Bältesbefriad bil+barn
Lagen tillåter dig att hoppa ner från en balkong på fjärde våningen och bryta benen. Gör du det ändå? Barnens säkerhet torde vara viktigare än ev olagliga företeelser.
Lagen tillåter dig att hoppa ner från en balkong på fjärde våningen och bryta benen. Gör du det ändå? Barnens säkerhet torde vara viktigare än ev olagliga företeelser.
Alltså, ni som påpekar att TS minsann har säkra, godkända barnstolar. Ni missar en väldigt viktig detalj. De är ENDAST säkra och godkända för att användas enligt säkerhetsföreskrifterna och jag är tämligen säker på att fastspänning med spännband inte står med där. Om TS spänner fast dem med spännband är stolarna INTE lika säkra som om de var korrekt fastspända i bil med bälten.
Och jag är insatt i hur cruising fungerar. Min pappa fick en nackskada när en tant rammade hans enorma Cadillac Eldorado bakifrån i 15km/h... tänk då var det gör för ett litet barn.
Det var många rader med undanflykter det. Min åsikt är; säkerhet ska man ALDRIG tumma på, alla borde vilja det bästa för sina barn. Men tydligen har jag fel, ibland är det tydligen viktigare att ta med sig barnen på något de inte har något utbyte av.
Visst, ibland uppstår nödsituationer. Då har man inget val. Men att äventyra sina barns säkerhet för något så trivialt som en cruising...