• Saufi

Nya på Puregon-pennor!

Jag är gärna med jag här oxå=) Jag har pcos och har en dotter som kommit till efter pergotimebehandling. nu när vi ville ha ett syskon så funkade inte det så Puregon-penna blev nästa steg. Äter just nu primolut-nor för att framställa mens och ska börja med puregon 75IE på mensdag 2. Kul att vi är några som kan följas och stötta varandra!

• Saufi
    Jennie1987 skrev 2010-11-04 17:50:57 följande:
    Väntar fortfarande på att mensen ska komma, så jag kan börja med sprutan! Läängtar!!
    Tar sista Proveran på söndag, så hoppas jag att den kommer snart :)

Hur går det för dig?
    Veckan går såååå långsamt när man väntar på något...jag har 6 tablettdagar kvar...sen puregon! Konstigt det där att man längtar efter sin mens, inte direkt vad "medel -kvinnan" gör=) Upptäckte just att du ju skriver den blogg som jag läst ett bra tag, inspirerande!
  • Saufi

Fam J: 39 dagar!!!?  Det lät galet seeegt, man får nog ställa in sig på att det kan ta ett tag alltså.

Jag tänkte på det där med äggen, är det så att vissa stannar upp i växten trots att man tar puregon, eller är det alltid det ägg som var störst från början som oxå "blir klart" först? Jag hade nämligen ett på 10 mm redan innan sprutstart så det kanske då kan vara ett gott tecken?  Kämpa på tjejer, vi ska banne mig bli med bebis snart!!!

• Saufi

Å vad roligt för er alla, BIM, pregnyl och sprutstart, ja visst har vi alla något att hoppas och vänta på! Själv har jag sprutstart förhoppningsvis på söndag eller måndag, är det bara jag som tycker att det känns lite otrevligt med att sticka sig själv? Jag jobbar ändå i sjukvården och sticker andra mycket men det är något annat att göra det på mig själv...

Angående det där med hur länge man får spruta innan äggen växt till sig...som jag förstod på min läkare så kan det vara jätte varierande. Han sa oxå att det kan ju vara så att man stimulerar för "hårt" och därför måste avbryta behandlingen om för många ägg mognar. Tydligen får dom inte ge ägglossnings sprutan (pregnyl, otrivelle) om det finns mer än 2 ägg som är mogna att lossas. Vi hörs!

• Saufi

misslinn: Jo nu är även jag igång med sprutorna, gick väldigt bra tycker jag, kändes inte mycket alls! så roligt att få ta pregnyl nu, spännande! Hoppas det går bra nu!! Jasså får man inte bryta kylkjedan alls på dessa sprutor, jag hade den då i skåpet på jobbet några timmar innan jag tog med mig den hem...skriv gärna om du skulle få reda på om det skulle göra nåt...

• Saufi

FamJ: Men såå spännande, ett svagt plus är iaf ett svagt plus och inte ett minus, försök att se det så istället! Håller tummarna att det har gått den här gången.

Jennie1987: Lät ju verkligen lovande efter ditt VUL, tänk att det kan gå så snabbt när äggen börjar på att växa! Vet du hur stora deom var innan du började spruta?

Jag har idag sprutdag 3, ska på VUL på fredag. Jag känner verkligen inget alls i kroppen så jag har inte så höga förhoppningar. Kanske kan det ju förståss vara så att man inte alltid känner nåt, vad vet jag...??

• Saufi

Jennie1987: men så kul jag hejjar jag med! Då vet du ju vad ni har och göra de närmsta dagarna, myyys!

VUL för mig imorgon, nu börjar jag bli lite nervös, men kör på din linje misslinn och tror oxå att det här blir en riktig tur-tråd Flört.

• Saufi

Fam J: ÅÅÅ så kul, förmodligen bor det ju ett litet pyre i dig just nu :) *hoppas hoppas*

VUL igår gick rätt bra. Slemhinnan var 8mm, och en äggblåsa på 13mm och en på 10mm. Läkaren sa att det såg bra ut, fortsätter med 75IE över helgen och sen nytt VUL på måndag!

• Saufi
    Jennie1987 skrev 2010-11-20 20:31:44 följande:
    Har så j*vla ont i brösten! Det gör nästan ont att andas! Det trycker över bröstet liksom, undrar om det är pga brösten är så ömma?!  :( :( Jag har ALDRIG känt såhär!!
    Ringde tillochmed till jourcentralen och fick prata med en barnmorska.
    Hon sa att det antagligen är biverkningar, hon pratade med deras läkare på kk som sa att det enda jag ska vara uppmärksam på är om jag skulle bli tungandad, andfådd, eller liknande, det är tecken på överstimulans.
    Och så har jag ju, tack och lov, inte känt!

