medium, bluff?
Detta är i och för sig en gammal tråd men jag vill bara ge mina tankar och åsikter. Jag har varit på storseans vid flera tillfällen. Man behöver aldrig föranmäla sig till dessa. Jag har fått meddelanden från både min biologiska mamma och min gammelfarmor vid storseanser. Mediet visste ingenting om mig och kunde ändå ge information som stämde till 100%. Jag har även gått en tarotutbildning hos en kvinna som även är medial. Även hon har hittills varit 100% rätt ute vid en del frågor. Har även en väninna som är medial. Vill oxå poängtera att jag är en person som är väldigt privat av mig även inför bekanta. Har själv kanaliserat min döda mormor, en kvinna jag träffat 1 gång i hela mitt liv (på min mammas begravning). Var tvungen att ringa runt lite i släkten för att bringa klarhet i vem kvinnan jag kanaliserat var. Men allt jag fick från henne stämde till 100%. Har inte kanaliserat sedan dess, var lite för mycket och jag kände/känner mig inte redo för det.
Men jag är oxå medveten om att det finns en massa "falska" medium och det är sorgligt. Ett tecken på att känna igen dessa är att dom på ett väldigt diskret sätt ställer frågor för att sedan få "information" från en anhörig avliden som stämmer. Ett bra medium tar emot dig, presenterar sig och ber dig att endast svara ja eller nej alternativt vet ej när hon/han vidarebefodrar information. T.ex: Mediet kan säga nått i stil med att han/hon har kontakt med en man. Att den här mannen dött av hjärtfel. Sen kan han hon fråga: Känns personen bekant? Oavsett vad du svarar så fortsätter mediet kanalisera antingen för att bekräfta att informationen var riktig, för att vidarebeo´fodra information från den avlidne eller för att kanske få mer ledtrådar så att man kan komma på vem det är. Om man vid seansens slut ändå inte kommit på vem det är kan man ta med sig informationen och fråga vänner/anhöriga om det känns bekant. För det är inte alltid man kommer på själv vem det är då det inte alltid är en person som stått dig närmast i sitt liv.