betyder det att ALLA kvinnor i Sverige och planeten är likadana?

Och så den mest intressanta frågan av dem alla.... om jag själv beter mig som ett rövhål, har lika sjuka värderingar och är lika gränslös, hur fan kan jag då bli förvånad av att andra beter sig som rövhål?

• KimLinnefeldt

Hm, lite rörig fråga...

Alla män behöver inte vara otrogna. Inte alla kvinnor heller.

Alla människor mår nog bra av variation och förnyelse - i matlivet, semesterlivet och sexlivet.

• Anonym (gösses)
    KimLinnefeldt skrev 2023-09-06 14:47:08 följande:

Hm, lite rörig fråga...

Alla män behöver inte vara otrogna. Inte alla kvinnor heller.

Alla människor mår nog bra av variation och förnyelse - i matlivet, semesterlivet och sexlivet.

Inkluderar den där fanstatiska välmåendet även den partner man bedrar? Mår den personen oxå bra av din variation och förnyelse?

Är mat, semester och att knulla andra bakom ryggen på sin partner alternativt delta i att bedra andra samma sak? 

Om alla mår så bra av variation och förnyelse varför smyger man det inför sin partner?
Svar på tråden Behöver gifta män krydda`?