Anonym skrev 2010-11-01 16:57:27 följande:
Har du ens läst vad jag skrivit? Det är inte JAG som gått till något medium, det är min moster. Jag har inte geett ut någon jävla omedveten energi eller nåt sånt, det var inte jag som var där, det var min moster, läs inläggen för helvete. Min moster som jag träffat 1 gång de senaste tio åren. Som inte ens kunde pappas namn. Hur i helvete skulle hon kunna ge mediumet en massa intryck om en familj min moster inte ens känner på riktigt? Mamma och moster har inte umgåtts en enda dag sen jag fyllde 7 år. Jag är 21 nu! Och att du lägger hela världens ansvar på mina axlar, är fan ta mig sorgligt, vill jag tro på något så gör jag det, jag behöver inte din jävla tillåtelse till det, nu blir jag förbannad! Tråden handlade INTE om att någon skulle försöka ändra mina åsikter, utan att vi skulle diskutera. Att du sen inte klarar av att diskutera utan att försöka omvända människor, och sen när det inte funkar så vill du avsluta diskussion, det är så typiskt familjeliv så det inte är sant.
Mediumet kunde:
* våra kön på alla fem syskon!
* att pappa dog i februari
* att pappa dog fort
* att pappa dog av sin mage
* att pappa blivit väldigt smal när han blev sjuk (gick från xxxl, till s på bara några veckor!!)
* att mamma och pappa haft en väldigt fin relation och världens bästa äktenskap
* hon visste att min bror fått en nyfödd precis innan pappa gick bort (det visste inte ens min moster om)
Hur förklarar du detta, vill jag veta.
Tagga ner några hekto.
Jag försöker inte omvända någon och jag har haft en genomgående trevlig ton i tråden, till skillnad från dig. Jag bryr mig inte om dig personligen och vad du tror eller inte tror på egentligen, det är bluffmakeribranschen jag är emot. Din moster göder den, du göder den om du besöker ett medium och så vidare. Herregud människa, det är år 2010, vi (de allra flesta av oss) är upplysta människor som inte tror på tomtar och troll men likförbannat låtsas folk snacka med döingar och har dessutom mage att ta betalt för det. Det är vidrigt i mina ögon.
Gällande det du hävdar att mediet hade rätt om kan jag inte uttala mig om eftersom det du återberättar är högst subjektivt. Jag var inte där, att få det berättat för mig vad någon har sagt till dig att någon har sagt till henne betyder inte ett skit. Läs det jag skrev om konfirmationsbias. Läs på om ämnet, lär dig hur ett medium går tillväga för att få dig att tro att hon har kontakt med "andevärlden" och inse därmed att alltihop är hittepå. Cold reading kan vara värt att kolla upp, till exempel.