• Kitt

medium, bluff?

Jag tror till 100% att det finns liv efter detta. Jag tror även att de döda kommer till oss och tittar till oss. Sen att de finns de som inte tror...bryr jag mig inte om. Jag har fått bekräftat, kännt  av och sett min pappa. (dog 09)  Alla är vi olika mottagliga för energier.  Sen finns de absolut bluffmedier. Som är värsta människokännare som kan  läsa av dig på ett kick. Det tvivlar jag inte en sekund på, men de finns även de som är äkta. De som verkligen har kontakt med andra sidan.

Jag har jobbat med en tjej vars mamma är jätte medial. Min arbetskollega hade jobbat där i två dagar när hon börja få kontakt med min pappa. Dagen efter kommer hon till jobbet med en hälsning till mig. Då har min pappa varit hos hennes mamma varje dag i ca 6 månader och hon har inte vetat vem det är. Hon ritade av honom, när jag fick bilden så tveka jag först, kände inte riktigt igen honom, vissa saker stämde som sned näsa, o grop i hakan.. Men då sa hon att andarna beskriver sig så som de vill se ut, som de vill bli ihågkommna. När jag sen rotar igenom gamla fotoalbum så trillar ett kort ut på honom som jag inte sett innan. Det va en kopia av honom!! Då va han väl runt 25-30 skulle jag tro.

Denna mamma bor ca 10-15 mil ifrån mig, hon och jag hade aldrig träffats innan, bilden hade jag inte visat för nån innan, visste inte ens att den fanns. De finns inte en chans att hon skulle kunna ha sett den innan.

Så jag tror, o känner!! Jag tycker att det är jätte häftigt! Det har hjälpt mig jätte mkt i mitt sorgearbete. Jag vet att han finns hos mig, ofta och nära.

• Kitt
    Anonym skrev 2010-11-02 13:14:57 följande:
    Ett riktigt medium ställer inte frågor skrev någon. Det finns förstås inga riktiga medium.

Jag kan tipsa om det faktum att det finns en utmaning för folk med parapsykologiska förmågor - de kan vinna en miljon dollar om de bevisar att de kan det de påstår sig kunna.

Ingen har tackat ja till utmaningen.

Medium är bluff, de är charlataner, de använder cold reading (som Kjell beskriver) och andra tekniker för att lura av känsliga och sårbara människor pengar. 

www.randi.org/

//P

hur förklarar du då mitt förra inlägg?
Svar på tråden medium, bluff?