Anonym (p) skrev 2010-11-01 12:28:29 följande:
Jag tycker själva vikfrågan är ointressant. Jag vet inte varför det skulle vara lika eller olika vikt på själen, jag finner inget intresse i att spekulera i den frågan. Om jag jämför med hjärnan kanske du förstår min tankegång att det inte bara är storleken (eller vikten) som betyder något. Einstein hade tydligen en väldigt liten hjärna men innehållet var desto större.
Jag personligen tycker det är oseriöst att dela med sig av kunskapen när någon ska dö. Döden är något som skrämmer de flesta och är oftast inte någon välkommen gäst. Alla vet vi att vi någon gång ska dö men om du får ett datum då en kär person ska dö blir inte tillvaron densamma igen. Har en bekant som bragdes om livet för en tid sen. Hennes mamma kommenterade att det är TUR att man inte vet att sånt ska hända för då hade de inte kunnat leva ett normalt liv.
Men jag tycker det är oseriöst att hävda att det finns en själ bara för att någon i någon undersökning tyckt sig finna en liten viktskillnad. Antingen så vet de om och när man ska dö eller så gissar de bara. Ett riktigt medium bör veta saker.