Har ni också haft det såhär?! Känns helt hopplöst! :/
    Huvva då! Det lät inte alls nå kul, skönt a tt det verkar avta nu iaf. Hoppas det blir en fin äl ändå=)
    FamJ skrev 2010-11-21 12:43:03 följande:
    Det tror jag nog inte.. :) Skönt att du mår bättre..

Nu skall jag åka in :( Ringde1177 och prata och dom ville jag skulle åka in och bli tittad på..

Jag plusade idag igen, men något känns fel, det hugger så jag blir yr, mår illa, kan knappt gå och feber :(
    Snälla håll tummarna för att allt går bra..

Hörs sen
    Fy vad otrevligt det lät, håller tummarna att det bara är något virus eller nåt och att det andra bara ska gå bra! Håll oss uppdaterade!

Även jag börjar ha lite spänningar i brösten nu efter 7 sprutdagar, VUL imorgon, känns kul att se om nåt har hänt!
  • Saufi
    Cat skrev 2010-11-21 14:26:43 följande:
    Hej!
    Får man hoppa på här?

Har inte dragit igång med Puregon än, utan äter Provera för att få en blödning så att jag sen kan starta. Borde få börja spruta om en vecka ungefär...

Någon mer som har ätit provera och vet hur "Pålitligt" det är att det kommer en blödning efteråt? Den kunde ju nämligen utebli.
    Välkommen hit, även om du tar puregon inför IVF så får du naturligtvis vara med!
  • Saufi

Hej på er, så spännande men samtidigt jobbigt med denna väntan! Ni kanske lyckats allihop och har små pyren i magen....när jag väntade min dotter kände jag inget alls förrän v 7 i graviditeten. Så man kan vara gravid utan symtom;) 

Jag var på VUL i måndags och det går sakta....hade en äggblåsa på 13mm, jag fick öka dosen till 100IE och ska på nytt VUL imorgon. Tycker att det vore rätt kul att veta var i landet ni finns (om ni vill berätta det såklart) jag bor i allafall uppe i Norr, närmare bestämt Umeå.

• Saufi

Ägget var 13 mm på sprutdag 10, idag är det sprutdag 14 och läget var oförändrat. Fick höja dosen ytterligare och är nu på 150IE. Nytt VUL på tisdag. Jisses... jag tycker inte jag gör annat än att springa och hålla benen upp i vädret hela tiden ;) Tur att jag jobbar granne med IVF kliniken annars hade det blivit mycket frånvaro på jobbet...

Hur känns det för er andra, börjar ni känna nåt?

• Saufi

Välkommen mara12!  Jag har sprutat i 13 dagar och redan gjort 3 VUL. Jag har förstått det som att jag ska göra VUL oberoende på östradiolvärden. Hade kring 250 i värde sist på blodprovet och barnmorskan jag pratade med sa att man gärna vill ha upp det i 500-600 nånstans. Lycka till du med!

• Saufi

Hej på er tjejer! Hur går det för er? Länge sen vi uppdaterade oss nu...Jag har äntligen börjat reagera på sprutorna och har nu sprutat i 19 dagar. Imorgon får jag äntligen ta ovitrellen! Känns spännande!!! Man blir överlycklig ju när man äntligen fått så stora äggblåsor men det är ju ganska mycket mer som ska klaffa innan man är gravid. Hoppas det gått bra för er!

• Saufi

Kul att du är tillbaka FamJ! Jag trodde tråden dött ut när ingen skrev... Här har det gått bara bra, ägglossade efte19 dagar med puregon + ovitrelle, nu 3 veckor senare har jag plussat. BF i Augusti om allt går som det ska. Var en härlig julklapp vill jag lova!  Hur går det själv? För alla andra om ni är kvar?

• Saufi

Tack, jo det känns jättebra, hade inte vågat tro att det skulle gå så bra med tanke på att jag först inte alls svarade på behandlingen. När det inte hänt något trots att jag sprutat med 150 IE några dagar ville min läkare avbryta den här omgången. Men när han sen såg att östradiolvärdet var på väg uppåt sa han att jag kunde spruta 3 dagar till, och då satte det fart! Blev sen ovitrelle på en gång och jag plussade ungefär 2 veckor efter det (en vecka före julafton). Håller tummarna att det ska gå vägen för oss alla!

Spännande att få börja om nu i Januari! Vilken dos ska du börja på då?

• Saufi

Tack Jennie1987! Kul att höra av dig, hur går det för dig?

FamJ: Tack igen, Oj, ja 225 IE måste vara rätt ovanligt, då är man väl nästan uppe i dom doserna dom ger vid IVF? Skönt att det händer nåt då iaf, hoppas på att det går snabbt för dig nästa sväng!

God fortsättniing på er, 2011 måste få bli vårat år!

Svar på tråden Nya på Puregon-pennor!