Inlägg från: Miss Lau |Visa alla inlägg
  • Miss Lau

Bältesbefriad bil+barn

Jag förstår inte problemet. Låt barnen titta på cruisingen istället!

• Miss Lau
    frau M skrev 2010-11-03 15:45:31 följande:
    Jag kan bara påpeka igen, att jag aldrig har eller skulle äventyra säkerheten för något av mina barn. De är de viktigaste som finns.
    Å jag skulle aldrig bortförklara det på något sätt. Jag vet vad som är bäst för min son. Lyssnar på myndigheter och de som kan, men knappast på dig. Har svårt för personer som tror sig vet allt.... men egentligen inte gör det.

Vad sägs om att lägga ner hela diskussionen nu! Den leder ända ingen vart. Blir mest en massa påhopp och beskyllningar hit och dit.
    Fast om man vänder sitt barn redan innan 3-årsdagen har man ju inte lyssnat på "myndigheter och de som kan".  Rekomendationen är att låta barnen åka bakåtvända tills de är MINST 4år, gärna längre, eller tills de väger max 25 kg.

Du gör hur du vill men att säga att du inte äventyrar barnet säkerhet eller att du gör det bästa är ju helt fel.
  • Miss Lau
    frau M skrev 2010-11-03 16:00:49 följande:
    Läs vad som står i bruksanvisningarna på den stolen så ser du vad som är rätt eller fel.

Hade möjligheten att vänta funnits hade jag såklart väntat. Så som jag ville. Men jag har en lång pojke å han fick inte plats i stolen längrre. Så då tog jag det näst bästa alternativet. Eller ja det var ju det bästa aldernativet för hans del.

Men jag påpekar igen. denna tråd handlar inte om mig! Sluta med alla påhopp på mig! Har ni inget annat för er än att klaga på andra. Skaffa ett liv!
    Jag vet mycket väl vad det står på stolen. Men det är inte samma sak som det som "myndigheter och andra som kan" rekomenderar. Det betyder att det är lagligt, inte lämpligt.

Men som jag skrev, gör som du vill men tro inte att det är bra.  Det är inget påhopp!
  • Miss Lau

Om det nu är så enkelt att sätta fast spännband så att de blir samma som säkerhetsbälten så förstår jag inte varför man inte sätta in riktiga bälten och besiktar om bilen med bältena. Då vet man ju att det är säkerhetsbälten.

• Miss Lau
    frau M skrev 2010-11-04 20:58:54 följande:
    Man förstör orginalskicket på bilen. 
    Det kanske är värt det?

Eller hur ska TS göra med barnen den dagen de inte kan åka i bakåtvända stolar längre, spänna fast barnen med spännbanden?
Svar på tråden Bältesbefriad bil+barn