• Cat71

medium, bluff?

Anonym (p) skrev 2010-11-01 12:55:36 följande:
    Jag hävdar inte att det finns en själ men det är vad jag tror. Det är inte heller frågan om att "någon i någon undersökning" funnit en viktskillnad i dödsögonblicket, det är vetenskaplig fakta att människan förlorar 15-25 gram i själva dödsögonblicket och man har inte vetenskapligt kunna fastställa varför.
    Jag blev nyfiken efter ditt påstående och sökte runt lite. Det enda test som över huvudtaget utförts på människor (flertalet studier har gjorts på djur och samtliga resultat visar på att det inte skett någon viktminskning) gjordes 1901. Bristande bevisning, dubbeltydliga anteckningar och kontroll under själva utförandet gör att testet inte erkänts alls. Se bl.a. gärna: http://www.boingboing.net/2010/05/14/victorian-doctor-who.html

Vetenskapliga fakta?
    Inte alls!!
  • Cat71

Hatten av för ditt inlägg, #59, Kjell!

Du sätter verkligen ord på mina egna åsikter...
    Jag har själv kommit på påstådda mediala personer med att efterkonstruera handlingar kring mig själv för att värva nya "troende". Dessa personer finns av dessa självklara skäl inte kvar i min vänskapskrets längre. Men jag har hört på håll hur de lurar stackars nedgånga människor.
    Framför allt avskyr jag hur vissa s.k. råd ges, typ 'din sedan länge försvunna ring är stulen av en äldre manlig släkting' exempelvis.
    Hur man medvetet kan välja att skapa konflikter, oro och negativa känslor för småslantar eller sitt eget höga nöjes skull är för mig ofattbart. Vilken genuin elakhet!

Svar på tråden medium, bluff?