Inlägg från: Rosa socka |Visa alla inlägg
  • Rosa socka

medium, bluff?

Jag har aldrig varit hos ett medium, även om jag gärna hade velat, men jag tror på såna här saker.
    Inte att jag är godtrogen och går på allt som har med sånt här att göra såklart, jag tror verkligen inte på alla program som visas på tv osv men jag tror på att man kan få kontakt med människor som inte finns i jordelivet längre.

Så som du skriver det här känns det verkligen riktigt, om allt stämmer in så bra dessutom.
    Jag blev riktigt rörd av det här. Verkligen!
    Jättefint att din pappa ville komma fram till din moster så ni skulle kunna få veta det här.

❤ Oliver april -09 , Minikorv BF 101227 ❤
  • Rosa socka
    Anonym skrev 2010-10-31 23:25:13 följande:
    Tack för ditt fina svar. Det har hänt andra saker innan också som gjort att jag börjat undra... jag gick på fika med en gammal (hon dog) väns mamma. Vi grät och pratade länge om hennes dotter och om min pappa. Jag sa att jag så gärna ville att pappa skulle spöka för mig, bara göra NÅT så jag kunde känna att han fortfarande fanns. När jag kommer hem till min mamma (hälsade på direkt efter fikan) så ringer en tant som bor 3 mil ifrån vår stad, och säger att hon hittat mitt sjukhus kort, och frågar efter pappa. (Han står som förmyndare på kortet). Mamma berättar att han gått bort, men att hon ska få tala med mig istället. Hon säger då att hon hittat kortet utomhus, och undrade om jag ville ha tillbaka det. Eftersom jag är myndig så sa jag att hon kunde knäcka det, ingen använder ju dom längre ändå. När vi la på berättade jag det för mamma, jag fattade inte HUR mitt kort hamnat i den staden. Jag hade haft en gammal pojkvän där för fem år sen, men även om jag tappat kortet vid den tiden så borde ju fem år ha slitit itu kortet. När jag sen gick igenom min plånbok så ligger mitt sjukhuskort kvar i den!!! bakom mitt gamla bibliotekskort. Det var riktigt äckligt. Vet inte, det kanske bara var slumpen, men det är sjukt, samma dag som jag sagt att jag vill att han ska ge mig ett tecken... och när jag gråter och tänker på pappa så brukar det för det mesta (tex om radion är på) komma en låt pappa älskade, eller som vi båda älskade och alltid sjöng tsm... mamma säger att det händer henne också, hela tiden. Jag vill så gärna tro på det här, men den logiska delen av mig säger "lägg av för fan, vi är här på jorden av naturens evolution, när vi dör är vi bara borta", våra kroppar förmultnar och sen är man borta för evigt". men jag vill inte tänka så. Men jag gör det ändå....
    Din pappa är med dig vare sig du märker det eller inte, men det har du ju gjort även om du kanske inte riktigt vågar tro på det.
    Ibland får man koppla bort de logiska tankarna och bara lita på det man känner!

När jag var liten var jag säker på att min morfar brukade titta till mig och efter att min farfar dog så kände jag att han också tittade till mig, det är en sak jag hade velat få "bekräftat" av ett medium.
    Men jag litar inte på vilket som helst så jag vågar inte gå till nån random, nån gång ska jag kolla upp och göra det.
  • Rosa socka
    Anonym skrev 2010-10-31 23:42:05 följande:
    Ja det tycker jag att du ska göra, jag ska prova på med mamma om ett tag. Känns lite konstigt, som om man är flummig på något vis... det är nog inget jag kommer våga berätta för mina anhöriga.
    Inte alls flummigt och det är ju inget du behöver berätta om du inte vill.
    Hade ni tänkt gå till samma som din moster var hos?
    Det finns många bluffare det gör det så man vill ju välja rätt, riktiga gör det för att hjälpa människor och inte tjäna pengar.
  • Rosa socka

Att det är så som du beskriver så visar det ju någonting, om din moster hade så pass dålig koll på er men att allt ändå stämde. Ja.. Det borde övertyga de skeptiska!

Din pappa kommer inte att försvinna från dig, han är kvar. Du kan prata med honom och även om du inte hör hans svar så svarar han.

Det skadar absolut inte att besöka ett medium utan jag tror ju det hjälper, om det är rätt person såklart. Jag tror att jag skulle behöva det också för att kunna lugna en del av mig gällande vissa saker så det kan nog vara riktigt bra för dig att göra det, få "höra" direkt av din pappa.
    Jag tror ju inte han vill att du ska dö av sorg utan att du ska minnas med glädje, han är ju ändå din pappa och vill att du ska vara lycklig även om du har det svårt.
    Hjärta

Svar på tråden medium, bluff?